Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Koulut joutuvat usein käyttämään kouluruokaan sen rahan, minkä kunta siihen budjetissaan varaa. Mun kuopus on nyt yksityiskoulussa ja vaikka kunnat ostavatkin ostopalveluina peruskoulun yläasteen ja lukion opetusta tältä koululta, koulu saa käyttää rahansa juuri niinkuin haluaa. Junnun koulussa ei ruuasta tingitä ja koulun keittiö onkin saanut palkintoja erinomaisesta kouluruuasta. Mun mielestä koulujen pitäisi voida olla itsenäisempiä siinä, mihin määrärahansa käyttävät.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Se, että joku malli on parempi ei tarkoita sitä, että se tapahtuisi. Suomessa on erittäin hankala saada rahaa ohjattua tärkeisiin kohteisiin. Ongelman ratkaisuun on pakko hakea muita keinoja.
Tottakai olisi parempi ratkaisu nostaa ruokailuun käytettävää rahasummaa. Se ei kuitenkaan tapahdu, joten vanhempien tulee ottaa ohjat lastensa hyvinvoinnin turvaamiseksi.
no yksiyiskoulut ovatkin erilaisia. Mutta ainkin meidän tytön koulussa ruokaa n riittävästi, ja se on ravitseva. sielät menee myö svanhuksille ruokaa ja muihin kouluihin.
mutta myös köyhän, jolla ei ole ykistyiskouluun varaa, on saatava oppilaillee ruokaa. Ja kun perus koulu on ilmainen, se tarkoittaa myös ruuan osalta