KOULUSSA TEHTIIN YSTÄVÄNPÄIVÄKORTTEJA, mutta minun lapseni ei saanut yhtään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin sydän särkyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin sydän särkyy;23142109:
Ja siis kuten kirjoitin, ollaa pyydetty ties satako kertaa kavereita meille. Ollaan tehty vaikka mitä ja vanhemmatkin yritetty auttaa jo ohjata ja olla ohjaamatta. Mutta ei auta.
Harrastaa kotona taiteellisia harrastuksia, eli ei sitä kauttakaan sitten oikein löydä ystäviä. Piirtää ja kirjoittaa paljon. En silti näe tätä ongelmana, hän osaa kuitenkin myös leikkiä tai vain hengailla kuten tuon ikäiset, eli ei ole mitenkään ylitaiteellinen mikä voisi säikäyttää kaverit.

Onko kokeillut esim kirjeenvaihto-/meilikaveria?

Pahin pelkoni. Itse olen aina ollut ystävätön, toivottavasti tyttäreni ei tule olemaan. Pahalta näyttää, hänellä on niin eri kiinnostuksen kohteet kuin muilla. Muutama ystävä löytyy, mutta saas nähdä löytyykö enää yläasteella.

Eikö harrastuksenkaan kautta löydy kavereita? Mun tyttö ratsastaa, ja sai tallilta monta kaveria lisää. Laittoi myös hevoslehteen kirjeenvaihtoilmoituksen ja löysi monta kirje- ja mesekaveria :)

Meillä kävi viimevuonna pojalle vähän samaan tyyliin koulussa. Hän oli siis kolmannella luokalla silloin, ja on hyvin sosiaalinen tapaus, naapurustossa asuu useita poikia samalta luokalta, ja meillä käy koko ajan kaverit ja hän on tosi paljon kavereilla ja kaikki siis sillä saralla hyvin.

No, viime vuonna tuli kotiin ystävänpäivänä ja sanoi että "sain koko luokalta ystävänpäiväkortit..." ja minä olin että täh, mitäs ihmettä. Niin kertoi, että opettaja oli antanut tehtäväksi askarrella kortti jollekin luokkakaverilleen, ja jos kerkeää voi tehdä useamman. Ja kun kortit oli jaettu, niin ope oli kysynyt ettäö saihan kaikki varmasti kortin...ja meidän poju olikin jäänyt sitten ilman. Ja uskon vakaasti että oli ihan inhimillen erehdys, muutama poika oli tehnyt "ristiin" kortit. Sitten ope oli hoksannut erehdyksen ja sanonut että kaikki voisivat tehdä nyt kortin pojulle.

Hän esitteli kyllä ylpeänä saamiaan juttuja, mutta olin itse ihan hajalla ja pahoillani, avasin koneen että laitan opelle sähköpostia, mutta hän olikin ehtinyt ensin, ja kertoi että tulevaisuudessa parit arvotaan ettei käy näin. Ja tunnen open siis ihan irl ja olen varma että luokassa pojalla menee hyvin ja kaikki on hyvin...enemmän kurja sattuma varmaan äidille tuokin siis meidän tapauksessa ;)

Itse olin aina tuollainen lapsi. Meitä oli luokassa pariton määrä tyttöjä ja tyttöpareista minä jäin aina yksin. En edes tajunnut ystävänpäivänä ihmetellä kun tuli kortti vain opettajalta. Surullista kun nyt ajattelee. En edes ollut mikään luuserilapsi vaan koulun ulkopuolella oli kavereita mutta omalla luokalla noin.

Yhteistyössä