S
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Psykologi:Epäterveeltä ja nöyryyttävältä kuulostaa. Jäisin miettimään, että mitä rakkaus on ja onko halua viettää lomia ja elämää yhdessä. Tuli paha mieli puolestasi.
Alkuperäinen kirjoittaja Tämä on melkein ainoita avioliiton voimassaoloaikana laissa säädettyjä velvollisuuksia!:Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten
sekä kummankin henkilökohtaisten
tarpeiden tyydyttämisen.
Yritä ap hankkia itsellesi paremmin palkattu työ niin voit lopettaa kitimisen ja kenties jopa kustantaa varakkaampana miehesi matkoja.Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja Tämä on melkein ainoita avioliiton voimassaoloaikana laissa säädettyjä velvollisuuksia!:Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten
sekä kummankin henkilökohtaisten
tarpeiden tyydyttämisen.
Kiitos! Kiitos muillekin, jotka kerroitte tästä. On myönnettävä, etten tiennyt . Eri asia on, kehtaanko ottaa tällaista puheeksi. Lääkärikäyntejä olen deletoinut, koska ei ole ollut rahaa mennä, se lienee henk.koht. tarve ainakin...!
Alkuperäinen kirjoittaja oho ohho oho ohho oho ohhoh:Huh, minusta tuo ei kuulosta lainkaan normaalilta. Jos totta puhutaan, niin en ikinä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa, en ikinä! Eikö miehesi oikeasti halua viettää aikaa kanssasi? Miksei hän voisi kustantaa avopuolisolleen/tyttöystävälleen kaukomatkaa tai mitä tahansa matkaa? Julmaa tuollainen "pyydä rahaa vanhemmiltasi" -ajattelu! Minä ainakin rakastan miestäni niin paljon, että voisin vaikka viimeisillä rahoillani ostaa meille jotain kivaa yhteistä (esim. matkan). Miten joku matka ja sen kustannukset voivat olla lapsen perinnöstä pois? Ei kai mies nyt heti ole kuolemassa? Pitäähän miehenkin elää ja nauttia elämästä (myös puolison kanssa!!) eikä vain ajatella perintöä.
Tekisi mieli sanoa jätä se sika, ansaitsee parempaa. No, kukin tavallaan!
p.s Kuinka kauan oletta ap olleet yhdessä parina?
Alkuperäinen kirjoittaja aviovaimo:en voisi hyväksyä tilannettasi.
kun yhdessä ollaan niin yhteiseksi hyväksi pitää molempien elää.
Osaako miehesi kuvitella jos tilanne olisikin toisin päin?
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja oho ohho oho ohho oho ohhoh:Huh, minusta tuo ei kuulosta lainkaan normaalilta. Jos totta puhutaan, niin en ikinä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa, en ikinä! Eikö miehesi oikeasti halua viettää aikaa kanssasi? Miksei hän voisi kustantaa avopuolisolleen/tyttöystävälleen kaukomatkaa tai mitä tahansa matkaa? Julmaa tuollainen "pyydä rahaa vanhemmiltasi" -ajattelu! Minä ainakin rakastan miestäni niin paljon, että voisin vaikka viimeisillä rahoillani ostaa meille jotain kivaa yhteistä (esim. matkan). Miten joku matka ja sen kustannukset voivat olla lapsen perinnöstä pois? Ei kai mies nyt heti ole kuolemassa? Pitäähän miehenkin elää ja nauttia elämästä (myös puolison kanssa!!) eikä vain ajatella perintöä.
No, nyt mun olisi pitänyt heti alkuun kertoa, että pienempiä matkoja mies on mulle maksanut. En siis puolustele mitenkään, mutta että tulisi totuudenmukainen kuva tästä. Siis pienemmät matkat on esim. matkoja kotimaassa + pari etelänmatkaa. Mulla ei olisi ollut varaa naurettavan palkkani takia niitäkään maksaa. Mutta jostain syystä mies on puheillaan saanut mut tuntemaan syyllisyyttä tästä, että annoin maksaa. Ihan kuin olisin maksettu h.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:olen varmaan sitten outo, mutta ei meilläkään minun perintöni kuulu yhteisiin rahoihin vaan säästän niitä lapsilleni. Avioehto on. En todellakaan aloittaisi mitään leveää elämää niillä rahoilla tai että miehelleni niillä jotain ostelisin tai remontteja tekisin! Ei todellakaan eikä mies edes suostuisi siihen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja oho ohho oho ohho oho ohhoh:Huh, minusta tuo ei kuulosta lainkaan normaalilta. Jos totta puhutaan, niin en ikinä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa, en ikinä! Eikö miehesi oikeasti halua viettää aikaa kanssasi? Miksei hän voisi kustantaa avopuolisolleen/tyttöystävälleen kaukomatkaa tai mitä tahansa matkaa? Julmaa tuollainen "pyydä rahaa vanhemmiltasi" -ajattelu! Minä ainakin rakastan miestäni niin paljon, että voisin vaikka viimeisillä rahoillani ostaa meille jotain kivaa yhteistä (esim. matkan). Miten joku matka ja sen kustannukset voivat olla lapsen perinnöstä pois? Ei kai mies nyt heti ole kuolemassa? Pitäähän miehenkin elää ja nauttia elämästä (myös puolison kanssa!!) eikä vain ajatella perintöä.
No, nyt mun olisi pitänyt heti alkuun kertoa, että pienempiä matkoja mies on mulle maksanut. En siis puolustele mitenkään, mutta että tulisi totuudenmukainen kuva tästä. Siis pienemmät matkat on esim. matkoja kotimaassa + pari etelänmatkaa. Mulla ei olisi ollut varaa naurettavan palkkani takia niitäkään maksaa. Mutta jostain syystä mies on puheillaan saanut mut tuntemaan syyllisyyttä tästä, että annoin maksaa. Ihan kuin olisin maksettu h.
Kun mikään ei riitä...
Alkuperäinen kirjoittaja hei:meillä uusperhe ja mies tienaa tuplaten muhun verrattuna. matka maksetaan silleen että lupasin maksaa 10 % ainakin koko hinnasta. Matkalle lähtijöihin kuuluu yhteinen ja minun omia lapsia meidän lisäksemme. Ollaan naimisissa.Mies toivoi 30 % että ehkä yritän järjestää 20% jotenkin(kompromissi).
Ap tässä on kateellinen miehensä rahoista ja matkustelusta.Alkuperäinen kirjoittaja niih :Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja oho ohho oho ohho oho ohhoh:Huh, minusta tuo ei kuulosta lainkaan normaalilta. Jos totta puhutaan, niin en ikinä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa, en ikinä! Eikö miehesi oikeasti halua viettää aikaa kanssasi? Miksei hän voisi kustantaa avopuolisolleen/tyttöystävälleen kaukomatkaa tai mitä tahansa matkaa? Julmaa tuollainen "pyydä rahaa vanhemmiltasi" -ajattelu! Minä ainakin rakastan miestäni niin paljon, että voisin vaikka viimeisillä rahoillani ostaa meille jotain kivaa yhteistä (esim. matkan). Miten joku matka ja sen kustannukset voivat olla lapsen perinnöstä pois? Ei kai mies nyt heti ole kuolemassa? Pitäähän miehenkin elää ja nauttia elämästä (myös puolison kanssa!!) eikä vain ajatella perintöä.
Kun mikään ei riitä...
Kateellisen panettelua
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:Meillä on sama tilanne. Mies on todella varakas yritystensä kautta ja minä tällainen humanisti joka on säänöllisesti kortistossa (ope olen) ilman vakkarityötä. Mies maksaa suurimman osan yhteisistä laskuista, minä selviän hädin tuskin omistani. Joskus on ollut riitaa asiasta kun olen tuntenut riittämättömyyden tunnetta mutta miehen taholta ei koskaan. Hänelle on itsestään selvyys että maksan jos pystyn yhteisiä laskuja. Hän on esitellyt minulle elintason joka on hänen tulojaan lähellä mutta myös hän tämän elintason kustantaa. Esimerkiksi ulkomaanmatkat, omakotitalon, lainanlyhennykset jne.
Mulle olisi kelvannut ihan tavielämä mutta kelpaahan tämäkin toki![]()
En oikein ymmärrä ap:n miestä.. Jos hän haluaa elää tietyntasoista elämää ja haluaa elää sinun kanssasi niin hänen on maksettava se haluamansa elintaso omasta pussistaan. Siihen kuuluu tietenkin myös sinun matkojesi maksaminen jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:Suuri varallisuusero puolisoiden välillä voi muodostua parisuhteessa melkoiseksi ongelmaksi, ainakin jos varakkaamman asenne on tyyliä "minä syön sisäfilettä, mutta sinä saat vaan HK:n sinistä". Onhan toki niitä ihmisiä, jotka menevät naimisiin rahan takia, mutta myös niitä, jotka rakastavat rahojaan enemmän kuin puolisoa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:Meillä on sama tilanne. Mies on todella varakas yritystensä kautta ja minä tällainen humanisti joka on säänöllisesti kortistossa (ope olen) ilman vakkarityötä. Mies maksaa suurimman osan yhteisistä laskuista, minä selviän hädin tuskin omistani. Joskus on ollut riitaa asiasta kun olen tuntenut riittämättömyyden tunnetta mutta miehen taholta ei koskaan. Hänelle on itsestään selvyys että maksan jos pystyn yhteisiä laskuja. Hän on esitellyt minulle elintason joka on hänen tulojaan lähellä mutta myös hän tämän elintason kustantaa. Esimerkiksi ulkomaanmatkat, omakotitalon, lainanlyhennykset jne.
En oikein ymmärrä ap:n miestä.. Jos hän haluaa elää tietyntasoista elämää ja haluaa elää sinun kanssasi niin hänen on maksettava se haluamansa elintaso omasta pussistaan. Siihen kuuluu tietenkin myös sinun matkojesi maksaminen jne.
Miten "todella varakkaalla" on lainaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:olen varmaan sitten outo, mutta ei meilläkään minun perintöni kuulu yhteisiin rahoihin vaan säästän niitä lapsilleni. Avioehto on. En todellakaan aloittaisi mitään leveää elämää niillä rahoilla tai että miehelleni niillä jotain ostelisin tai remontteja tekisin! Ei todellakaan eikä mies edes suostuisi siihen.
Alkuperäinen kirjoittaja o:Mun mielestä ei ole kovin paha. Ymmärtääkseni siis normaalissa elämässä teidän tuloerot ei juuri tunnu. Mies matkailee enemmän kuin sinä, mutta nyt on sanonut että voit tulla mukaan matkalle nyt, ja sulla ei itselläsi ole rahaa, eli onko hän luvannut lainata loppurahan, että pääset mukaan? Millaisista summista puhutaan, 1000 vai 5 000 e?
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:Meillä on sama tilanne. Mies on todella varakas yritystensä kautta ja minä tällainen humanisti joka on säänöllisesti kortistossa (ope olen) ilman vakkarityötä. Mies maksaa suurimman osan yhteisistä laskuista, minä selviän hädin tuskin omistani. Joskus on ollut riitaa asiasta kun olen tuntenut riittämättömyyden tunnetta mutta miehen taholta ei koskaan. Hänelle on itsestään selvyys että maksan jos pystyn yhteisiä laskuja. Hän on esitellyt minulle elintason joka on hänen tulojaan lähellä mutta myös hän tämän elintason kustantaa. Esimerkiksi ulkomaanmatkat, omakotitalon, lainanlyhennykset jne.
Miten "todella varakkaalla" on lainaa?
Höh, niillä todella varakkailla juuri sitä onkin vai etkö ole lukenut vuosittain julkaistavia velkatietoja varakkaista. Niillä on lainoja satoja tuhansia euroja. Kun vakuudet on suuret on lainatkin suuret.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja o:Mun mielestä ei ole kovin paha. Ymmärtääkseni siis normaalissa elämässä teidän tuloerot ei juuri tunnu. Mies matkailee enemmän kuin sinä, mutta nyt on sanonut että voit tulla mukaan matkalle nyt, ja sulla ei itselläsi ole rahaa, eli onko hän luvannut lainata loppurahan, että pääset mukaan? Millaisista summista puhutaan, 1000 vai 5 000 e?
No, kyllä ne vähän tuntuvat. En voi ostaa normihintaisia vaatteita, vaan vaatekauppani on UFF. Ei siinä mitään, sieltäkin voi tehdä löytöjä =). Joudun laskemaan riittääkö rahat ruokaostoksiin. Teen eväitä töihin, koska en voi käydä ruokatunnilla "ulkona" syömässä (kuten muut ). Tämä on varmaankin ihan normaalia, mutta olo tuntuu köyhältä, koska mies ostaa kalliita vaatteita, autoja, moottoripyöriä, mitä nyt mieleen juolahtaa. Ja itsellä yli 10v. vanha romuauto... Sen seuraavan matkan hinta per nuppi olisi noin 5000, kai...