L
"Lila"
Vieras
Moneenko kertaan tuohon pitää vastata? Riittäisikö kerta per ketju? Jos riittää, niin olen jo vastannut.
Et sitten viitsinyt tai kyennyt vastaamaan kysymykseeni Dalai Lamasta ja Äiti Ammasta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Moneenko kertaan tuohon pitää vastata? Riittäisikö kerta per ketju? Jos riittää, niin olen jo vastannut.
Voi, kunpa se olisikin pääasia. Kuinka monta Einsteinia ja Newtonia menetettiin, koska niiden vanhemmat sanoivat heille "se johtuu jumalista" sen sijaan että olisivat sanoneet "emme tiedä vielä, isona voit tehdä tiedettä ja tutkia"? Kuinka monta ihmistä on räjäyttänyt itsensä muiden ihmisten seassa, koska he ovat uskoneet älyllä perustelemattomiin myytteihin? Kuinka monta ihmistä on käyttänyt vähiä rahojaan käärmeöljyihin sekä henkiparantajiin, ja nähnyt nälkää?
Se inhimillisen kärsimyksen määrä, jota älyllisen ajattelun puute aiheuttaa, on käsittämättömän suuri.
"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."Ensinnäkin, oletko tietoinen, että Einstein uskoi vahvasti jumalaan? Hänen näkemyksensä mukaan elämä ja maailma on niin uskomattoman käsittämätön luomus, että se ei ole mahdollista ilman jumalaa.
Toisekseen, mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki ihmiset tekisivät tiedettä ja "lakkaisivat uskomasta"? Ihminen on kehittänyt ja tieteen ja teknologian jo siihen pisteeseen, että saisimme maailman asiat kuntoon, mutta raha se on joka ratkaisee, ei tiede.
Olen edelleen sitä mieltä, että pääasia on yksittäisen ihmisen kannalta, miten olla onnellinen, koska se lisää onnellisuutta hänen ympäristössäänkin vai mikä muu tässä elämässä on sen tavoiteltavampaa kuin sisäinen rauha ja onni?
No, miten vain, kikikii. Muista syöpään sairastuessasi uskoa tonttuihin ja olla käyttämättä modernia lääketiedettä. Toimii varmasti yhtä hyvin. Tai sitten ei, edelleenkään perusteettomista uskomuksista ei saa väänneltyä tieteen arvoista vaikka kuinka kiukuttaisi. Lintukuolemat? Varmasti kyseessä oli ufot tai vähintään lentävät ponit. Onko foliohattusi tukevasti päässä?
Einsteinista vielä, hän ei todellakaan uskonut mihinkään personaalliseen jumalhahmoon, vaan tarkoitti jumalalla (sekoittavasti kyllä) maailmankaikkeutta. Jotkut tiedemiehet ovat käyttäneet jumalaa sanana kuvaamaan maailmankaikkeuden monimutkaisuutta, mitä esim. Stephen Hawking on kritisoinut tahallisena asioiden sotkemisena. Maallikot toisinaan saavat käsityksen että tiedemies uskoo persoonalliseen partaiseen jumalaan, vain koska sanaa on käytetty eri merkityksessä.
Albert Einstein Wikipedia
"Toisekseen, mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki ihmiset tekisivät tiedettä ja "lakkaisivat uskomasta"? Ihminen on kehittänyt ja tieteen ja teknologian jo siihen pisteeseen, että saisimme maailman asiat kuntoon, mutta raha se on joka ratkaisee, ei tiede."Kerropa minulle missä kohtaa minä olen kiistänyt tieteen saavutukset ja tieteen tärkeyden? En varmasti missään kohtaa (koska itsekin olen tiedettä tehnyt ja kunnioitan työtäni). Mutta mielenkiinnolla odotan vastaustasi?
Ja kerropa minulle missä kohtaa olen väittänyt, että jumala on personoitu henkilö? En varmasti missään kohtaa, koska en itsekään usko niin.
Kysynpä vaan että minkä värisestä hatusta sinä nuo kaikki uskomuksesi vetäiset?
PowerBalance Admits Their Wristbands Are A Scam | Gizmodo Australia
Magnetic Therapy: Cure or Hoax? | The Consumer Warning Network
Mielenkiintoista. Hologrammirannekkeiden valmistaja myöntää etteivät ole todenneet niiden vaikuttavan mihinkään, ja kukaan ei ole onnistunut löytämään mitään placeboa kummempaa vaikutusta magneettirannekkeista. No, ei se ole tyhmä joka rahaa pyytää, vaan se, joka..
vieras: Niin, siinähän on aika vissi ero onko jonkun tehokkuutta testattu kaksoissokkokokeilla löytämättä mitään vaikutusta, vai onko meedio Pirjo kirjoittanut nettisivuilleen "Tämä auttoi minun suonikohjuihini ja auraani". Sinunlaisesi ihmiset sylkevät kommenteillaan vasten tiedemiesten kasvoja. Ihmisten, jotka ovat käyttäneet koko elämänsä ihmiskunnan tulevaisuuden parantamiseen. Samalla kun nämä modernit käärmeöljykauppiaat ovat omistaneet elämänsä herkkäuskoisten huijaamiseen.
Jos löydät tutkimuksen jossa magneettihoidon teho on todennettu, ole hyvä ja kerro. Meanwhile, löysin tutkimuksen jossa mainitaan jopa sinut kuvaksessa.
S&E Indicators 2006 - Chapter 7: Science and Technology: Public Attitudes and Understanding - Public Knowledge About S&T
"Such beliefs indicate a lack of understanding of how science works and how evidence is investigated and subsequently determined to be either valid or not."