Kristallilapset ja magneettirannekkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dechs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi, kunpa se olisikin pääasia. Kuinka monta Einsteinia ja Newtonia menetettiin, koska niiden vanhemmat sanoivat heille "se johtuu jumalista" sen sijaan että olisivat sanoneet "emme tiedä vielä, isona voit tehdä tiedettä ja tutkia"? Kuinka monta ihmistä on räjäyttänyt itsensä muiden ihmisten seassa, koska he ovat uskoneet älyllä perustelemattomiin myytteihin? Kuinka monta ihmistä on käyttänyt vähiä rahojaan käärmeöljyihin sekä henkiparantajiin, ja nähnyt nälkää?

Se inhimillisen kärsimyksen määrä, jota älyllisen ajattelun puute aiheuttaa, on käsittämättömän suuri.

Ensinnäkin, oletko tietoinen, että Einstein uskoi vahvasti jumalaan? Hänen näkemyksensä mukaan elämä ja maailma on niin uskomattoman käsittämätön luomus, että se ei ole mahdollista ilman jumalaa.

Toisekseen, mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki ihmiset tekisivät tiedettä ja "lakkaisivat uskomasta"? Ihminen on kehittänyt ja tieteen ja teknologian jo siihen pisteeseen, että saisimme maailman asiat kuntoon, mutta raha se on joka ratkaisee, ei tiede.

Olen edelleen sitä mieltä, että pääasia on yksittäisen ihmisen kannalta, miten olla onnellinen, koska se lisää onnellisuutta hänen ympäristössäänkin vai mikä muu tässä elämässä on sen tavoiteltavampaa kuin sisäinen rauha ja onni?

Ensinnäkin, oletko tietoinen, että Einstein uskoi vahvasti jumalaan? Hänen näkemyksensä mukaan elämä ja maailma on niin uskomattoman käsittämätön luomus, että se ei ole mahdollista ilman jumalaa.

Toisekseen, mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki ihmiset tekisivät tiedettä ja "lakkaisivat uskomasta"? Ihminen on kehittänyt ja tieteen ja teknologian jo siihen pisteeseen, että saisimme maailman asiat kuntoon, mutta raha se on joka ratkaisee, ei tiede.

Olen edelleen sitä mieltä, että pääasia on yksittäisen ihmisen kannalta, miten olla onnellinen, koska se lisää onnellisuutta hänen ympäristössäänkin vai mikä muu tässä elämässä on sen tavoiteltavampaa kuin sisäinen rauha ja onni?
"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."
- Albert Einstein

Sinulla ei tosiaan nuo faktat ole kovin vahvasti hallussa? Einstein piti ajatusta jumalista lapsellisena.

Anyway, eihän se vaikka joku uskoisikin näihin näkymättömiin hömpänpömppäkeijuihin vielä tarkoita ettei hän kykenisi tekemään tiedettä. Se vain tekee siitä epätodennäköisempää.

Ja mitä hyötyä on tieteenteosta perustelemattomaan hömppään verrattuna? Tässä on lista lääkkeistä, jotka ovat tieteen tulosta:
MedicineNet A-Z List 'A' on MedicineNet

Tässä on lista lääkkeistä, jotka ovat uskomusten ja astraalipaskan tulosta:
-

Yksittäisen ihmisen onnellisuus on pääasia vain, jos se onnellisuus ei vaikuta haitallisesti loppuihin ihmisiin. Jos päästään naksahtanut tulee onnelliseksi muiden ihmisten pieksemisestä, tuskin sinä silloinkaan väittäisit hänen onnellisuuttaan pääasiaksi?

Perusteettomista ihmisten hyväuskoisuuteen vetoavista uskomushömpistä ei saa millään vääristeltyä samanarvoista tieteen ja logiikan kanssa.

Viimeksi muokattu:
Mulla on kyllä kirja Einsteinin elämänkerrasta, joka on vielä jossain muuttolaatikoissa enkä voi siitä sulle referoida, jossa hän täysin selvästi kertoo, että maailma on niin suuri ihme, jotta sitä ei voi ymmärtää ja että hänen on pakko uskoa jumalaan, koska muuten hän ei voi tajuta elämän ihmettä sitäkään vertaa, että se on ainoa tapa ymmärtää maailmankaikkeutta ja sen täydellisyyttä. Mutta ehkä Einsteinin sanoja on sitten väärennelty suuntaan tia toiseen ja totuutta emme voi enää koskaan tietää, kosa hän ei elä.

Mitä enemmän ihminen tutkii tiedemielessä maailmaa, sitä enemmän hän yleisesti ottaen uskoo, että maailma ja elämä on suuta ihmettä, koska ihminen ei voi sitä ymmärtää. Miten elämä voi olla mahdollista? Tiede ei pysty sitä selittämään.

Kirjoitin jo aikaisemmin, että tiede on kehittynyt siihen pisteeseen, että mikäli ihmiset aidosti haluaisivat, meillä olisi jo mahdollisuus tiedon ja teknologian puolesta parantaa, pelastaa, ruokkia ja hoitaa kaikki maailman ihmiset. Tällä hetkellä ainoa este tälle asialle on raha. Esimerkiksi öljy pystyttäisiin korvaamaan ekologisemmilla vaihtoehdoilla, mutta öljy-yhtiöt eivät ole erityisen halukkaita siihen. Virallinen totuus maailmast on aivan eri kuin todellinen totuus. Vaikkapa lintukuolemat, valtion virkakoneistot tietävät aivan varmasti, mistä on kyse, mutta viralliseksi totuudeksi väitetään jotain ilotulitusraketteja, hei haloo. Ja tätä tapahtuu kaikessa koko ajan, koska sinukaltaiset ihmiset USKOVAT.

Lääkeyhtiöt tekevät rahaa plasebolääkkeillä, mistäpä sen parempaa katetta saisi. Tässä yksi juttu aiheesta http://www.image.fi/artikkelit/iso-ei

Onnellinen ihminen EI hakkaa ketään, ei hauku ketään, ei halua pahaa kenellekään. Onnellinen ihminen lisää ympäristönsä onnellisuutta - tieteellä tai ilman - uskolla tai ilman- ja onnellinen ihminen antaa muiden olla sellaisia kuin he ovat, tuomitsematta heitä.

No, miten vain, kikikii. Muista syöpään sairastuessasi uskoa tonttuihin ja olla käyttämättä modernia lääketiedettä. Toimii varmasti yhtä hyvin. Tai sitten ei, edelleenkään perusteettomista uskomuksista ei saa väänneltyä tieteen arvoista vaikka kuinka kiukuttaisi. Lintukuolemat? Varmasti kyseessä oli ufot tai vähintään lentävät ponit. Onko foliohattusi tukevasti päässä?

Einsteinista vielä, hän ei todellakaan uskonut mihinkään personaalliseen jumalhahmoon, vaan tarkoitti jumalalla (sekoittavasti kyllä) maailmankaikkeutta. Jotkut tiedemiehet ovat käyttäneet jumalaa sanana kuvaamaan maailmankaikkeuden monimutkaisuutta, mitä esim. Stephen Hawking on kritisoinut tahallisena asioiden sotkemisena. Maallikot toisinaan saavat käsityksen että tiedemies uskoo persoonalliseen partaiseen jumalaan, vain koska sanaa on käytetty eri merkityksessä.
Albert Einstein – Wikipedia

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Eräs";22847945]Mikä tämä magneettikorujuttu on? Mihin niiden pitäisi auttaa? Sain joululahjaksi magneettirannekorun täysin yllättäen ja en nyt tiedä, voiko siitä olla jotain haittaa...[/QUOTE]

Magneettiterapiasta on olemassa tietoa netissä. Yleensä tuotteita myyvien yritysten ja henkilöiden sivuilla, mutta myös riippumattomien kirjoittajien kirjoittamana ja lainattavissa kirjastossa. Käytetään mm. erilaisten kiputilojen ja luunmurtumien hoidossa esim. fysioterapeuttien pakeilla ihan siihen tarkoitukseen olevilla laitteilla ( pulsoiva magneettiterapia ). "Kotihoidossa" taasen käytetään rannekkeita ( staattinen magneettiterapia ) tai muita koruja tai muita tuotteita tavoitteena parantaa hyvinvointia ja lieventää kipuja tai muita oireita. Se ei itsessään paranna mitään sairauksia, vaan sitä käytetään tuki"hoitona" lääketieteen hoitojen rinnalla. Se on esim. jenkeissä ihan laillinen ja lääkärien suosittelema hoitomuoto. Eli jos sulla ei ole sydämen tahdistinta, niin ei ole haittaa - käytä pois vaan.

Itse käytän koruja, mutta hankin aikoinaan korun koruna ja joka miellytti pelkästään ulkomuodoltaan. En siis itsekään aluksi uskonut koko juttuun, mutta sitten "piruuttani" kokeilin käyttää korua yhtä menoa ja kolmen viikon päästä huomasin oikeasti korulla olevan vaikutusta. Ihme juttu, mutta pakko se on uskoa, kun on asian itse kokenut. Sitten aloin tutustua tuohon kirjallisuuteen ja olen sitten varmaan dechin mielestä se tyhmä tai hörhö, mutta jokseenkin tuo tuntuu järkeen käypältä jutulta ja kun jälkeenpäin muistelen, niin saattoi esim. tuosta maan magneettikentästä jotain juttua olla yläasteellakin...

Ja jos tuo olis huijausjuttu ympäri maailman, niin luulisi jonkun jo siihen puuttuneen päin vastoin, kun antaneen sitä luvallisesti harjoittaa. Ja jos itse "pääjumala" NASA käyttää magneetteja avaruuspuvuissa ja aluksissa ja / tai antaa vieläpä itsestään niin kirjoittaa, niin joku perä tuossa täytyy olla, sillä muutenhan ne olis posauttanut kirjoittajat hengiltä aika päiviä sitten.... Mä en lähde jokaista kirjoitettua tekstiä epäilemään ja väittämään vastaan, koska mun aikani tässä elämässä ei riitä asioiden uudelleen todisteluun itse, vaan yritän luottaa siihen, että samassa yhteiskunnassa, missä uskotaan tieteen olevan yksi ainoa totuus, niin myös voi joiltain osin uskoa myös kirjatietoon ( kuten sinäkin ). Jep, ja joku heittää, että uskotaan sitä raamattuunkin, mutta mä en nyt tarkoita tässä yhteydessä sitä, vaan esim. ylempänä mainitsemaani koulua, jossa myös opetetaan asioita kirjoista. Sekinkö pitäisi kyseenalaistaa?

Ja dechille vaan sivuhuomautuksena, että me tyhmät ihmiset ne "kaikkivoipat" tieteelliset tutkimusmenetelmätkin on kehitetty, joten voiko niihinkään sitten niin luottaa?? Mistä olet varma, että jonkin "luotettavan menetelmän" keksijä oli päästään terve tai muuten pirun fiksu?

Mä en ole tuomitsemaan ketään, muuta kuin itseni, joten toivon, että myös sinä annat ihmisten uskoa, mihin he tahtoo, on se sitten itse koettua, todistettua tai kirjoista luettua. Eikä se ole sinulta pois, jos joku uskoo myös johonkin muuhun kun esim. länsimaiseen lääketieteeseen tai "tieteelliseen tutkimukseen", joten miksi jaksat tuhlata aikaasi siitä vaahtoamiseen? Sinä et pysty tätä maailmaa yksin pelastamaan tai parantamaan sillä, että haukut ihmisiä tyhmiksi, hörhöiksi tmv, jos joku uskoo vaihtoehtohoitoihin, tonttuihin tai vaikkapa ufoihin. Ei toisen uskomusta voi toinen ihminen muuttaa nettipalstoilla herjaamalla tai toitottamalla OMAA totuuttaan ( näkemystään asioista ).

Ja jos ihmisellä on hyvä olla, niin eikö se ole pääasia? Eikä tarvitse heittää esimerkkiäsi, että joillekin toisen tappaminen tuo hyvää oloa, sillä se nyt on yleisesti tuomittavaa ja tyhmempikin sen tunnustaa, että toisen tappaminen on väärin ja yleensä teon takana on paljon muutakin.

Ja samaan syssyyn muuten tuli mieleen, että nuo blasebotkin on ihan laillisesti hyväksyttyjä suomessakin, joten miksi sitten lääkärit niitä saa sen oikeutetummin kirjoittaa, kun esim. homeopaatti omia rohtojaan? Ja muista sitten itsekin mm. vanhainkodissa tehdä tieteellinen tutkimus ja epäillä jokaista pilleriä, minkä saat vaivoihisi, sillä mm. kalkkitabletilla on uskomaton teho vanhuksien (pään)särkyjen hoidossa... :whistle:

Asenneongelma! Juuri siitä on kyse. Tässäkin.
Kaikkien noiden aloituksessa mainittujen asioiden niputtaminen yhteen on jonkinlaista asenneongelmaisuutta.

Kristallilapsiin ja magneettirannekkeisiin en usko.

Viimeksi muokattu:
No, miten vain, kikikii. Muista syöpään sairastuessasi uskoa tonttuihin ja olla käyttämättä modernia lääketiedettä. Toimii varmasti yhtä hyvin. Tai sitten ei, edelleenkään perusteettomista uskomuksista ei saa väänneltyä tieteen arvoista vaikka kuinka kiukuttaisi. Lintukuolemat? Varmasti kyseessä oli ufot tai vähintään lentävät ponit. Onko foliohattusi tukevasti päässä?

Einsteinista vielä, hän ei todellakaan uskonut mihinkään personaalliseen jumalhahmoon, vaan tarkoitti jumalalla (sekoittavasti kyllä) maailmankaikkeutta. Jotkut tiedemiehet ovat käyttäneet jumalaa sanana kuvaamaan maailmankaikkeuden monimutkaisuutta, mitä esim. Stephen Hawking on kritisoinut tahallisena asioiden sotkemisena. Maallikot toisinaan saavat käsityksen että tiedemies uskoo persoonalliseen partaiseen jumalaan, vain koska sanaa on käytetty eri merkityksessä.
Albert Einstein – Wikipedia

Kerropa minulle missä kohtaa minä olen kiistänyt tieteen saavutukset ja tieteen tärkeyden? En varmasti missään kohtaa (koska itsekin olen tiedettä tehnyt ja kunnioitan työtäni). Mutta mielenkiinnolla odotan vastaustasi?

Ja kerropa minulle missä kohtaa olen väittänyt, että jumala on personoitu henkilö? En varmasti missään kohtaa, koska en itsekään usko niin.

Kysynpä vaan että minkä värisestä hatusta sinä nuo kaikki uskomuksesi vetäiset?

Kerropa minulle missä kohtaa minä olen kiistänyt tieteen saavutukset ja tieteen tärkeyden? En varmasti missään kohtaa (koska itsekin olen tiedettä tehnyt ja kunnioitan työtäni). Mutta mielenkiinnolla odotan vastaustasi?

Ja kerropa minulle missä kohtaa olen väittänyt, että jumala on personoitu henkilö? En varmasti missään kohtaa, koska en itsekään usko niin.

Kysynpä vaan että minkä värisestä hatusta sinä nuo kaikki uskomuksesi vetäiset?
"Toisekseen, mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki ihmiset tekisivät tiedettä ja "lakkaisivat uskomasta"? Ihminen on kehittänyt ja tieteen ja teknologian jo siihen pisteeseen, että saisimme maailman asiat kuntoon, mutta raha se on joka ratkaisee, ei tiede."

Jumalan persoonallisuudesta, jos käytät jumalaa sanana kuvaamaan maailman monimuotoisuutta ilman kuvitelmia parrakkaasta vanhuksesta, mikäs siinä. Tosin olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että sille on parempiakin sanoja.

Pakko myöntää, etten ole ihan varma mistä nyt kiistellään. Oletko siis sitä mieltä että järjenkäyttö on arvokkaampaa kuin tuulesta temmatut uskomukset vai et?

Viimeksi muokattu:
Tiede ja teknologia on tärkeää ja sitä tarvitaan, mutta se ei pelasta maailmaa, koska valta on suurilla yhtiöillä ja raha se on joka ratkaisee, ei tiede. En kuitenkaa kiistä tiedettä. olen akateemimsen loppututkinnon suorittanut ja arvostan tiedettä.

En myöskään usko jumalaan sellaisena kuin sitä perinteisesti on opetettu.

Uskon kuitenkin ihmisen pienuuteen, siihen että on olemassa ihmistä suurempaa, kuka milläkin nimellä sitä kutsuu ja mieltää. Uskon elämään, en kuolemaan, ja se sisältää kaiken.

Tiede ja logiikka ei ole koko elämä. Se on tärkeä osa elämää ja siillä on pystytty parantamaan ihmisten elinoloja.

Ihminen on paljon suurempi kuin tiede, vaikkakin niin kovin pieni.

PowerBalance Admits Their Wristbands Are A Scam | Gizmodo Australia
Magnetic Therapy: Cure or Hoax? | The Consumer Warning Network

Mielenkiintoista. Hologrammirannekkeiden valmistaja myöntää etteivät ole todenneet niiden vaikuttavan mihinkään, ja kukaan ei ole onnistunut löytämään mitään placeboa kummempaa vaikutusta magneettirannekkeista. No, ei se ole tyhmä joka rahaa pyytää, vaan se, joka..

Tuolla ekalla tiedolla ei ole tässä kohtaa mitään merkitystä, sillä mulla ei ole magneettirannekkeessani hologrammia. Mä tiedän, että sä yrität etsiä kaikkeen NETISTÄ vastalauseen, mitä sulle ikinä sanookaan. Mutta varmaan noin viisaana ihmisenä haet myös linkin, missä puhutaan vain magneettien positiivisista vaikutuksista ja sen tutkimisesta? Niitäkin löytyy. ;) Ja kuten tiedämme, netti ei taida olla se luotettavin tiedonlähde puoleen eikä toiseen? Ihan yhtä hyvin minä voisin kirjoittaa nettiin samanlaisen artikkelin esim. raamatusta ja väittää sen olevan puppua, koska en ole sitä pystynyt tieteellisesti toiseksi todistamaan ja linkittää sen sitten tänne. Arvaapa vaan vaikuttaisko se silti siihen uskoviin ihmisiin?? Ja niitäkin myydään hulluna joka puolella maailmaa, joten samaa klisettä voidaan käyttää myös siinä. Silti se on jotenkin hyväksyttävämpi asia, kuin nyt vaikka nuo vaihtoehtohoidot, johon nyt jostain syystä olet jotenkin takertunut. Ja ei, mä en koe tulleeni huijatuksi missään kohtaa, sillä käyttäisin tuota korua joka tapauksessa, vaikka sillä ei olisi mitään vaikutustakaan. Ja miksi minä en saisi "tuhlata" koruihin, koska en tuhlaa esim. tupakkaan ja viinaan, jotka on jopa "tieteellisesti todistettu" olevan epäterveellisiä ja silti jotkut niihin hirmuisia määriä vuodessa rahojaan laittaa? Ja mitä ihmettä sinä kannat huolta ihmisten rahoista? Onko joku tullut sulta pyytämään rahaa ostaakseen sun mielestä turhaa tai humpuukia????

Mun mielestä minä tai joku muu saa laittaa rahaansa vaihtoehtohoitoihin tai vaikka polttaa takassa, jos hän siitä saa tyydytystä tai apua vaivoihinsa - se ei ole multa pois. Ja vaikutuksista puhuttaessa - onko sillä loppupeleissä jotain merkitystä, saako ihminen oikeasti apua siitä homeopaatin rohdosta, magneettirannekkeesta tai kristallilapsen parantavista käsistä vai tuleeko se korvien välistä? Eikö se ole pääasia, että se apu tulee, mitä lähtee hakemaankin?? Jos siitä sitten haluaa maksaa, niin sekin on ihan jokaisen ihmisen itse päätettävissä, sillä tietoa kyllä löytyy, jos haluaa hakea ja vielä SENKIN jälkeen rahaansa niihin laittaa. Tai toiset ajelee mersulla ( ja vannoo muutenkin jonkun merkin nimeen ) ja haukkuu toyotaa, vaikka sitä ei ole tieteellisesti todistettu, että se olis yhtään sen kummempi, kun se halvempikaan tai että se halvempi on humpuukia, mutta silti moni siihen kalliimpaan rahojaan mielummin tuhlaa, kun valitsee halvemman tai on ilman. Joo, huono esimerkki, mutta niin se vaan tämä markkinatalous menee, että kaikki me maksetaan jostakin turhasta hyödykkeestä elämämme aikana, eikä meillä ole silti oikeutta haukkua niitä, jotka valitsee halvemman tai on kokonaan ilman.

Mutta edelleen, jos et itse usko, etkä edes halua kokeilla, niin älä arvostele myöskään niitä jotka haluavat uskoa ja itse kokeilla! Esim magneettikoruja saa myös 30pv:n ( jossa ajassa vaikutuksen huomaa, jos ne on tullakseen ) palautusoikeudella, eli et häviä mitään, vaikka itse kokeilisitkin.

Olis kyllä toisaalta kiva tuntea sut irl, sillä sullakin VARMAAN on joku juttu elämässäsi, johon uskot, mutta mitä ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan tai netissä kiistämään... :whistle:

vieras: Niin, siinähän on aika vissi ero onko jonkun tehokkuutta testattu kaksoissokkokokeilla löytämättä mitään vaikutusta, vai onko meedio Pirjo kirjoittanut nettisivuilleen "Tämä auttoi minun suonikohjuihini ja auraani". Sinunlaisesi ihmiset sylkevät kommenteillaan vasten tiedemiesten kasvoja. Ihmisten, jotka ovat käyttäneet koko elämänsä ihmiskunnan tulevaisuuden parantamiseen. Samalla kun nämä modernit käärmeöljykauppiaat ovat omistaneet elämänsä herkkäuskoisten huijaamiseen.

Jos löydät tutkimuksen jossa magneettihoidon teho on todennettu, ole hyvä ja kerro. Meanwhile, löysin tutkimuksen jossa mainitaan jopa sinut kuvaksessa.
S&E Indicators 2006 - Chapter 7: Science and Technology: Public Attitudes and Understanding - Public Knowledge About S&T
"Such beliefs indicate a lack of understanding of how science works and how evidence is investigated and subsequently determined to be either valid or not."

Täytyy kyllä vielä kommetoida, että tiede ei ole tutkinut kaikkea. En usko, että tiede on tutkinut käärmesalvaa, jolloin ei voida yleisellä tasolla myöskään väittää että se ei toimisi. Käärmesalvan teho perustuu tällöin täysin ihmisten subjektiivisiin kokemuksiin sen toimivuudesta tai toimimattomuudesta. Koululääketiede käyttää plasebolääkkeitä ja kuten aikaisemmassa linkissä, jonka laitoin, kerrotaan, miten suomalaiset lääkärit määräävät ihmisille "lääkkeitä", joiden he tietävät olevan tehottomia, mutta silti ihmiset kokevat niiden toimivan. Mitä eroa näissä plaseboissa on käärmesalvaan? Käsittääkseni ei muuta kuin se, että toisen huuhaalääkkeen määrää lääkäri ja toisen huuhaalääkkeen henkilö ostaa ilman lääkereseptiä.

Magneettihoitoa käytetään Suomessa synnytyssairaaloissa. Synnyttäville äideille laitetaan korvalehtiin magneetteja. Ne rentouttavat ja lievittävät kipua. Muuta en tuosta magneettiasiasta tiedä enkä ole aiheeseen perehtynyt puolesta enkä vastaan.

vieras: Niin, siinähän on aika vissi ero onko jonkun tehokkuutta testattu kaksoissokkokokeilla löytämättä mitään vaikutusta, vai onko meedio Pirjo kirjoittanut nettisivuilleen "Tämä auttoi minun suonikohjuihini ja auraani". Sinunlaisesi ihmiset sylkevät kommenteillaan vasten tiedemiesten kasvoja. Ihmisten, jotka ovat käyttäneet koko elämänsä ihmiskunnan tulevaisuuden parantamiseen. Samalla kun nämä modernit käärmeöljykauppiaat ovat omistaneet elämänsä herkkäuskoisten huijaamiseen.

Jos löydät tutkimuksen jossa magneettihoidon teho on todennettu, ole hyvä ja kerro. Meanwhile, löysin tutkimuksen jossa mainitaan jopa sinut kuvaksessa.
S&E Indicators 2006 - Chapter 7: Science and Technology: Public Attitudes and Understanding - Public Knowledge About S&T
"Such beliefs indicate a lack of understanding of how science works and how evidence is investigated and subsequently determined to be either valid or not."

Oletko sinä tiedemies, vai miksi juuri sinä tulistut kommenteista, jotka poikkeavat omasta uskomuksestasi ainoastaan tieteellisesti todistetun olevan totta? Ihan samalla tavalla minä voisin alkaa sylkeä sinun päällesi ja herjamaan sinua asenneongelmaiseksi, joka ei hyväksy muita totuuksia, kuin omansa ja että muita kokemuksia asioista tai vaikkapa siitä toisesta todellisuudesta ei voi olla kuin, mikä tieteellisesti tutkittu. Eli yhtälailla sinä nostat itsesi nyt jalustalle ja syljet niitä kohtaan, jotka toisin ajattelevat. Onko se sitten sinun mielestäsi jotenkin oikein? Minä en ole missään kohtaa kieltänyt tutkimuksen ja teknologian olevan pahasta tai kiistänyt sitä muutenkaan millään tavalla. Käytän itsekin ihan lääketieteen kehittämiä lääkkeitä ja niin edelleen, vaikka välillä tuntuu, että nekään ei tehoa mihinkään... :headwall:

Ja kyllä, olen itsekin lukenut noita tutkimuksia ja väitteitä magneettiterapiasta, mutta mitä sitten. Pitäisikö minun nyt ruveta poraamaan, palauttaa tuo koru ja nostaa hemmetinmoinen haloo ja syyte huijaamisesta? Enkö sanonut, että ostin korun alunperin sen ULKONÄÖN perusteella ja ihan VAPAAEHTOISESTI? Vai pitääkö mun sekin nyt sulle tieteellisesti osoittaa, että näin tapahtui, ennen kuin sinä sen uskot. Haluaisin kyllä koruani käyttää, koska se on mielestäni kaunis ja tyyliini sopiva, mutta täytyy varmaan nyt sitten viedä se kyttikselle myyjän yhteystiedoilla varustettuna ja nostaa se hemmetinmoinen haloo, että sinä olet tyytyväinen.... :(

Ei minullekaan kaikki mene läpi, mutta uskon kyllä, että tässä maailmankaikkeudessa on asioita, mistä me tavalliset tallaajat emme tiedä mitään tai emme ymmärrä niitä tai emme pysty niitä selittämään tieteellä tai muulla mittarilla. Ja näitä asioita tapahtuu koko ajan.

Btw, onko sulla irl pokkaa mennä sanomaan esim. jollekin Jumalaan uskovalle nämä samat asiat? :whistle: Mahtaako hän luopua uskostaan sinun laukoessasi todisteitasi? ;)

Mutta antaa olla, pidetään kummatkin omat näkemyksemme ja ollaan onnellisia. Jatka sinä vain maailman pelastamista ja kerro sitten, kun menet seuraavan kerran todistelemaan itsemurhapommittajalle, että häntä on huijattu, eikä hän saakaan niitä seitsemää neitsyttä, vai mitä niille nyt luvattiinkaan, vaikka hän itsensä ja puoli valtakuntaa räjäyttääkin... Tai todista se, että olet saanut jonkun perumaan aikeensa ja uskomaan sinun näkemystäsi asiasta.