Kuin mies ei kerro hänen työasioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bali"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bali"

Vieras
Olen pettynyt mieheeni. Hän on työskennellyt samassa paikka jo monta vuotta ja aina puhunut että siellä on vaan vanhoja miehiä töissä. Eikä saman ikäistä työkaveria ole. Mutta sain kuitenkin selville vahingossa että siellä on työskennellyt nainen pian 2 v ja he ovat olleet paljon tekemisessä sekä syönneet ja viettäneet paljon aikaa yhdessä. Mieheni lähettää tälle naiselle myös s-postia ihan muuten vaan ja nainen myös hänelle he kertovat arjesta sekä työstä näissä kirjeissä toisilleen. Musta tuntuu että he tuntevat toisiaan enemmän kuin vaan työkaverien pitäisi tuntea.

Mieheni ei ole siis kertonut tästä naisesta minulle ja sain hänestä selvää vahingossa. Mieheni on pitänyt tämän salassa joka tietysti loukkaa mua koska minä olen hänen vaimonsa. Meillä on mennyt meidän suhteessa huonosti kauan mutta sielti olemme tsempaanneet. Nyt kuin tiedän siitä naisesta niin ymmärrän paljon enemmän mistä meidän ongelmat johtuu. Olemme jutelleet tästä asiasta mutta silti tunnen itseni todella kelpamaattomaksi/petetyksi. Olen kotona 3 lapsemme kanssa päivisin.

Mitä voisin tehdä että oloni tuntuisi paremmalta? Ja voinko luottaa enää mieheeni?

Olet liikaa ripustautunut mieheesi, hommaa oma elämä.

Jos miehesi on puhunut vuosia sitten että on vanhoja miehiä töissä, eikä ole aikaisemman (?) vauhkoamisesi vuoksi uskaltanut mainita että sinne muuten on palkattu uusi naisKOLLEGA.

Joka tapauksessa teidän pitää keskustella rauhallisesti ja asiallisesti miksi mies ei ole kertonut, mutta myös miksi sinä koet asemasi uhatuksi. Huono itsetunto? Epavarma suhteestanne? Aikaisempi puhumattomuus? Vähemmän huomionosoituksia mieheltä? Yhteiset ouheenaiheet teillä vain arki ja lapset? Miten sinä voit persoonana, ei vain Äitinä tai Vaimona?

Tietysti olisi ihannetilanne , jos oma mies pälättäisi avoimesti työasioistaan. Mutta älä nyt pahinta vaihtoehtoa ota heti esille ja mustamaalaa tilannetta niin, että saat naisesta lisäpotkua syytellä miestäsi lisää- ja ihan aiheetta.

Olet loukkaantunut, mutta kannattaako loukkaantua enempää kuin on järkevää? Jos miehelläsi olisi suhde naiseen, niin olisit ihan varmasti aavistanut sen jo aikaisemmin. KOeta päästä yli.

Ongelma vaikuttaisi olevan sinun mustasukkaisuutesi. Mistä muuten tiedät miehen ja työkaverinsa sähköpostien sisällön, oletko mennyt niitä urkkimaan? Ja mitä sitten, jos mies on työkaverin kanssa läheisemmissä väleissä kuin töiden vuoksi on pakollista, kai sitä ihmisellä saa kavereita olla?

No kyllä mun mielestä jos mies salaa viestittelee 2 vuotta ja ei voi edes kertoa, että työpaikalla on naispuoleinen työkaveri. Ei taida olla puhtaat jauhot pussissa. Aina aletaan syyttämään naista, mutta ehkä tässä onkin aihetta vähän epäillä. Avoimuus kannattaa, ettei tule tällaisia tilanteita. En mäkään paljon töistäni puhu, mutta en kyllä kertoisi että työpaikalla on vain naisia, jos näin ei ole.

On kyllä outoa. Jos minun mieheni viestittelisi naispuolisen työkaverin kanssa, kävisi syömässä ja viettäisi aikaa hänen kanssaan niin se olisi melkoinen loukkaus minua kohtaan, kun mies ei minun kanssakaan oikein mielellään minnekään suostu lähteen ja viihtyy paljon yksikseen.

Sinuna ottaisin asian puheeksi. Kysyt missä nyt mennään ja onko pokkaa näyttää näitä sähköpostiviestejä sinulle.

[QUOTE="minna";30380201]No kyllä mun mielestä jos mies salaa viestittelee 2 vuotta ja ei voi edes kertoa, että työpaikalla on naispuoleinen työkaveri. Ei taida olla puhtaat jauhot pussissa. Aina aletaan syyttämään naista, mutta ehkä tässä onkin aihetta vähän epäillä. Avoimuus kannattaa, ettei tule tällaisia tilanteita. En mäkään paljon töistäni puhu, mutta en kyllä kertoisi että työpaikalla on vain naisia, jos näin ei ole.[/QUOTE]

Viestittelee salaa? Onko olettamus, että puolisolle pitäisi tilittää kaikki kommunikaatio muiden ihmisten kanssa? Samoin kuin kaikki henkilöstämuutokset työpaikalla? Huh huh, en kyllä itse ikinä huolisi kumppanikseni tuollaista kontrollifriikkiä. Kerron työasioista mitä haluan ja voin, samoin tekee mies. Mutta ihan vapaavalintaisesti, kertomatta jättäminen ei ole salailua.

Valehtelu on toki asia erikseen, ihmettelen vaan miksi ihmeessä naispuolisesta työkaverista ei uskalla puolisolle kertoa. Ja se kyllä kertoo minusta lähinnä siitä puolisosta jotain, ei suhteesta työkaveriin.

Minulla oli joskus miespuolinen työkaveri, jonka kanssa olimme läheisiä. Molemmat olimme suhteessa ja avauduimme ja purimme tuntojamme toisillemme tämän työkaverin kanssa. Oli tärkeää, että oli joku jolle purkaa perhe-elämän vitutus kun omalle puolisolle ei voinut puhua. En puhunut tästä miehestä kotona sen enempää, kun muutenkaan töistä ei kotona tullut juuri puhuttua. Kuvioon ei kuulunut kuitenkaan koskaan edes ajatus pettämisestä tai mistään, tuo miespuolinen työkaveri oli mulle läheinen luottohenkilö töissä. Olisi ollut loukkaavaa jos oma mies olisi tämän työkaveruuden kääntänyt joksikin ihan muuksi.
Jospa ap:n miehellä on vain tämäntyyppinen tilanne menossa? Ehkä mies haluaa varjella tuota työkaveruutta, eikä siinä ole mitään sen enempää.

Älä nyt mitään sähköposteja pyydä luettavaksi, vaan anna asian olla. Ehkä noi yhdessä syömiset on kuitenkin liittynyt työhön, lounastauko tms.? Ja paljonko ne viettää sitten vapaa-aikaansa yhdessä, ei ap:n tekstistä selvinnyt.

On kyllä outoa. Jos minun mieheni viestittelisi naispuolisen työkaverin kanssa, kävisi syömässä ja viettäisi aikaa hänen kanssaan niin se olisi melkoinen loukkaus minua kohtaan, kun mies ei minun kanssakaan oikein mielellään minnekään suostu lähteen ja viihtyy paljon yksikseen.

On kyllä melko vähissä ne työt, joissa työkavereiden kanssa ei tarvitse viettää aikaa ja viestitellä. Ainakin minulla kaikki mainitsemasi asiat liittyvät ihan työnkuvaan.

Ja vaikkei olisi pakko työkavereiden kanssa lounastaa, niin olisihan se aika erikoista, jos pitäisi eri pöydässä istua yksin syömässä siksi, ettei vaimo vaan loukkaannu...

• Tykkää
Reactions: ilaria
Niin, ja itse olen miesvaltaisella alalla, ja hyvin usein käyn miehen/miesten kanssa lounaalla.
Ja kyllä siitä kerron miehelle, siis ihan vain ohimennen "käytiin Pekan kaa siin uudessa kiinalaisessa, oli ihan p*ska" tjs.
Minusta olisi outoa salailla tuommoisia asioita?

No, musta olis outoa.Mun mies siis juttelee työkavereistaan ja jos ei puhuis jostain ja hengais sen kanssa enemmänkin niin olis kyllä tosi erikoista.
Samoin minä, mulla oli lasten kautta kaverimies, hengattiin lasten juttujen takia joka viikko useampaan kertaan yhdessä, ja juteltiin tosi syvällisiä. Ja toki mä nyt miehelleni aina totesin että "Villen kaa tänään hengattiin" vaikken sen yksityiskohtaisemmin asioita tilittänytkään miehelle aina auki.
Mutta toisaalta, me kyllä sit kyläiltiin lopulta perheittäin ja mä tutustuin "Villen" vaimoon paremmin, ja nykyään hengaankin sen kanssa (siis ihan ilman lapsia) eli kun mies oli kiva, oletin et vaimokin on, ja näin oli.

Mutta musta tuossa ei sinällään ole mitään outoa, et hengaa työkaverin kanssa, mutta se että asia pitää salata on musta se, mikä mulla soitais hälykelloja. Ex oli tuollainen salailija, ja se petti.

En ole kontrollifriikki. Enkä tarvitse jatkuvaa tiedotusta miehen menemisistä. Mutta jos mies puuhailee selän takana ja tietoisesti salaa asioita. Esim on ilmoittanut että työpaikalla on vain vanhempia miehiä, saan tietää että siellä onkin nainen, jonka kanssa viestittelee ja käy syömässä, on outoa että sitä salaillaan. Sillon hälytyskellot soi. Ei mun mies kerro joka päivä, että tänään kävin lissun kanssa syömässä. Meillä on avointa, puhutaan asioista, ei valehdella. Mutta on niin paljon olemassa myös sinisilmäisiä naisia, joiden mielestä on ok kun mies salaa viettää aikaa työkaverin kanssa ja vieatittelee ja sitten Se onkin kaikkea muuta. En todellakaan alkaisi miestä syyttämään, mutta kyllä epäilys herää jos kuulen jostain että mies erityisen paljon on tekemisissä jonkun kanssa multa salaa.

ai kauhee... Tuli nyt ihan yhtäkkiä mieleen, et enhän minäkään ole muistanut kertoa miehelle, että olen ollut töissä ihan kahdestaan miespuolisen työntekijän kanssa. Ollaa käyty kahdestaan pienessä taukohuoneessa lounaalla, juotu aamuyöllä kahvit yhdessä, juteltu niitä näitä. Oon kans muutaman kerran linkittäny hälle sähköpostiin kertomani uutisen, ja saattanu mainita myös koti asioista samalla "volvon akku vaihdettu, ville-petterin nuha helpotti,mieskin tuli ennen aamua kotia".

Voi ei. Oma mies tietty olettaa että meillä on vain naisia töissä, en muista yhtään onko ollu puhetta noista muutamasta miehestä??? Pitäisikö nyt tunnustaa??

Mutta oletko tietoisesti valehdellu, että siellä ei ole miehiä? Ihmiset haluaa tahallaan ymmärtää kaiken väärin ja vierittää syyt naisen niskoille. Pointti on mun mielestä Se, että jos juttelet asiasta, valehteletko tietoisesti että työkaverit on vain naisia. Ei mullekkaan kaikkea tarvitse raportoida, mutta jos mieheni kertoo mulle että työpaikalla on vain vanhoja miehiä ja kuitenkaan Se ei pidä paikkansa, on Se minusta outoa. Tosin eihän tässäkään taustoja tiedetä.

Siis eihän tässä välttämättä ole mitää kummallista. Eikä siinäkään, että käy lounaalla työkaverin kanssa, viestittelee Ym. Mutta miksi sitä ei ole voinu kertoa että siellä on naispuoleinen, jos on kuitenkin valehdellut, että on vain vanhoja miehiä.

Ap, sulla on tasan kaks vaihtoehtoa. Joko luotat miehees, tai sitten et.

Mää olen sitä mieltä, että niin kauan kuin ITSE haluan olla miehen kanssa yhdessä, niin mun ainut vaihtoehto vain on luottaa. Kyllä ne pahat uutiset sieltä sit tulee jos on tullakseen, eikä se sua pahenna ihmisenä että olet luottanut toiseen.

Oma mieheni tekee silloin tällöin työmatkoja myös naisten kanssa, kahdestaan, tai että porukassa on nainen mukana. Kuvioon tietty liittyy töiden jälkeen yhdessä syömiset, ja joslus pitkätkin illat. Eikä mun mies näe tarpeelliseksi eritellä millon lissu on mukana reissussa, niin kuin ei silloinkaan, ett onks nyt pera vai make mukana.
Tai mistäs minä tietäisin vaikka peran ja maken kanssa mentäis paikallisiin huoriin (mikä tuntuu tuola aasian maissa olevan tapana kun asiakas juhlistaa iltaa).

Ja meilläkin on ollut ongelmia. Ihan taatusti on. Mut minkäs teet. Se on vain pakko luottaa. Ja lopulta myös ymmärtää sekin, että hyvä se vaan on, jos mies on saanut keskusteltua mieltä painavista asioista.

Ja sen luottamuksen kun lopulta hyväksyy ja ymmärtää, nii se on toisaalta myös aika helpottavaa. Ei tarvii itse ikinä enäö miettiä, ett mitä jos, tai oishan mun pitäny huomata tms. Kun voi vaan todeta, että minä luotin.

Jospa ap:n mies ei oo vaan muistanut kertoa että heille on palkattu töihin nainen. Harva ajattelee että puoliso pitää pitää ajantasalla työkavereista. Jos miehen aloittaessa työt palkkalistoilla on ollut vain vanhoja miehiä ei tarkoita sitä etteikö sinne jossain vaiheessa olis mahdollista joku nainenkin palkata.
Ongelma on teidän suhteessa eikä työkaverissa. Jos et luota mieheesi, puhu asiasta hänen kanssasi. Miehesi voi törmätä hyvännäköiseen naiseen vaikka lähikaupassa, et voi jokaisesta naisesta olla mustasukkainen.

Mun mies käy varmasti lounalla naisseurassakin enkä oo osannut sitä ongelmana pitää. Työmatkoillakin on varmasti mukana naisia ja työpäivän aikanakin saattaa käydä jossain autolla naiskollegan kanssa. Ja sähköposteja lähettää niin naisille kuin miehillekin. Ihan normaalia toimintaa. Jos mies on pettääkseen niin varmasti tilaisuuksia löytyy, ei puolisoa voi kotiin kahlita. Luotan mieheeni ja hän minuun.

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Onhan se salailu outoa ja se juuri mietityttää minua. Olen jo kauan miettinyt tätä ja koska tiesin että joku mättää niin tutkin hänen s-postinsa. Ja siellähän tämä yllätys oli. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä vuosia ja luotan mieheeni. Mutta tuntuu silti pahalta, luulin että voimme puhua kaikesta ja olen todella loukaantunut tästä. Voi olla että olen sit kontrollifriikki, mutta enemmän olen vain tavallinen vaimo/nainen joka haluaisi vielä jatkaa tätä suhdetta. Mun mielestä kommunikaatio on kaiken a & o ja ilman sitä ei mikään suhde toimi.

No mun mielestä sä kieltämättä vaikutat (kontrolli)friikiltä.

Ehdotan seuraavaa:
1) Et puhu miehellesi mitään siitä, että olet lukenut hänen sähköpostiaan
2) Alat määrätietoisesti tehdä töitä teidän parisuhteen eteen, odottamatta vastapalveluksia tms
3) Hankit oman elämän
4) Hankit teille yhteisen harrastuksen

[QUOTE="Bali";30382377]Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Onhan se salailu outoa ja se juuri mietityttää minua. Olen jo kauan miettinyt tätä ja koska tiesin että joku mättää niin tutkin hänen s-postinsa. Ja siellähän tämä yllätys oli. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä vuosia ja luotan mieheeni. Mutta tuntuu silti pahalta, luulin että voimme puhua kaikesta ja olen todella loukaantunut tästä. Voi olla että olen sit kontrollifriikki, mutta enemmän olen vain tavallinen vaimo/nainen joka haluaisi vielä jatkaa tätä suhdetta. Mun mielestä kommunikaatio on kaiken a & o ja ilman sitä ei mikään suhde toimi.[/QUOTE]

Tavallinen vaimo ei todellakaan lue miehensä henkilökohtaisia (työ!!)sähköposteja ilman lupaa :O

Toisen sähköpostien lukeminen luvatta on rikos. Etköhän sinä luottamuksen ole parisuhteessanne nyt tuhonnut ja aivan syyttä suotta, kun edes mitään pettämistä ei paljastunut.

Yhteistyössä