Kuinka kauan imetystä kannattaa yrittää ennenku on järkevää luovuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti epätoivoinen

Vieras
Tietty oma jaksaminen yms mutta synnytyksestä nyt reilu viikko ja ei tästä mitään tule,maitoa kyllä tulee,motivaatiota on itellä ja vauvakin kovasti yrittää,mutta ei vaan onnistu.. Imee pari kertaa ja lopettaa,taas pari kertaa ja lopettaa, ilman rintakumia ja rintakumin kanssa.Vauvalla on kyllä kärsivällisyyttä rinnalle,joka ruokailun yhteydessä ollaan rinnalla ensin mutta vauva ei ole kertaakaan saanut imettyä.. Sairaalassa sanoivat että tekniikkaongelmia johin ei välttämättä ikinä löydy apua,imetys-doula antoi vinkkejä sairaalassa,jotka hyviä mutta en ole niistä apua saanut..
Imetys sivuja olen lukenut,ongelma on siis se että vauva ei vaan ime sitä rintaa.

Vauva ei saa rinnasta otetta. Onko siellä lähellä imetystukiryhmää tai imetystukihenkilöä? Heillä on enemmän imetyskoulutusta kuin sairaalan kätilöillä, niin surullista kuin se onkin. Tuossa on vielä hyvät mahdollisuudet päästä imetykselle, kunhan sen imuotteen vaan saisi kuntoon.

En minäkään alkuun saanut esikoista ikinä yksinäni rinnalle. Onneksi sairaalassa oli kohtuullisen taitava kätilö ja kotona sitten pelehdittiin rintakumin kanssa. Ilman sitä onnistui onneksi jo kuukauden iässä.

Terkkari tulee huomenna vielä auttamaan asiassa,hän on todella imetysmyönteinen. Täällä ei virallisia imetystukihenkilöitä ole mutta olen miettinyt jos joku useampaa imettänyt osaisi neuvoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina69:
Onkohan rintasi niin täynnä maitoa, että vauvasi ei saa siitä otetta?Jospa ottaisit enimmät maidot pois ja kokeilet sitten.Tsemppiä! :hug:

Ongelma on ollut synnytyssalista lähtien jolloi vielä hyvin tyhjät rinnat,ei vaan saanut kiinni. Vauva suu tutkittiin sairaalassa todella tarkkaan,siinä ei ole vikaa.
Joskus säälittää niin toinen kun kovasti rinnalle yrittää mutta ei vaan onnistu.

Jos sinua oikeasti kiinnostaa saada imetys käyntiin (eihän se hyvä että edes on vielä alkanutkaan..), niin hommaan imetystuki henkilö. Se auttaa imetyksen alkuun. Imeyts saa takuta ihan tonne 6 viikkoseen asti. Sinne asti sekä äiti että VAUVA (juu, ei se pelkästään äiti sitä imetystä opettele!) opetteleevat imetystä. Rintakumi huitsin kukkeliin, että vauva oppii oikean imuotteen, tuttipullo pois. Muuten se imetys tyssää ennenkuin alkoikaan.
Syö hyvin, lepää JUO, JUO Ja JUO. Imetys teetä puoliltraa per rinta päivässä. Ja usko, että maitoa tulee ja että sä onnistut =)
Terv. itse imetystukihenkilön hommannut, kun itsekseen meni ihan vaikeaksi ja meinas lentää hanskat tiskiin 2vk synnytyksestä..

Ota kiinni rinnanpään läheltä, ja "työnnä" se rinnanpää vauvan suuhun , vauvan kitalakea kohti. Etusormi jää otteessa rinnanpään alle ja peukalo päälllä. Sitten venytät rinnanpään pitkälle vauvan suuhun ja odotat että vauva saa imuotteet ja alkaa imemään ja sit vasta irti. Mulla oli juuri sama juttu esikon kans, mut kätilö oli hyvä opetti kädestä pitäen.

Imetys on ihanaa kun se onnistuu. Minulla neljä ekaa saaneet alusta asti myös lisämaitoa. Viides, nyt kolme kk, imi pari ekaa kuukautta yöt ja päivät rintaa ja sitten lisäsin lisämaidon määrää jotta saa tarpeeksi. On tyytyväinen ja onnellinen lapsi, nukkuu yönsä. Kenelläkään ei ole meidän lapsista ollut myöskään koliikkia, herääkin kysymys, itkeekö vauva nälkäänsä....?
Itse jaksan todella hyvin, olen voimissani ja jaksan antaa aikaa ja huomiota myös muille lapsille (1,7v, 3v, 6v j 8V). Tärkeintä kaikista asioista on hyvä vuorovaikutus, hellyys ja läheisyys- ei se miten kauan vauva tissiä imee. Voimia kaikille äideille. Luottakaa itseenne, nauttikaa vauvasta ja jos itkee. antakaa lisämaitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täytyy tuo kireä kielijänne vielä tarkistuttaa terkalta..käsitin kyllä et se ois sairaalassa katottu,mutta en ole 100 varma..Sitä ei varmaankaan itse voi tarkistaa?

Jos se jänne kielen alta on kireä, kaareutuu kielen kärki aivan kuin sydämen muotoiseksi.

Yhteistyössä