Kuinka kauan olet ollut kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valmistuin insinööriksi jouluna 94. Muutaman hullun kuukauden olin projektihommissa. Esikoinen syntyi 6/95 ja siitä lähtien olen ollut kotona ja lapsia on syntynyt tasaiseen tahtiin..96,98,01 ja 04. Enempää ei taida tullakkaan.

Nyt on sitten mielenpohjalla vellonut työajatukset... Kun nuo lapsetkin alkaa olla tehtynä. Mutta kun tuo oma alakaan ei oikein innosta ja varmaan työpaikkaa ei kotikunnasta saa...No vielä on aikaa miettiä ja haaveilla lottovoitosta...

Nyt olen ollut koko kesän työttömänä mutta etsin paraillaan kiivaasti töitä. Kuopus oli n. vuoden ikäinen kun menin hänen kohdallaan ens.kerrran töihin. Jos oikein muistan :D , pitäisi tarkistaa tämäKIN asia papereista :whistle:

Unohdin vastata tuohon koulutuskysymykseen, minulla on opistotasoinen ammattitutkinto jonka suoritin ihan aikuisiällä kun en silloin pentuna tiennyt mikä minusta tulee isona :D

Olen ollut kotona kohta kaksi vuotta, ja lisävuosia tiedossa, kun odotan toista lasta. Mulla on opistotason koulutus ja yliopisto-opinnoista kasassa 90 ov; eli opiskelija olen.Kun esikoinen täytti vuoden jatkoin opintoja osa-aikaisesti, siten että pystyime hoitamaan tytön omin voimin miehen kanssa. Esikoinen menee hoitoon tänä syksynä 1-2 kertaa viikossa 4 tuntia kerrallaan.

Esikoisen kanssa olin kotona vuoden ja siitä jatkoi isä suraavat 1½ vuotta ja sitten meni poika päiväkotiin, toisen kanssa olen nyt ollut kotona kaksivuotta ja nyt olen ensikuussa palaamassa töihin. Vakipaikka on ja ammattikorkeakoulututkinto.

Pienenenä menee hoitoon, pian ä-loman loputtua. Ylempi korkeakoulututkinto ja ei vakipaikkaa. Jos vaki olisi, niin pidempään kotona olisin.

Tämä nimimerkki C..., minne työhön lapsen voi ottaa mukaan, jotta työnantaja ei häiriinny? Siis jos et etätöitä tee?

tarkoitus olla mahdolliset kolme vuotta, hyvät kokemukset myös edellisen lapsen ajalta. tietenkin mahdollisuus hyvä olla töistä poissa, kun on vaki virka jo vuodesta 87.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2005 klo 17:31 Minä kirjoitti:
Pienenenä menee hoitoon, pian ä-loman loputtua. Ylempi korkeakoulututkinto ja ei vakipaikkaa. Jos vaki olisi, niin pidempään kotona olisin.

Tämä nimimerkki C..., minne työhön lapsen voi ottaa mukaan, jotta työnantaja ei häiriinny? Siis jos et etätöitä tee?

Hei, vastaan Chillifinnin puolesta, kun satun tietämään ja koska häntä ei ole pitkään aikaan näkynyt täällä. Muistelen, että hän tuli käymään täällä Suomessa, mutta onkohan vielä palannut kotiin Lontooseen...? Niin, Chillifinn on lastentarhanopettaja, eli lastentarhaan on ottanut omansakin mukaan... =)

Käytin kaiken mahdollisen ajan kolme vuotta. Nyt olen kokopäiväisesti töissä ja poika (5v) tarhassa. Tulen käyttämään vuorotteluvapaata kun kaveri menee kouluun. Työnantajani on tähän jo suostunut alustavasti. Jos on taloudellisesti mahdollista suosittelen kaikille. Meillä töissä on useampi käyttänyt vuorotteluvapaa juuri sinä vuonna kun lapsi on mennyt ekalle kouluun ja fiilikset on olleet mahtavat. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2005 klo 12:35 sahali kirjoitti:
Käytin kaiken mahdollisen ajan kolme vuotta. Nyt olen kokopäiväisesti töissä ja poika (5v) tarhassa. Tulen käyttämään vuorotteluvapaata kun kaveri menee kouluun. Työnantajani on tähän jo suostunut alustavasti. Jos on taloudellisesti mahdollista suosittelen kaikille. Meillä töissä on useampi käyttänyt vuorotteluvapaa juuri sinä vuonna kun lapsi on mennyt ekalle kouluun ja fiilikset on olleet mahtavat. :)

Niinpä jos olisi vakityö minne palata.

Viimeisen yhdeksän vuoden aikana kotona kolmessa pätkässä vajaa kaksi vuotta kerrallaan... (yhteensä siis vajaa kuusi vuotta)Kolme lasta, jokainen taapertanut hoitoon omilla jaloillaan reilun 1,5 vuoden ikäisenä syksyllä kesän jälkeen... Vähän haikeeta nyt kolmosta viedä, mutta kotielämäkin on rankkaa tälläsella porukalla. Virikettä ja kaveria saa viisi vuotiaalle etsiä todenteolla, kerho ei tahtonut piisata :) Nyt iloinen eskarilainen päiväkodissa ja ensi vuonna kouluun isoveikan seuraksi. Pienin perhepäivähoidossa.

Koulutus yo-merkonomi, työpaikka aina ollut odottamassa, siksi helppo valinta ollut jäädä vähäksi aikaa hoitovapaalle. Taloudellisesti toki kannattamatonta, mutta kaikkea ei voi mitata rahassa ja miehen tilillä venytelty pennejä riittämään =)

Kotosalla reilut 4v, poika nyt 2½vuotias, saa nähdä mitä teen puolen vuoden päästä...
Opistoasteen tutkinto, ei työpaikkaa. Ammatinvaihto olisi muutenkin edessä, olen työkyvytön nykyiseen ammattiini :ashamed:

Olen ollut kotona plussatestistä alkaen eli kun poju nyt 2v10kk niin siihen se n.9kk lisää.
Alan luultavimmin yksit pph:ksi kunhan saadaan eka uus kämpää, tänne ei kukaan lapsiaan tuo, niin hirveä paikka asua. :o
Mulle tärkein että hoidan pojan ite ja pph:na saan sen tehä :)
Koulutus: Olen lähihoitaja(koulutaso) ja lisäksi olen kokeillut 1v ajan sairaanhoitajaa ja puoli v kätilöä(ammattikork. koulussa).

Esikoinen meni päiväkotiin jo 1v4kk :( , mutta jäi sitten kotiin pikkusiskon synnyttyä (ikää 2v2kk). Sen jälkeen on vielä syntynyt yksi prinsessa (2v sitten) ja lapset ovat olleet vain kotihoidossa (eli keskimmäinen ja kuopus eivät ole olleet päivähoidossa).

Itse lähdin takaisin työelämään viime syksynä (kuopus reilut 1v), mutta meillä on toistaiseksi koti-isi ja olen onnellinen, että päivähoitoasioita ei ole tarvinnut pohdiskella. Kerhoissa lapset toki käyvät ahkerasti ja muutenkin riittää aktiviteettia... :)

Eli minä olin kotona yhteen soittoon n. 2,5 vuotta.

Olin kotona viikko yli varsinaisen äitiysloman, eli tyttö oli noin 9 kk, kun meni hoitoon. En tiedä että joutuiko vai pääsikö, mutta hyvin viihtyy. Taloudellisesti oli järkevintä ja kun uuden tutkinnon suorittamisen jälkeen avautui työmahdollisuus (muuten olisin ollut työttömänä), ajattelimme sen olevan koko perheen etu että äippäkin menee töihin.

Nyt vietämme iltaisin ja viikonloppuisin laatuaikaa yhdessä ja perhepäivähoidossa voi sitten leikkiä kavereiden kanssa. Meillä tämä ratkaisu toimi hyvin, vaikka välillä onkin huono omatunto, kun juttelee vuosia kotona olleiden äitien kanssa.

Mulla on kolme lasta -98,-00 ja -03 ja 7 vuotta olen kotona jo ollut. Kiva huomata että meitä pitkään kotona olleita on muitakin. Vajaan vuoden siis " saan " olla vielä kotona ja sit loppuu yhteiskunnantuki ( eipä toi suurensuuri kyllä ole). Opistotason koulutus löytyy ja hoitoalalla olen. Voisin hyvin kuvitella tekeväni lyhennettyä työviikkoa tulevaisuudessa. Kannattaako se rahallisesti, en tiedä...?

esikoisen ja keskimmäisen lapsen jälkeen menin töihin kun olivat 1v1kk ja kuopus tulee n.1v5kk kun palailen töihin. Paria erialan koulutusta olen aloittanut mut kesken ovat jääneet......ei siis koulutusta. Vakityöpaikka löytyy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 10:37 Elli kirjoitti:
lapsen kanssa? Minkä ikäisenä olet vienyt lapsen hoitoon?
Onko vakituista työtä? Minkä tasoinen koulutus sulla on esim. opisto- tai yliopistotason?

Esikoisen vein hoitoon 3 vuotiaana hoitovapaan loputtua. Kaksi nuorempaa lastani ovat lähteneet hoitoon heti vanhempainvapaan loputtua eli n. 9 kk:n ikäisinä. Tämän jälkimmäisen vaihtoehdon olen kokenut helpompana mutta tietysti omatunto soimaa.
Olen pätkätyöläinen ja nyt opiskelija. Uutta tutkintoa olen suorittamassa opistotasolla. Joulukuussa on minulla yhteensä 3 tutkintoa jotka täydentävät toisiaan. Ja nälkä kasvaa syödessä... seuraavaksi häämöttää haaveissa ammattikorkeakoulu. :D

[

Esikoisen vein hoitoon 3 vuotiaana hoitovapaan loputtua. Kaksi nuorempaa lastani ovat lähteneet hoitoon heti vanhempainvapaan loputtua eli n. 9 kk:n ikäisinä. Tämän jälkimmäisen vaihtoehdon olen kokenut helpompana mutta tietysti omatunto soimaa.
Olen pätkätyöläinen ja nyt opiskelija. Uutta tutkintoa olen suorittamassa opistotasolla. Joulukuussa on minulla yhteensä 3 tutkintoa jotka täydentävät toisiaan. Ja nälkä kasvaa syödessä... seuraavaksi häämöttää haaveissa ammattikorkeakoulu. :D
[/quote]

Menikö hyvin näiden kohdalla jotka 9 kk ikäisinä hoitoon? tarha/PPH? Millä lailla helpompaa?

Yhteistyössä