Kuinka kovettaa itsensä ja hakea avioeroa kun ei enää rakasta ja toinen rakastaa niin että kipeää tekee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oi voi ku on tosiaan tutun kuuloista..juurikin tuo tunne, että on huono jne. ja nuo miehen tiukat mielipiteet, joihin on sitten vähän niinku pakko vaan tottua. Vaikka juuri lastenhoidosta. Ja jos menen omille menoilleni, on tietty aikataulu, jossa on pysyttävä ja aina on semmoinen olo, että on jotenkin paha ihminen, kun menee kodin ovesta ulos.

oi voi ku on tosiaan tutun kuuloista..juurikin tuo tunne, että on huono jne. ja nuo miehen tiukat mielipiteet, joihin on sitten vähän niinku pakko vaan tottua. Vaikka juuri lastenhoidosta. Ja jos menen omille menoilleni, on tietty aikataulu, jossa on pysyttävä ja aina on semmoinen olo, että on jotenkin paha ihminen, kun menee kodin ovesta ulos.

Mutta miksi olet alunperinkin alkanut sietämään tällaista? Vai väitätkö, että miehesi ei ole aina ollut edes jollakin tasolla samanlainen?

Meillä niin samanlaista ja samaistun täysin ap:hen. Ja siihen kun joku kysyi niin olen TÖISSÄ. Ollut melkein koko ajan. Lasten ollessa aivan pieniä niin olin 3v kotona. Mutta monta vuotta jo ollut töissä sen jälkeen. En elä miehen rahoilla. Tosin miehellä parempi palkka.

Tuo miksi ottanut vääränlaisen miehen alun alkaen. Vaikea sanoa. Otin kun joku välitti ja rakasti. Se tuntui hyvältä. En enää tekisi sitä virhettä. Pitää olla molemminpuolinen rakkaus. Oltiin pitkään yhdessä ennen lapsia. Joten siitä ei kiinni. Tosin oli sellaista elämää että miehen palkka epävarma. Pitkään elätin miestä.

Mitäpä tässä enää voi kun tunnustaa tappio ja nyörtyä elämän perusasioiden edessä ja erota tai jatkaa tyytymättömänä tässä.

[QUOTE="vieras";24834396]Sepä siinä on että en tiedä olenko koskaan oikeasti rakastanut. :( :( Välittänyt kyllä olen mutta olenko rakastanut, siihen en osaa vastata. En voi esimerkikiksi sanoa että hääpäivämme olisi ollut elämäni onnellisin päivä.[/QUOTE]

Ei munkaan elämän onnellisin päivä ollut hääpäivä, ei todellakaan :D eihän sillä päivällä ole kauheasti tekemistä miehen ja rakkauden kanssa, vaan ovat sellaiset julkiset prinsessa-prinssijuhlat, paljon hässäkkää ja vieraita, pitää muistaa sitä ja tätä, ei siinä ehdi kauheasti rakkautta ja onnea ajattelemaankaan :D

Ap suosittelisin ammattiapua tilanteeseenne! Ero on lopultakin aika raskas paukku ja siitä kestää pitkään selvitä -voi olla helpompaa ja antoisempaa laittaa nykyinen suhde kuntoon =) Ja lapsille taatusti parempi vaihtoehto! Jos teillä ei edes väkivaltaa tms eikä alkoholiongelmia ole.

[QUOTE="vieras";24836770]Ei munkaan elämän onnellisin päivä ollut hääpäivä, ei todellakaan :D eihän sillä päivällä ole kauheasti tekemistä miehen ja rakkauden kanssa, vaan ovat sellaiset julkiset prinsessa-prinssijuhlat, paljon hässäkkää ja vieraita, pitää muistaa sitä ja tätä, ei siinä ehdi kauheasti rakkautta ja onnea ajattelemaankaan :D

Ap suosittelisin ammattiapua tilanteeseenne! Ero on lopultakin aika raskas paukku ja siitä kestää pitkään selvitä -voi olla helpompaa ja antoisempaa laittaa nykyinen suhde kuntoon =) Ja lapsille taatusti parempi vaihtoehto! Jos teillä ei edes väkivaltaa tms eikä alkoholiongelmia ole.[/QUOTE]

Onko aina parempi lapsille että pysytään yhdessä vaikka rakkaus ainakin toiselta olisi hävinnyt? Silloin toinen uhrautuu perheen ja toisen vuoksi. =/ Ei kuulosta minusta hyvältä..

[QUOTE="mä";24836963]Onko aina parempi lapsille että pysytään yhdessä vaikka rakkaus ainakin toiselta olisi hävinnyt? Silloin toinen uhrautuu perheen ja toisen vuoksi. =/ Ei kuulosta minusta hyvältä..[/QUOTE]

ei todellakaan....

ap:lle vinkki et lähde tai muuttakaa edes erillenne. Siinä saa ihan mukavasti perspektiiviä asioihin.

Asumiseron kannalla olen tällä hetkellä, olen siis ap..

Mutta mies ei sitä ymmärrä eikä siihen taivu. Hänen mielestään se on joko tai; joko erotaan kokonaan tai sitten jatketaan. Tekisi mieleni sanoa että erotaan sitten mutten kykene enkä pysty siihen. Tarvisin ehkä lisäaikaa miettiä.. aikaa pistää oma pää kuntoon. Mutta en tiedä kun vaihtoehtoja on tasan kaksi; ottaa tai jättää. :(

Meillä mies ei kanssa koskaan ole asumuseron puolella ollut. Meillä lisäksi yhteinen talolaina joten en pysty lähtemään ja maksamaan vuokraa toisesta. Eli pitäisi myydä talo. =/ Mikään vaihtoehto ei tunnu hyvältä. Nytkin melkein koko päivä netissä ja näitä miettien. Itkettää ja oksettaa samaan aikaan. Kun katson miestä niin itkettää että olen tuon ottanut. Sitten itkettää etten koskaan koe sitä rakkautta mitä muut hyvässä parisuhteessa olevat kokee. :'(

[QUOTE="vieras";24837759]Asumiseron kannalla olen tällä hetkellä, olen siis ap..

Mutta mies ei sitä ymmärrä eikä siihen taivu. Hänen mielestään se on joko tai; joko erotaan kokonaan tai sitten jatketaan. Tekisi mieleni sanoa että erotaan sitten mutten kykene enkä pysty siihen. Tarvisin ehkä lisäaikaa miettiä.. aikaa pistää oma pää kuntoon. Mutta en tiedä kun vaihtoehtoja on tasan kaksi; ottaa tai jättää. :([/QUOTE]

Sit otat ja lähet kokonaan. kenen etu se on jos jäät ja katkeroidut?

Kyllä avioliitto on kahden kauppaa. Jos toinen ei rakasta niin ei eihän se ole ollenkaan reilua sitä rakastavaa puolisoa kohtaan pysyä liitossa vaan säälin takia tai sen takia että satuttaa sitä toista jos hakee eroa. Miehesi on mielestäni oikeassa; se on joko tai.

Meillä ei vielä ole niskassa yhteistä asuntolainaa joten sinällään helpompi olisi erota tässä vaiheessa jos rahaa ym. ajatellaan.

Olisihan se ihana jos yhteinen sävel ja rakkaus vielä löytyisi mutta en tiedä jaksanko ja olenko halukas sitä vielä etsimään. Toisaalta pelkään etten saa itsestäni sen vertaa irti että haen koskaan eroa ja jään tähän suhteeseen miehen takia. Miksi ei joskus osaisi olla edes hieman "kovempi" ihminen.. :(

[QUOTE="vieras";24834333]:(

Mies itkee, lupaa kuut ja tähdet, pitää hyvänä. Ei halua menettää. Mitä kauniimmin hän puhuu, mitä enemmän kyyneleitä vuodattaa, sitä enemmän mun sydämeen sattuu.

Tosiasia kuitenkin on ettei miehen tunteet, kamalaa kyllä, liikauta minua sillä tavalla miten ne liikauttaisi jos rakastaisin itse. Minulla vaan kasvaa koko ajan säälin tunne miestä kohtaan muttei rakkaus. :( Pelkään etten saa itseäni irti tästä siksi etten halua miestä satuttaa. Että jään tähän vaan ettei mies hajoa.

Ei hän paha ole. Ja on ymmärtänyt tässä omatkin virheensä kun ollaan erosta puhuttu. En vaan rakasta häntä, en ollenkaan. Hän on minulle lähinnä kaveri, lasten isä. Tiedän ettei elämä yhtä rakkauden huumaa ole mutta kun sitä rakkautta ei ole ollenkaan. Tahtoisin elää yksin. Lasten kanssa. En tiedä mitä teen. :(

Kenelläkään kokemuksia?[/QUOTE]

Minä tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu. Olen itse miettinyt samaa asiaa... En tiedä olenko koskaan rakastanut miestäni sillä tavalla kuin aviomiestä tulisi rakastaa. Välitän hänestä erittäin paljon ja toivon hänelle vain hyvää. Mutta nyt jo vuosia tällaisessa suhteessa eläneenä olen alkanut ajatella, että ehkä haluaisin itsekin joskus kokea rakkautta. En tiedä kuinka moni kommentoija ymmärtää, että kyse ei ole vain kipinän hiipumisesta. Jos sitä ei ole ollutkaan ei se voi tulla "takaisin" millään terapialla tai yrittämisellä. Minä olen jo kokeillut kaiken. Nyt tilanteeni on kuitenkin sellainen, että en voi muista syistä erota, mutta en tiedä miten pystyn tekemään sen, miten voi särkeä mieheni sydämen kun toisaalta rakastan ja arvostan häntä ihmisenä suuresti? Mutta oma mielenterveyteni on jo järkkynyt tämän vuoksi niin, että sairastuin, joten tiedän, että jotain pitää tehdä.

näitä kommentteja siitä, että on otettu mies jonka kanssa ei alun alkaenkaan ole ollut mitään kipinää tai rakkautta. Ihme naisia kun menette naimisiin ja hankitte lapsia tuollaiseen suhteeseen. Miehet varmaan kokevat itsensä huojatuiksi, vai mitä?

Meillä ainakin mies tiesi jo naimisiin mennessä että mentiin naimisiin kun mies niin "sinnillä" mua piiritti ja "puhui" naimisiin. Olin nuori, heikossa elämäntilanteessa ja ns. helppo vaimosaalis.

[QUOTE="vieras";24842548]näitä kommentteja siitä, että on otettu mies jonka kanssa ei alun alkaenkaan ole ollut mitään kipinää tai rakkautta. Ihme naisia kun menette naimisiin ja hankitte lapsia tuollaiseen suhteeseen. Miehet varmaan kokevat itsensä huojatuiksi, vai mitä?[/QUOTE]

Minä olin myös hyvin nuori kun menin naimisiin, ja tuntui siltä, että minut painostettiin (koko suvun toimesta) naimisiin. En uskaltanut silloin sanoa, että en ole vielä varma. Olen aina pitänyt miehestäni kauheasti ihmisensä ja silloin kun menin naimisiin toivoin, että rakastaisin häntä niin, että vakuutin itselleni, että varmaan rakastakin tai että oppisin rakastamaan (sitähän meille monesti toitotetaan). No, eipä siinä niin ole käynyt. Valitettavasti.

Täytyy sanoa, että ap:n maailmankatsomus rakastamisen suhteen on niin oppimatonta (ja hölmöä), että on ihan sama lähdetkö vai et, onnettomaksi tulet joka tapauksessa. Sinä voit odotella niitä suuria tunteita joka baaritutun kanssa aina uudestaan ja uudestaan, mutta oikeaa rakkautta et löydä, koska et näköjään sitä tunnista.

Rakastaminen on opeteltava asia, ei löydettävä.

Ja myötätunto on ihmisen jaloin ja älykkyyttä vaativa tunne, joka erottaa meidät eläimistä ja auttaa tekemään oikeita tekoja. Miettikää kahdesti mitä puhutte, jos jauhatte noita "sääli on säälittävää"- kliseitä.

Jos rakkautta ei ole koskaan ollutkaan niin eihän sitä toki saa sitten "heräämäänkään" uudelleen. Jos taas joskus on rakastanut niin ehkä tämä on vaan ohimenevä fiilis; tehkää jotain mikä herättelee rakkauden.. :)

[QUOTE="vieras";24862209]Täytyy sanoa, että ap:n maailmankatsomus rakastamisen suhteen on niin oppimatonta (ja hölmöä), että on ihan sama lähdetkö vai et, onnettomaksi tulet joka tapauksessa. Sinä voit odotella niitä suuria tunteita joka baaritutun kanssa aina uudestaan ja uudestaan, mutta oikeaa rakkautta et löydä, koska et näköjään sitä tunnista.

[/QUOTE]

AP ei kyllä vaikuta etsivän mitään suuria tunteita, vaan ihan tavallista rakkautta. Ehkäpä se oletkin sinä, joka ei oikeaa rakkautta tunnista. Se ei synny siitä, että arki sujuu ihan mukavasti.

[QUOTE="vieras";24868407]AP ei kyllä vaikuta etsivän mitään suuria tunteita, vaan ihan tavallista rakkautta. Ehkäpä se oletkin sinä, joka ei oikeaa rakkautta tunnista. Se ei synny siitä, että arki sujuu ihan mukavasti.[/QUOTE]

Niin minäkin ajattelin kun tätä ketjua luin. Eihän ap etsi mitään elämää suurempaa rakkaustarinaa vai onko mulla mennyt jotain ohi?

Yhteistyössä