Kuinka monen vanhemmat kustantaa teidän häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii vaan

Vieras
tuli mieleen vaan tuosta yhdestä ketjusta.
me maksettiin miehen kanssa itse häämme, ja olikin ihan kivat keskikokoiset häät.
kaverin häät kustans sulhasen vanhemmat ja muistan kuinka kaveri tappeli anoppinsa kanssa lähes kaikesta häihin liittyvästä, avioliitto kylläkin kariutui parin kuukuden jälkeen häistä, ei kuitenkaan häihin liitynyt ero.

Mitenkäs se sit menee et jos vanhemmat kustantaa häät niin päättääkö vanhemmat sit myös sen mitä tulee tarjota häissä ja mitä koristeita laitetaan.
musta olis ainakin ollut ihan hirveetä jos muut olis valinneet kaiken meidän häihin.

Meidän häät maksoi mun ja miehen vanhemmat puoliksi, koska ovat kustantaneet muidenkin lapsiensa häät. Itse saimme päättää kaikesta häihin liittyvästä ja he toimivat vain maksajina.

mun ja miehen suvuissa molemmissa vanhemmat ovat aina maksaneet häät. olemme miehen kanssa molemmat kuopuksia ja vikana naimisiin menijät, joten molempien vanhemmat halusivat panostaan meidän häihin jopa enemmän kuin muiden lasten häihin :D

jotain pikkujuttuja ostimme miehen kans omilla rahoilla. kaiken muun sponssas vanhemmat. me päätettiin ketä vieraita haluttiin, mitä tarjottiin, missä järkätään juhlat, mikä kirkko jne.. vanhemmilta tuli kyllä vinkkiä jos mimmosta, mutta otettiin niistä käyttöön vain ne mistä miehen kanssa tykättiin...

ihanat häät olivat eikä tullut juurikaan riitaa kenenkään kanssa.. :)

Ei ois tullu mieleenkään maksattaa omilla tai miehen vanhemmilla häitä,siis jos ois isommat bileet pidetty.Kahvit ja kaakut tarjottiin maistraatissa käynnin jälkeen ihan vaan lähipiirille.Omalla kustannuksella tietty.Kaikki tekee niinku haluaa mut ei miun vanhemmilla liikoja rahoja oo vaikka ovat ikänsä tehneet töitä.

meillä mun ja miehen vanhemmat makso meidän häät! ja me saatiin ite päättää minkälaiset niistä tulee.mitä syödään yms! kaikki oli tosi täydellistä! kohta 1- vuotis hääpäivä :)

Itse maksettiin, tosin saatiin sitten vanhemmilta apua. Esimerkiksi äitini ompeli morsiusneitojen mekot ja maksoi ne kankaat, ja teki morsiuskimppuni. Isäni sävelsi meille häämarssin ja rekrytoi tutun bändin soittamaan edullisesti. Appivanhemmat järkkäsivät meille lomaviikon omalta lomaosakkeeltaan, eli päästiin sitten häämatkalle ilmaiseksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja KATEELLINEN:
KUSTANTAKAA HÄÄNNE ITSE....VOI JESTAS...KATEEKSI KÄY...EI OLE MUN VANHEMMAT KOSKAAN AUTTANEET MUA RAHALLISESTI SEN JÄLKEEN KUN KOTOA MUUTIN (17V.)

No jos vanhemmat häät tarjoutuu ihan itse maksamaan, niin miksi ei...

Äiti halus maksaa ruokailun ja luultavasti siskon kanssa ompelee morsiuspuvun, ku en meinaa mistään löytää semmosta mikä kelpais rv 24. Miehen vanhemmatkin halus rahallisesti auttaa, mutta meille on tulossa niin pienet häät, että rahaa ei oikeastaan mee mihinkään. Paikan vuokrakin on n. 50?, eli en tiedä mihin ne saa osallistua, etteivät pahoita mieltään.
Aiottiin maksaa kaikki itse, mutta vanhemmat välttämättä haluavat auttaa.

Meillä molempien vanhemmat olisivat kovasti halunut maksaa meidän häät, mutta ei me suostuttu ottamaan rahaa vastaan. Saivat sit tehdä molemmat vähän hankintoja (maksoivat alkukuoharit ja booli ainekset) niin sopu säästyi. Hääsuunnitteluun tai vieraslistaan he eivät saaneet puuttua. Anoppi alkuun taisi jotain yrittää mutta tyytyi kohtaloonsa kun sanoin vain tiukasti että kiitos mutta ei kiitos! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KUSTANTAKAA HÄÄNNE ITSE....VOI JESTAS...KATEEKSI KÄY...EI OLE MUN VANHEMMAT KOSKAAN AUTTANEET MUA RAHALLISESTI SEN JÄLKEEN KUN KOTOA MUUTIN (17V.)

Ymmärrän..mutta ilmaita lounaita ei ole..eli mitä ne jatkossa haluaa vastineeksi...Ikävä anoppi voi haluta rahalla valtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja do dii:

Ymmärrän..mutta ilmaita lounaita ei ole..eli mitä ne jatkossa haluaa vastineeksi...Ikävä anoppi voi haluta rahalla valtaa...

Niin ja kaikkien anopit ei ole ikäviä...onneksi! Enkä kyllä tajua tuollaista puhetta, että aina pitäisi olla muka jotain takaa-ajatuksia joka asiassa...

Itse mekin häämme maksoimme, kuittailtiin vaan leikillään, että "morsiamen vanhemmathan ne maksaa". Mun vanhemmat maksoi tosin minun hääpuvun osana häälahjaa, kun turvauduin hetkellisesti lainaamaan äitiltä Visa-korttia nettiostoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja do dii:

Niin ja kaikkien anopit ei ole ikäviä...onneksi! Enkä kyllä tajua tuollaista puhetta, että aina pitäisi olla muka jotain takaa-ajatuksia joka asiassa...

Kts. vanhoja sananlaskuja. En muista tarkkaan, mutta monessa sanotaan suurinpiirtein näin (eli opetus on tämä): jonka pussista syö niin sen mukaan asiat joutuu tekemään.

Meidän häiden kustannuksen meni niin, että kummankin vanhemmat maksoi yhteensä 5000e ja me itse vain 2000e. Itse halusivat näin tehdä. Saivat vaikuttaa vieraslistaan ja muuhunkin. Tosin olisivat kyllä saaneet vaikuttaa ilman rahaakin. Mulle ei ollut niin tarkkaa...Tosin jos itse oltaisiin kaikki maksettu niin en olisi niin isoja häitä pitänyt. En olisi raaskinut kaikkia mulle vieraitakin ihmisiä kutsua.

itse maksoimme, n. 50 henkeä oli paikalla. Jälkikäteen mun vanhemmat tarjoutuivat maksamaan osan, mutta ei otettu niitä rahoja. Tää nyt on turhaa ruikutusta, mutta jos olisivat etukäteen tarjonneet olisi varmaan otettukin, ei olisi tarvinnut miettiä niin tiukkaa budjettia.

meidän häiden budhetti oli 6000? ja pysyttiin siitä. saatiin 1000? miehen vanhemmilta ja saman verran omilta vanhemmilta. Rahana sitä ei kuitenkaan saatu, vaan esim miehen vanhemmat maksoi kakun ja juhlapaikan ja mun vanhemmat maksoi ruuan 1000? asti(ruoka tehtiin itse 160 hengelle)

Yhteistyössä