kuinka moni on hakenut toimeentulotukea eläimen hankkimiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eläinrakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Miten mä olen näin tyhmä :headwall:
Siis mä oon pistäny omat ja systerin rahat hevoseen, mutsin rahat poniin, siskopuolen rahat koiraan.

Kanat ja kukon ruinutin talon kanssa kaupan päälle, samoin kun yhden kissan.
Kaksi muuta kissaa kuppasin kaverilta ilmaiseksi.
Ja vielä sen viimeisen kissan haen naapurista, siitä tosin lupasin maksaa sen muksuille 5?.

Siis miksi mä en tajunnut vaan hakea sossusta rahaa? Maksaiskohan sossu kuitenkin heinät, oljet, purut, kaurat, raksut, jyvät, kengitykset, madotukset, rokotukset yms., jos kävisin kysymässä??

Luuletteko, että natsais?
Ei tarttis kuin muutaman satasen kuukausittaista avustusta, niin voisin sitten käyttää omat rahani vaikka shoppailuun :p

Hei mutta tottakai, ja shoppailurahat pitää kans hakea sieltä :laugh: Ajattele että olet ollut niin hassu että töitä tekemällä itsesi olet elättänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mä oon pistäny omat ja systerin rahat hevoseen, mutsin rahat poniin, siskopuolen rahat koiraan.

Ja vielä sen viimeisen kissan haen naapurista, siitä tosin lupasin maksaa sen muksuille 5?.

Siis miksi mä en tajunnut vaan hakea sossusta rahaa? Maksaiskohan sossu kuitenkin heinät, oljet, purut, kaurat, raksut, jyvät, kengitykset, madotukset, rokotukset yms., jos kävisin kysymässä??

Ei tarttis kuin muutaman satasen kuukausittaista avustusta, niin voisin sitten käyttää omat rahani vaikka shoppailuun :p

Hei mutta tottakai, ja shoppailurahat pitää kans hakea sieltä :laugh: Ajattele että olet ollut niin hassu että töitä tekemällä itsesi olet elättänyt :)

Mä meinasin unohtaa kanin. Mutta senkin hain kyllä naapurilta ilmaiseksi. Olisinpa tajunnut edes sen häkin käydä vinkumassa sossusta :'(

Ja tosiaan, turhaanko mä viittin töitä tehdäkään kun tän eläintarhan kanssa sais aikansa kulumaan muutenkin.
Täytyy varmaan soittaa heti sossuun ja kysellä, viittiskö ne pitää huolta, että koko tälle katraalle riittää evästä ja mulle shoppailurahaa :xmas:

Auttasikohan ne minuakin :) lapseni on halunnut oikeaa ponia ja luulee nyt saavansa sen kun synttärit lähestyy :laugh:
Löytyykö tuo hakemus netistä?? Ei paljon kotihoidontuella ostella ja asuntovelkaisena joten tokihan soskun täytyy lapselleni poni hankkina

Mä oon itse toimeentulotukiasiakas, mutta en vois kuvitellakkaan, että sossu vois myöntää tukea eläimen hankkimiseen ja eläimen sairaskuluihin. Ei helvata, miten joku edes kehtaa pyytää jotain tollasta, itse en ole saanut edes pikkasen verran tärkeämpiinkään asioihin tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja rantapallo:
Just. Joskus tuntuu siltä että jos joku ehdokas ek-vaaleissa lupaisi poistaa kaikki muut tuet kuin lapsilisät ja eläkkeet niin taitaisimpa äänestää :headwall:

varmaan ihan ok, niin kauan kun mies elättää :D toivottavasti sinultakin kultalusikka joskus tipahtaa vielä suusta

Mä meinasin unohtaa kanin. Mutta senkin hain kyllä naapurilta ilmaiseksi. Olisinpa tajunnut edes sen häkin käydä vinkumassa sossusta :'(

Ja tosiaan, turhaanko mä viittin töitä tehdäkään kun tän eläintarhan kanssa sais aikansa kulumaan muutenkin.
Täytyy varmaan soittaa heti sossuun ja kysellä, viittiskö ne pitää huolta, että koko tälle katraalle riittää evästä ja mulle shoppailurahaa :xmas:

Siis vasta nytkö sä hokasit? Arvaa vaan paljon sossulta tulee noista hiiristä... :whistle:

helvata, mähän haen sossulta avustusta ton koiran hampaanpoiston tuomiin eläinlääkärikuluihin ja ton toisen antibiootteihin. vuohetkin tarttis lisää heinää, sossuun siis. kai sieltä sossusta joku tulee mulle avuksi kantamaan kuttulaan vesiäkin, ettei mun tarvi ittiäni rasittaa sellasella hommalla. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
helvata, mähän haen sossulta avustusta ton koiran hampaanpoiston tuomiin eläinlääkärikuluihin ja ton toisen antibiootteihin. vuohetkin tarttis lisää heinää, sossuun siis. kai sieltä sossusta joku tulee mulle avuksi kantamaan kuttulaan vesiäkin, ettei mun tarvi ittiäni rasittaa sellasella hommalla. :kieh:

No tää kans, että saako sieltä sossusta myös jonkun lappamaan hevonpaskaa, niin mä voisin vaan ratsastella ja kärryajella?

Ja kanalankin voisivat siivota, mä kerään kyllä munat sitten itse :saint:

Pinki:
Kai sä nyt jonkun pari sataa ainakin saat?? Mikset oo koskaan vihjassu, että sieltä voi kaikki halukkaat vinkua eläinrahaa, mitähäh?? :laugh:

Siis tää ei voi olla todellista.
Suomessa on oikeesti ihmisiä, jotka tarvii sosiaaliavustuksia ja ei niitä saa ja sit joku hel*etin idiootti saa kanin sieltä ja vielä vermeet päälle.

Tehkää joku jotakin. Laittakaa vaikka adressi, missä moiset idioottimaisuudet pyydetään poistamaan. Mä allekirjoitan heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

No tää kans, että saako sieltä sossusta myös jonkun lappamaan hevonpaskaa, niin mä voisin vaan ratsastella ja kärryajella?

Ja kanalankin voisivat siivota, mä kerään kyllä munat sitten itse :saint:

mäkin haluan kanoja, kai ne sossusta tulee rakentaan mulle kanalan ja hommaa vielä kanatkin kaupan päälle. kuttulaan pitäis rakentaa väliseinä, apuja saa siihenkin sossusta, kai siellä joku mies on, jolla vasara pysyy kädessä.

ja kerran päivässä joku sais tulla siivoomaan kissojen hiekkalaatikon, se on aina yhtä ällöä touhua :x

Aikoinaan kun olin (tosi tosi nuori )ja vielä ex-ukkoni kanssa niin muistan kuinka soskusta emme saaneet mitään,haettiin siis seurakunnalta.
Seurakunta antoi maksusitoomuksia ruokaan ja silloinen mieheni jopa kilahti täysin kun ei kissanruokaa sillä saanut ostaa,meillä oli kissa.
Kissa oli silloiselle niin miehelle kuin anopille tärkeämpi kuin ihmiset ja minusta se eläinrakkaus joka näillä oli kissoja kohtaan ampui niin yli kuin vain voi:(
Anoppi tuoi joskus meille suikalepaistilihaa kun meillä ei ollut varaa ruokaan,lihaa saattoi olla sen 250g paketissa ja hän syötti sen kissallemme,nauroi vain että onhan edes kissa ruokittu,
tosin jättihän hän monasti sen 6suikalepalaa meille ihmisille (onneksi siis minä ja ex mies että ei todellakaan lasta tai lapsia )
Ehdotin monta kertaa kissan lopettamista kun oli jo niin vanha ja eläinsuojeluyhdistskään ei sitä ottanut ja ei edes itsellämme varaa ruokaan mutta tappeluksihan se meni.

Jos joku tekee adressin että koko Suomen maassa toimeentulotukiasiakkailta on vietävä tuo etuus pois (joka paikkakuntakohtaistakin näköjään )
Allekirjoitan myös sen heti:)
Toimeentulotuki ehdottomasti vain ja ainoasteen ihmisille!
oma moka jos elukka on ja ei vara sitä ruokkia tai hoidatta terveeksi,tiukassa vähävaraisessa elämäntilanteessa sitä pitää vain oppia säästämään asioissa,ei ne maksa soskusta edes tv lupaakaan joka olisi tärkeämpi kuin jonkin elikon hoitaminen:(
Eli ensin olisi saatava nämä perus asiat kuntoon ja ihmisille,sitten kun elämäntilanne muuttuu ja rahaa on niin hankkikoot sitten elukoita kunhan minun ei tarvitse yhteiskunnan elättien eläimiä vielä alkaa makselemaan.

ps
Ilmankos meidänkin paikkakunnallamme siis lähes kaikilla työttömillä ja hiukan syrjaäytyneillä on koira:( sosku maksaa ruuan ja eläinlääkärin,ilmanko koiraverokin poistettiin kun siitä ei mitään hyötyä ollut,ihmiset maksatte senkin varmaan soskulla.

Ei pidä paikkaansa. Sossu ei maksele mitään eläimistä että kyllä tuo nyt on ihan huhupuhetta. Ainoa mihin olen saanut avustusta on ollut koirien hoito koirahoitolassa kun jouduin itse olemaan lasten kanssa turvakodissa. Että näin!

Alkuperäinen kirjoittaja eläinrakas:
TÄÄ koko juttu oli ihan tsoukkia.. piti vaan saada aamuun piristystä ja katsoa kuin moni oikeasti uskoo... mutta vitsi siis oli... kivaa päivänjatkoa kaikille

Ja nää tyhmät eukot meni taas lankaan hahahha

Yhteistyössä