Kuinka nopeasti maksoitte ulosoton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen.
Kauan meni kunnes saitte maksettua ulosotto velkanne pois ja paljonko oli? Paljon meni kuukaudessa. Mulla n. 15 000 e ja nyt pitäis niitä alkaa makselemaan.
Kokemuksia velka järjestelystä? Vähän epätoivoinen olo, mutta pakkohan ne maksaa on.

Työn juuri 3kk sitten aloittanut mutta vielä ei ulosotto ei ole viennyt palkasta mitään. Ja mielenkiintoista kuulla miten muut saaneet maksettua ja millä aikataululla... Eli onko kokemuksia yms.?

[QUOTE="vvv";24657244]No eihän tuo ole summa eikä mikään, itselläni opintolainaakin tuon verran...[/QUOTE]

No hei opintolaina onkin ihan eri asia kuin ulosotto. Itselläni on sitä vieläkin enemmän.

ensin lyhentelin palkastani n.4 vuotta 1/3, sen minkä ne nyt vie ja lopuksi maksoin kaikki kerralla pois.se summa kasvaa kokoajan että parashan se olisi saada kerralla maksetuksi..

Työn juuri 3kk sitten aloittanut mutta vielä ei ulosotto ei ole viennyt palkasta mitään. Ja mielenkiintoista kuulla miten muut saaneet maksettua ja millä aikataululla... Eli onko kokemuksia yms.?

ei kannata ootella sinne asti et ne alkaa viedä vaan soita ja sano et haluat alkaa makselemaan pois niitä. mä olin töis 3v eikä ne vieny mut soitin ja aloin maksamaan itse niitä ja oon pian vuoden maksanu. jäljellä pari tonnia+ ne mitä on passiivirekisterissä, ja niist mulla ei ole tietoa.

Mikä on passiivirekisteri? Paljonko teillä ollut maksettavana? Mietin juuri tuota kerta maksua, mutta iak huima summa 15 000e. Miten se velkajärjestely? Kellään kokemuksia? Pelottaa etten ikinä saa maksetuksi ja ikääkin vasta 23 vuotta. Mutta eipä nuo katoa kuin maksamalla.

Mulla joitain satasia vaarassa mennä ulosottoon, yritän sinnitellä perinnän kanssa etteivät menisi. Jos menevät, sopiikohan ulosotolle ottaa ne palkasta vai vaativatko heti omaisuutta myyntiin?

Mikä on passiivirekisteri? Paljonko teillä ollut maksettavana? Mietin juuri tuota kerta maksua, mutta iak huima summa 15 000e. Miten se velkajärjestely? Kellään kokemuksia? Pelottaa etten ikinä saa maksetuksi ja ikääkin vasta 23 vuotta. Mutta eipä nuo katoa kuin maksamalla.

Mikä kiire sulla enää on, kun luottotiedot on jo menneet? Maksa se mikä suojaosuuden yli jää. Miksi vetäisit elämän liian tiukille, vain siksi, että saat velan noeasti pois.
Eihän tuo summa kuitenkaan paha ole. Ja katoaa ne velat 15 vuodessa vaikka et maksais penniäkään...
velkajärjestelyyn pääset, jos sulla on säännölliset tulot. silläkin saa velan katoamaan vaikka et kaikkea maksaisikaan

Minulla on saman suuruinen summa pyörimässä uo-perintätoimistojen välillä. Olen nyt hoitovapaalla ja töihin palattuani aion hakea Takuusäätiöltä lainan, jolla maksan koko summan pois ja lyhennän sitten takuusäätiölle lainaa siihen asti, että se on maksettu pois. Laskurin mukaan kuukausilyhennys olisi n. 400e, ei mielestäni ollenkaan paha, monet maksaa kuukausittain isompiakin lainoja palkastaan. Muutamia vuosia sitä sitten lyhennän ja saan puhtaat tiedot. JEE!

Mikä kiire sulla enää on, kun luottotiedot on jo menneet? Maksa se mikä suojaosuuden yli jää. Miksi vetäisit elämän liian tiukille, vain siksi, että saat velan noeasti pois.
Eihän tuo summa kuitenkaan paha ole. Ja katoaa ne velat 15 vuodessa vaikka et maksais penniäkään...
velkajärjestelyyn pääset, jos sulla on säännölliset tulot. silläkin saa velan katoamaan vaikka et kaikkea maksaisikaan

Mihin ne velat katoaa iteksiään jos niitä ei maksa????

15 vuotta aika pitkä aika odotella että velat vanhentuu. Ikää kuitenkin vasta 23 vuotta ja joskus olisi ihanaa ottaa vaikka asuntolaina. Ja sitä turha hakea jos luottotiesot menneet. Mullakin summat pyörii uo ja perintätoimistojen välillä. Miten tuo takuusäätiön laina toimii?

[QUOTE="ahdistaa";24657128]Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen.
Kauan meni kunnes saitte maksettua ulosotto velkanne pois ja paljonko oli? Paljon meni kuukaudessa. Mulla n. 15 000 e ja nyt pitäis niitä alkaa makselemaan.
Kokemuksia velka järjestelystä? Vähän epätoivoinen olo, mutta pakkohan ne maksaa on.[/QUOTE]

15 000€ : 24kk = 625€/kk

Eli kahdessa vuodessa maksettuna kk summa on "vaan" ton verran, toki tulee korot päälle. Mutta tarkoitus oli nyt vähän herättää, että ei 15 000 ole niin paha summa. Ulosotto on aina tosi kurja juttu, mutta kannattaa vaan kitua sen kolmisen vuotta, niin saat velat kuitattua, ja luottotiedotkin kohtuullisessa ajassa takaisin. Äkkiä se aika menee, vaikka nyt tuntuisikin pitkälle.

[QUOTE="vvv";24657244]No eihän tuo ole summa eikä mikään, itselläni opintolainaakin tuon verran...[/QUOTE]

Mulla on ulosotot siirytyny takaisin perintään, ja tein maksusuunnitelman.
Mulla summa on N. 6000 euroa, ja sekin tuntuu ihan hurjalta summalta.
Kyllä mun mielestä 15 000 euroa on todella paljon rahaa :O

Niin 3vuotta sitten maksettu +korot eli n.4vuotta ja sitten vielä 3-5vuotta odottelua että tiedot puhtaat. Ei ei ihan nopeaa toimintaa.
Vai onko kellään tietoa kauan nykyään menee kun tidot ok? Kaveri puhui että heti pitäisi olla (joku uusi laki) mutta ei vissiin sillee mee..