Kuinka pääsen eroon kaveristani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä nyt vähän turhan raskaasti otat hänen itsekehunsa. Kun kerran tajuat, että hän vain pönkittää itsetuntoaan, niin kannattaako sitä alkaa kokea itseään tuommoisen takia nollaksi. Eikö se ole lähinnä vain rasittavaa ja ärsyttävää?

Sun on oltava luja, jos hän ehdottaa jotain aikaa, niin sanot, että silloin sulle ei käy, mutta ehdota itse jotain aikaa vaikka parin viikon päähän. Ehdota itse sellaisia asioita, mistä itse tykkäät. Ei ole väliä, vaikka hän tajuaisi, että vähän välttelet häntä, mitä sitten.

Mulla on vähän samantyyppinen ystävä, todella dominoiva. Ikinä ei käy mun ehdotukset ajan/tekemisen suhteen. Useamman kerran viikossa pitäisi mun tulla hänen luokseen tekemään hänelle mieluisia juttuja.

Narsisti ehkäpä. Ne osaa tehdä pahan olon ja saa vielä syyttämään itseään siitä. Vaikka muoti-diagnoosi onkin, niin mulla on kokemusta persoonallisuushäiriöisestä isästä.

Miksi jotkut ovat niin kilttejä että sietävät tuollaista? Jätä tuollainen "ystävä" joka saa sinut itkemään. Älä anna kenenkään tulla sekoittamaan sinun elämääsi ja mielenrauhaasi noin negatiivisessa mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilla-2009:
Jätä ystävyys Mutta kerro tälle ystävälle miksi näin tapahtuu.Koska mikään ei ole kauheampaa kuin toinen laittaa välit poikki ilman selitystä :ashamed:

Miten kerron mitään,yleensä keskeyttää jo alkaneen lauseenikin:(
Ja ole huomauttanut hänen tyylistään niin hän kuulemma auttaa ja hän on niin positiivinen ja nauttii siitä kun saa auttaa.
Oikeasti kun en vaan enään jaksa,jokakerta saan itkeä pahan oloni pois:(ja hän vain kehuu kuinka HÄN on oikeassa ja kuinka HÄN osaa olla ihminen josta kaikki pitävät kuinka HÄNEN seuraa oikein kaivataa.

Jestas sentään, ei sinun tuollaiselle tarvitse selitellä yhtään mitään! Kuulostat herkältä, ystävälliseltä ja huomioonottavalta ihmiseltä, mitä "ystäväsi" ei todellakaan ole.

Älä vastaa enää viesteihin ja soittoihin, ja oveltakin voi käännyttää pois vaikkapa kiireisiin vedoten. Ilkeä ei tarvitse olla, mutta jämäkkyyttä kannattaa treenata!

Yhteistyössä