Kuinka paljon menee rahaa lastenvaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelijä"

Vieras
Tässä juuri luin päivän lehteä, jossa oli artikkeli "lasten vaatekulut kasvavat" ja nyt oli pakko laittaa kysymys tänne mielenkiinnon vuoksi. Miten paljon täällä pörrääveillä äideillä menee rahaa kuussa lastenvaatteisiin?
Itsellä kaksi lasta, ja veikkaan että meillä menee reilusti alle 100€ kuussa, silloin ei ole ostettu mtn kalliimpaa (kenkiä jne) ja mielestäni lapsillani on vaatteita ja asianmukaiset ulkovarusteet. Miten muilla?

Mä luin ton jutun kans. Kyllä meillä vuoden keskiarvo jää alle 100e, mutta varmaan on sen 50e ainakin kuitenkin.

Se boutique-shoppaaja rouva on varmaan aika pieni osa äideistä. Mä tunnustaudun paljolti kans me&i & reimatec mutsiksi. En ymmärrä millä ajalla 100% työaikaa tekevät käyvät kirpputoreilla säännöllisesti.

Ehkä saatan jonkun trikoopaidan ostaa heräteostoksena, silloin menee se noin 15 e. Muuten melkeinpä ompelen itse. Poika on mahtunut samaan alushousukokoon pari vuotta, samoin lyhythihaiset teepaidat. perusvaatteet ostan yleensä kokoa tarvetta suurempina joten menevät vuoden verran. Ulkovaatteiden ostaminen on isoin menoerä, vaikkei koskaan ole yli 100 euron yksittäistä vaatetta ostettu.

Ja silti tuntuu, että meillä on aivan liikaa vaatteita tuolla ipanalla.

Ei kyllä mee paljon yhtään, veikkaan että 20 euroa kuussa. No tässä kuussa tuli tosin ostettua pari haalaria lisäksi, niihin meni 75 euroa. Ostan melkein kaiken käytettynä, tänäänkin löysin kirppikseltä 15 eurolla koko kassillisen ihania vaatteita. En osta kirppikseltä mitään huonoa, ainoastaan uudenveroisia vaatteita. Meillä kaksi lasta, 4 v ja 6 kk.

Vähintään 100€ menee kuukaudessa lasten sisävaatteisiin ( 2 lasta). Ostan paljon nettikaupoista (merkkivaatetta), H&M:ltä sukkahousuja ja alusvaatteita, joskus Lindexistä jotain...

En osaa ajatella että paljonko menee kuussa... Kun se menee sesonkien ja alejen yms mukaan, välillä pompsahtaa tosi paljon ostoksia ja välillä sitten ei mitään. Nyt kun on taas tehty syys- ja talvivarustelua, niin tuntuu että pakettia pukkaa harva se päivä ja rahaakin on varmasti palanut ihan kiitettävästi. Toisaalta myöskin sisävaatteiden talvimallistoja on tullut ja niistä pitää yrittää löytää tarjouksia.

Mitään en yleensä osta täydellä hinnalla, kaikesta pitäisi aina saada edes pieni ale :D

Vuodessa menee lapsen vaatteisiin ja kenkiin yhteensä ehkä n. 300-500 euroa. Riippuen siitä, joudunko ostamaan paljon talvivaatteita. Eli kuukaudelle jakaen 25-40 e menee meillä.

Joinain kuukausina ei mene ollenkaan, joinain sitten enemmän. Talvihaalarit ja kengät ovat kalliimpi menoerä, mutta haalarit pyrin ostamaan kirpparilta/huutiksesta, kuten lähes kaikki sisävaatteet. Kengät ostan aina uutena, poislukien kumisaappaat.
En osta kalliita merkkivaatteita, en ainakaan uutena täydellä hinnalla. Alesta saatan ostaa jotain kalliimpaa.

Mä luin ton jutun kans. Kyllä meillä vuoden keskiarvo jää alle 100e, mutta varmaan on sen 50e ainakin kuitenkin.

Se boutique-shoppaaja rouva on varmaan aika pieni osa äideistä. Mä tunnustaudun paljolti kans me&i & reimatec mutsiksi. En ymmärrä millä ajalla 100% työaikaa tekevät käyvät kirpputoreilla säännöllisesti.

Luin myös jutun. Luin jonkin verran hyvittuneena sen boutique-äidin haastattelua, joku siis ihan oikeesti ostaa 200 euron kashmir-neuleen taaperolleen...

Meillä keskiarvoksi/kuukausi tulee varmaan noin 50-80 euroa. Lasten serkut ovat vuoden-kaksi meidän neitejä vanhempia, joten sieltä tulee paljon hyväkuntoista ja -näköistä vaatetta. Veljen vaimolla on hyvä maku :)

Yritän ostaa kaikki vaatteet kirpputorilta/huutonetistä, joten muutama kymppi menee kuussa. Joku ihmetteli miten on työssäkäyvällä aikaa käydä kirpputoreilla, niin en mä ainakaan seitsemää päivää viikossa töitä tee aamusta iltaan. Käydään silloin kun ei olla töissä, enimmäkseen viikonloppuisin.

150-200e :(
tohon on kyllä laskettu kaikki lasten kengät, vaatteet , monot , luistimet, urheilutekstiilit jne. ( ei urheiluvälineitä )
Viime keväänä laskin edellisvuoden saldon ja sain ton summan per kuukausi .

Minua kans hieman hämmästytti lehden äiti kasmir villapaitoineen. Kaupasta ostan kengät, käsineet, sadevaaatteet, villavaattee, alusvaattee ja sukat muut vaatteet ompelen itse. Vaikea arvioida kiuinka paljon kankaisiin menee rahaa mutta uskon 1000 euroa vuodessa riittää yhdelle lapselle.

Yhteistyössä