Kuinka paljon teidän mielestänne on liikaa lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei max 10 olisi onnistunut, koska jo lahjojen antajiakin oli enemmän kuin 10. Mun mielestä hyvä määrä on sellaiset 5-10 lahjaa lapsen omilta vanhemmilta ja loput muilta.

Ai, ja sit ehdottomasti EI vaatelahjoja! Ne vaatteet voi toimittaa lapsille vanhempien kautta, mutta voi pylly mikä pettymys lapselle kun paperin alta paljastuu ne pörrösukat... Nim.Merk. Kokemusta on.

Meidän poika viime jouluna (silloin 6v.) ainakin tykkäsi hurjasti kun kääreestä ilmestyi uusi yökkäri ja kummitädin kutomat villasukat.
Halusi heti vaihtaa ne päälleen.
Joulun pyhät tassutteli ne villasukat jalassa =)

Ai, ja sit ehdottomasti EI vaatelahjoja! Ne vaatteet voi toimittaa lapsille vanhempien kautta, mutta voi pylly mikä pettymys lapselle kun paperin alta paljastuu ne pörrösukat... Nim.Merk. Kokemusta on.

ei se sinun kokemus tarkota sitä että kukaan ei tykkäisi. Mä tykkäsin kun lapsena sain aina joka joulu pörrösukat, guylianin simpukkasuklaata ja body shopin paketin. Ne oli vakiolahjat mitä odotin ja tykkäsin saada. Mun mielestä joululahjoista jonkun pitää olla pehmeä, lämmin ja pörröinen. Oli se sitten sukat tai peitto tai pehmolelu.

Meidän 4½ vee saa meiltä kymmenisen lahjaa, ellei ylikin. Saman verran saa muuten mieskin :D
Tuohon päälle tulee vielä isovanhempien lahjat, en osannut sellaisia odottaa mutta niitä tulikin tytölle pussillinen.

Mun mielestä tuo "oikean" lahjamäärän kysely, tai koska saa jouluvalot laittaa, on niin outoja kuin olla ja voi..mulle on aivan sama vaikka lahjamäärää tai ikkunassa marraskuusta hohtavaa kynttelikköä muut paheksuisivat. Tää on meidän koti ja meidän elämä.

Viimeksi muokattu:
En osaa tuota lahjamäärään tai lahjoihin käytettyyn rahaan sitoa. enemmän näkisin että jos lapsi ei enää kykene olemaan kiinnostunut ja nauttimaan lahjoista niin silloin niitä on liikaa. Yksilöllistä sitten millaisen määrän lahjoaja lapsi "hallitsee".

Mies oli parina muinoin jouluna joulupukkina perheessä jossa lahjoja kahdelle lapselle oli säkkikaupalla ja ennen puolta väliä lapset olivat aivan väsyneitä avaamisiin, vanhempien ja isovanhempien käskystä sitten kiukkuisina repivät papereita pois ja kyselivät pääseekö jo kohta muualle leikkimään. Se nyt varmasti oli liikaa. Omassa lapsuudessani me saatiin paljon lahjoja mutta arvostettiin ja tykättiin kyllä kaikista. En kokenut sitä liiaksi, näin juuri joku viikko sitten vanhoja joulufilmejämme katsoneenakaan.

Oih voih. =)
Meillä lapset saa suht tämän verran lahjoja (pitää eritellä, ei muuten muista/osaa laskea)
3 kummia per lätty, joten noin 5-10 lahjaa niiltä.
Anoppi antaa luojan kiitos vaan rahaa
Mamma ja pappa ostaa meille kaikille noin kaks säkillistä... Lapsille se tekee jotain tälläistä:
Pyjama, vaatetta pari-kolme muuta, yks iso lelulahja ja pari pienempää, sitte on aina jotain ihmeellistä turhaa, posliininukkeja tai joulukoristeita, mihin menee hermo.
Lisäksi lasten serkku tahtoo muista paketilla per lätty noita.
Ja me ite ostetaan yks iso tahdottu ja pari pienempää, lisäksi tänä vuonna jääkiekkopeli ja kirjaa sun muuta lisäksi. (Mies päätti, että tietokonepelejä ja pleikkaripelejä ei tänä vuonna osteta, eikä Legoja yms)
Tuleehan tuosta jo (laskee päässä) parisenkymmentä per lätty.

yli 10 lahjaa on jo liikaa, vaikka ei sitä aina pysty välttämäänkään,kun anatjian on niin paljon.
Me vanhemmat ostetaan 1 lahja/lapsi, mutta se on sitten sellainen mikä on ehdottoman haluttu ja toivottu. Ja sitten ostetaan 1 isompi paketti yhteiseksi.
Lahjojen arvo vaikuttaa mielestäni enemmän kun pakettien määrä. Jos joku 3v saa satojen eurojen arvosta lahjoja niin se menee ihan naurettavaksi.

[QUOTE="minä";22550110]Noin viisi pakettia kokonaisuudessaan per lapsi on mielestäni ok.[/QUOTE]

Meillä tuo tulee jo kummeilta, kun esikoisella on 5 kummia. Mun äiti antaa aina useamman lahjan, kun sen mielestä on kivempi paketoida lahjat eri paketteihin. Joku hieman reilu 10 pakettia per lapsi tulee olemaan.

[QUOTE="shihtzu";22550647]Meillä tuo tulee jo kummeilta, kun esikoisella on 5 kummia. Mun äiti antaa aina useamman lahjan, kun sen mielestä on kivempi paketoida lahjat eri paketteihin. Joku hieman reilu 10 pakettia per lapsi tulee olemaan.[/QUOTE]

Mä olen tehnyt ihan samaa, mutta ihan vaan siitä syystä, että se on helpompaa kuin yrittää saada useampi erikokoinen ja ehkä erimuotoinenkin lahja samaan pakettiin.

[QUOTE="vieras";22550035]lasken kaikki paketit, enkä osta vaatteita lahjaksi...
kirja, lelu, yökkäri.... joku peli / pelit perheelle yhteiseksi ja dvd... eikä tosiaan sukulaisetkaan osta kuin max sen yhden paketin per lapsi... :) luojan kiitos! mua ällöttää liiallinen pakettimäärä...[/QUOTE]

Yökkäri eli vaate...?

Meillä on kaksi lasta ja molemmille on n.8 lelu/pelilahjaa ja lisäksi vaatteita. Nämä siis meiltä. Miehellä 6 sisarusta, joista melkeen jokainen ostaa lapsillemme joka joulu lahjat, vaikka ollaa sanottu, että ei tarvi. Lisäksi isovanhemmat ostaa jotakin. Minusta 10 lahjaa per lapsi olisi hyvä, muttei se koskaan siihen jää.

Mun mielestä raja kulkee siinä 20 hujakoilla, oma saa varmaan 30 lahjaa eikä jaksa edes availla niitä. Tänä vuonna ostetaan vaan 3 lahjaa mut sukulaisten lahjamäärille ei mitään voi.

Meillä saavat varmaan n.15 - 20 pakettia per laspi eli 2 lasta meillä. Mä itse olen ostanut 3 lahjaa per lapsi. Yhden kalliimman ja kaksi sellaistahalvempaa mut hyödyllistä

meil sai viime jouluna molemmat pojat reilut 2 jätesäkillist lahjoja ja siin kohtaa mä tajusin et ei helv...i ja tänä vuonna ostan molemmil 2 kalliimpaa+ mitä sukulaiset sit ostaa,mut ilmottanu olen et mielummin 1 iso ku 10 pientä!

kun olitte lapsia mitä itse ajattelitte lahjoista? pystykö niitä olemaan liikaa? jos teille tuli yli viisi lahjaa koitteko menevänne pilalle? Jumpe... Joulu on kerran vuodessa vaan.....

[QUOTE="mie";22552331]kun olitte lapsia mitä itse ajattelitte lahjoista? pystykö niitä olemaan liikaa? jos teille tuli yli viisi lahjaa koitteko menevänne pilalle? Jumpe... Joulu on kerran vuodessa vaan.....[/QUOTE]

:flower:
Kyllä mä ainakin jouluna tykkään niitä lahjoja laittaa, ei pelkästään lapselle vaan kaikille :) Ihana katsoa kun aukovat paketteja, eikä kyllästymistä ole todellakaan havaittavissa!
Säännöstely ei kuulu meidän jouluun :p

Yhteistyössä