Kuinka paljon vahinkoja on tarpeeksi että on oikeus suuttua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Sanokaa nyt viisaat, kuinka paljon miehelle pitää sallia vahinkoja että on oikeus jo suuttua??? Onko tosiaan niin että toiset saa tunaroida ja sählätä niin paljon kuin sielu sietää vain koska ne on "vahinkoja"??
Mies kun taas jätti lapsen sormet oven väliin ja mä kiehahdin että eikö se osaa itse katsoa yhtään ympärilleen! On teroitettu lapselle ettei jätä käsiä lähelle oven karmia mutta kun ei se aina muista. Mun mielestä aikuisen pitää itsekin osata vähän huomioida mitä ympärillä tapahtuu eikä sälyttää kaikkea lapsen niskoille.

Näitä erilaisia "vahinkoja" kun on sattunut tälle samaiselle miehelle jo niin paljon että mä en enää jaksa sietää ja vaan olla että "no hups"!

No ei kovin montaa vahinkoa voi tapahtua normaalille aikuiselle ihmiselle, kyllähän sitä nyt jo automaattisesti katsoo ympärilleen ennenkuin paiskaa oven kiinni, jos lattialla mönkii vauva.

Eniten mua ehkä risoo tässä vielä se, että mies oli vihainen lapselle eikä itselleen, kun pääsi tuollainen vahinko käymään! Kiroillen motkotti lapselle, jolla muutenkin jo kurja olo kun sormiin sattui :(

[QUOTE="Lissu";26031428]No ei kovin montaa vahinkoa voi tapahtua normaalille aikuiselle ihmiselle, kyllähän sitä nyt jo automaattisesti katsoo ympärilleen ennenkuin paiskaa oven kiinni, jos lattialla mönkii vauva.[/QUOTE]

Näin mäkin ajattelisin mutta ilmeisesti tuo ei ole kovin normaali aikuinen. Huomiokyky on nolla ja vahingot selittelee aina itsestään pois tai jonkun muun niskoille.

[QUOTE="vieras";26031458]Vahinkoja sattuu, ihmisiä kun ollaan. Minkä ikäinen lapsi?[/QUOTE]

Tämäki totta, mutta siinä tapauksessa odottaisin vähintä... että osaisi edes olla pahoillaan vahingoista ja lohduttaisi lasta!!!!

Mä olen välillä ihan kamalan kömpelö. Kompastelen lapsiin, huitaisen heitä innostuksissani, yms. Mitään vakavaa ei onneksi ole sattunut, paitsi kerran kaaduin lapsi sylissäni ja lapselle tuli asfaltti-ihottumaa naamaan.

Mä en voi sille mitään. Mutta eipä mulle kukaan kyllä vahingoista huudakaan.

No miten usein sille miehelle sitten sattuu noita vahinkoja? Jos viikottain jättää lapsen sormet oven väliin, niin aika typerää, mutta jos tapahtuu esim. muutaman kerran vuodessa, niin ymmärrettävää.

Mies on lapselle anteeksipyynnön velkaa. Ja sinun tehtäväsi on sanoa miehelle asiasta jokainen kerta myös, se on kahden aikuisen perheen hyviä puolia, ja velvollisuus. kun toinen menee kohtuuttomiin mittoihin, on toisen syytä puuttua asiaan.

[QUOTE="...";26031511]No miten usein sille miehelle sitten sattuu noita vahinkoja? Jos viikottain jättää lapsen sormet oven väliin, niin aika typerää, mutta jos tapahtuu esim. muutaman kerran vuodessa, niin ymmärrettävää.[/QUOTE]

Ei näköjään sentään viikottain. Onhan jo 25.4.!

No kyllä mulla alkais hälytyskellot kilkattaa juurikin sen takia, ettei mies ole pahoillaan asiasta.
Eli mahtaako olla vahinkoja ensinkään. Mitä muuta sitten on ennen tätä 'sormet oven väliin'-episodia tapahtunut, jos niitä kerran paljon on? Tuon kurahanskajutun jo luinkin.

No joskus sattuu vahinkoja. Kyllä mäkin kerran jätin 6vuotiaan lapsen sormet oven väliin vahingossa, ja ensin suutahdin lapselle että pitikö ne sormet sinne tunkea(itselläni oli todella huono päivä ja muutenkin ihan hirveästi pakollisia hoidettavia asioita ja sit tuli ekana mieleene ttä tämäkin vielä, huoh), Mutta tuli mulle pahamielikin ja pyysin anteeksi.

voisin kuvitella että huono itsetunto voi estää sen että myöntämistä että vika oli itsessä(näin siis peittyisi myös pahoillaan oleminen,vaikka oikeasti olisikin pahoillaan).

Mutta ap:n mies no riippuu vähän, jos jatkuvasti sattuu vahinkoja niin jotain vikaahan silloin on.