Tarkennan, että kummi ehdotti baaria/kahvilaa sen jälkeen, kun olin ensin itse kysynyt, voisimmeko nähdä joulun aikaan. Itse oma-alotteisesti hän ei ole siis ehdottanut mitään.
Kahvila on ihan ok vaihtoehto, mutta koska emme tosiaan näkisi tässä kaupungissa jossa asumme, vaatisi se pientä järkkäilyä, jota en nyt tässä selvennä sen tarkemmin. Etenkin, jos menisin ilman lastamme.
On totta, että viestistäni voi saada äkkiseltään sen kuvan että lahjat olisivat tärkeintä: on vaikeaa kuvata koko tilannetta yhden viestin perusteella. Mutta korostan jälleen, ettei se ole ydinasia. Onko myös niin, että minun sitten pitäisi sietää millaista käytöstä tahansa ihmiseltä, jolle olen kuitenkin uskonut tärkeän tehtävän kummina? Eli minun pitäisi pienen lapsen kanssa lentää baariin tai ties minne, vaikka olemme vieraassa kaupungissa KÄYMÄSSÄ? Tarjoudun siis tulemaan vieraaseen kaupunkiin vain siksi, että voisin nähdä tätä kummia? Ja silloin minun pitäisi mukisematta suostua siihen, että näkisimme esim. baarissa?
Mielestäni asia ei ole ihan niinkään.