Kuinka pian harrastitte seksiä synnytyksen jälkeen? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ElaineH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisätäänpä vielä, kertokaa miksi odotitte sen tietyn ajan :). Olen utelias, kun itsellä on kohta kolmisen viikkoa synnytyksestä ja paikat hellänä vieläkin, niin en ole uskaltautunut ja mies ei uskalla, kun pelkää satuttavansa :)

Lisätäänpä vielä, kertokaa miksi odotitte sen tietyn ajan :). Olen utelias, kun itsellä on kohta kolmisen viikkoa synnytyksestä ja paikat hellänä vieläkin, niin en ole uskaltautunut ja mies ei uskalla, kun pelkää satuttavansa :)

Ei noissa paljoa odottamista ollut.. Vaikka ekasta tehtiin eppari, paikat parani nopeasti joten miksi odotella.
Kolmannesta meni tuo kuukausi ihan vaan sen vuoksi, kun ei ollut tilaisuutta. Sitä sai isommat unille, vauva valvoo aina puolille öin, ja kun vauvan saanut nukkuu niin ei enää vaa jaksanut alkaa muihin hommiin.

En ole kuopuksen syntymän jälkeen harrastanut seksiä ollenkaan, tosin eipä taloudessa ole sitä miestäkään, jonka kanssa sekstailisi. 3 vuotta tässä on nyt mennyt ilman seksiä.

Jälkitarkastuksen jälkeen eli noin 6 vko synnytyksestä. Yritykseksi jäi, kun paikat eivät olleet vielä palautuneet eikä seksi tuntunut hyvältä, teki pikemminkin kipeetä. Seuraava yritys oli noin 3 kk kuluttua synnytyksestä ja meni jo paljon paremmin. Jälkikäteen ajatellen olisi hyvin voinut odottaa pidempään ennen kokeilua, nyt tuosta ekasta kerrasta tuli vain paha mieli...

Mä synnytin tiistaina ja vuoto jo nyt sen verran vähäistä, enkä ole muutenkaan kipeä, joten mielessä kävi ekan kerran tänään. Mut tissit on ihan tulessa, et odotellaan nyt sen verran, et tuokin tasaantuu :p

Oikein paljon onnea! ^^ Oot aika onnekas jos ei kipuja enää noin lyhyen ajan jälkeen ole :). Itsellä tikit lähes sulannu (tuntuu vaan kuhmu), mutta jostain syystä tuntuu vihlovaa kipua aina ajoittain. Tiedä sitten onko lantionpohjalihaksista kyse vai mistä. Kun tuntuu pahimmalta virtsatessa. Ei siis ole kuitenkaan virtsatientulehdusta, mutta kun esim. yrittää pysäyttää virtsaamista, niin tuntuu oikein kunnolla kipua.

Oikein paljon onnea! ^^ Oot aika onnekas jos ei kipuja enää noin lyhyen ajan jälkeen ole :). Itsellä tikit lähes sulannu (tuntuu vaan kuhmu), mutta jostain syystä tuntuu vihlovaa kipua aina ajoittain. Tiedä sitten onko lantionpohjalihaksista kyse vai mistä. Kun tuntuu pahimmalta virtsatessa. Ei siis ole kuitenkaan virtsatientulehdusta, mutta kun esim. yrittää pysäyttää virtsaamista, niin tuntuu oikein kunnolla kipua.

Kiitti!

Joo, onnekas olen, ei tullut tikkejä kuin yks ja sekin ulkopuolelle, joten ei kiristä. Ja esikoisen syntymästä todellakin muistan ne kauhun hetket, kun 13 tikkiä alkoivat paranemaan ja jäljelle jäi kiristäviä pahkuroita.

Hae hei heti kun mahdollista tohon vaivaan, noi pitää hoitaa heti, kyse tärkeästä paikasta kumminkin!

• Tykkää
Reactions: ElaineH
Meillä meni 8 viikkoa, että uskallettiin yrittää ja hyvinhän se meni vaikka pelottikin että haavat aukee :D ajateltiin siis odottaa ainakin jälkitarkastukseen. Ennen sitä en voinut edes kuvitella seksiä, sillä sain toisen asteen repeämät. Yllättävän nopeasti silti paranivat :) ei kannata hätiköidä vaan aloittelee sitten kun siltä oikeasti tuntuu!

Ensimmäisen lapsen jälkeen kesti 10 päivää ennen kuin touhuiltiin .
Miehelle olin helpotusta antamassa kun itsellä rupesi tekemään mieli, ajatuksena kuitenkin oli että jos "varovaisesti kokeillaan". Reilusti kyllä laitettiin liukkaria ja tosiaankin varovasti otettiin. Ei tehnyt kipeää, mutta sen jälkeen oli paikat vähän hellempänä.

• Tykkää
Reactions: ElaineH
Kiitti!

Joo, onnekas olen, ei tullut tikkejä kuin yks ja sekin ulkopuolelle, joten ei kiristä. Ja esikoisen syntymästä todellakin muistan ne kauhun hetket, kun 13 tikkiä alkoivat paranemaan ja jäljelle jäi kiristäviä pahkuroita.

Hae hei heti kun mahdollista tohon vaivaan, noi pitää hoitaa heti, kyse tärkeästä paikasta kumminkin!

Ei se tunnu sellaiselta kivulta, että olis jotain huonosti. Tuntuu kuitenki paranemiskivuilta. Kun siis virtsan pidätyskyky on hyvä, mutta suihkua en saa kunnolla katkeamaan kivun (joka on epämiellyttävää, mutta suhteellisen lievää) takia. Meillä on tiistaina neuvola-aika, ajattelin siiheksi vielä odottaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe

Yhteistyössä