Oletko rehellinen? Itsellesi, puolisollesi, lapsellesi, työkavereillesi, anopillesi, tuntemattomille?
Hyväksytkö valehtelun, peittelyn, varastamisen, korjaatko virheen, noudatatko lakia?
Ihan täydellä sydämellä voin sanoa, että en valehtele, sumuta ja huomautan virheistä puolin ja toisin, noudatan lakia. Saman arvomaailman opetan lapsellenikin. Opetan noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä, vaikka ne aina eivät ole täysin mieleisiäni.
Entä sinä? Hyväksytkö muiden epärehellisyyden?
Hyväksytkö valehtelun, peittelyn, varastamisen, korjaatko virheen, noudatatko lakia?
Ihan täydellä sydämellä voin sanoa, että en valehtele, sumuta ja huomautan virheistä puolin ja toisin, noudatan lakia. Saman arvomaailman opetan lapsellenikin. Opetan noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä, vaikka ne aina eivät ole täysin mieleisiäni.
Entä sinä? Hyväksytkö muiden epärehellisyyden?