Kuinka suureen palkkaa olisit tyytyväinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Ja mikä on nykyinen palkkasi? Itse tienaan 2800 e/kk ja tyytyväinen olisin johonkin 4000-5000 euron palkkaan (joka todennäköisesti toteutuukin muutaman vuoden sisällä)

Nykyiseen olen ihan tyytyväinen - tai olin silloin kun tein 100% työaikaa 100% palkalla. Ainahan sitä enemmänkin rahaa saisi olla mutta tuollakin pärjää. Isomman palkan saavuttaminen vaatisi vaan niin paljon että en koe sitä mielekkääksi.

Tyytyväinen olisin jos alkais 3:lla eli pari satkuu lissää...muutamassa vuodessa toteutunee tes-korotuksillakin...mut sitten on taas keskipalkkakin noussut. Joten olenkohan tyytyväinen koskaan.

Jos elämisen kustannusten jälkeen (vuokra + ruoka + vaatteet + matkakortit jne) jäis 200-300e "tuhlausrahaa" olisin tyytyväinen. Palkan pitäis siis nousta noin tonnilla..

[QUOTE="reko";24879317]Jos käteenjäävä osuus verojen jälkeen olisi 1500 euroa niin juoksisin ympäri seiniä ja nauraisin koko ajan[/QUOTE]

Miksi? Sehän on todella huono palkka. Mistä työstää nykyään jää edes noin vähän käteen?

2500 euron palkalla tulisin toimeen oikein hyvin, saisin asuntolainaa lyhennettyö ja eläisin riittävän yltäkylläisesti. Tienaan yli 3000, joten hyvin jää elämiseen varaa. Mun mielestä palkat on monella alalla pikkuisen karanneet käsistä. Ja sitten on taas niitä ammatteja, jossa palkka on työmäärään nähden järjettömän pieni. Ei hyvä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="hmm";24879355]Miksi? Sehän on todella huono palkka. Mistä työstää nykyään jää edes noin vähän käteen?[/QUOTE]

Kaikissa joissa mä olen ollut. mm. toimistohommat, kunnossapitotyöt.

[QUOTE="hmm";24879355]Miksi? Sehän on todella huono palkka. Mistä työstää nykyään jää edes noin vähän käteen?[/QUOTE]

Ööö, mulla jää nykyään käteen alle 500 euroa, paras palkka mitä olen ikinä saanut oli 1300 euroa verojen jälkeen. Siksi tuo 1500 euroa olisi jotain käsittämätöntä jos sen saisi edes 2 kertaa vuodessa.
Mä voisin maksaa kaikki laskut ja vuokrankin kuukauden etukäteen =)

[QUOTE="reko";24879317]Jos käteenjäävä osuus verojen jälkeen olisi 1500 euroa niin juoksisin ympäri seiniä ja nauraisin koko ajan[/QUOTE]

Samat sanat.

Ja joku kysyi että miksi, niin voin kertoa:

Olen tarjoilija, en saa vakipaikkaa, pelkkiä pätkätöitä, keikkaa ja hyppimistä paikasta toiseen, palkanmaksussa on ongelmia ja tuntien laskeminen on vaikeaa koska työajat venyvät ja paukkuvat noin minuutin varoajalla. Loppujen lopuksi olen jatkuvasti passissa, kaikki työ on pakko ottaa vastaan mikä johtaa siihen että joudun lähes aina perumaan kaikki sovitut tapaamiset ja illanistujaiset kun on mentävä töihin ja siltikään tuloni harvana kuukautena kipuavat edes tonniin. Yleensä kuukausituloni ovat 700 tai 800 e verojen jälkeen. Tällä meiningillä olen elänyt nyt viitisen vuotta ja vaikka kuinka yritän olla ahkera ja aina valmis töihin ja ammattimainen niin vakipaikkaa ei kertakaikkiaan lohkea. Ei myöskään kollegoillanikaan, jos saavat vakipaikan niin sopimuksessa luvataan korkeintaan 20 tuntia per viikko.

Jos saisin kulkea joka päivä samassa paikassa jossa tiedän tarkalleen milloin menen töihin ja milloin pääsen töistä ja työvuorot aina 3 viikkoa etukäteen ja vapaapäivät ovat oikeasti vapaapäiviä ja kaikesta tästä vielä jäisi käteen verojen jälkeen 1500 niin todellakin hyppisin seinille riemusta.

Nyt olenkin sitten alaa vaihtamassa. Työstäni pidän mutta hyväksyttävä on se tosiasia että sillä ei kertakaikkiaan elä.

Joka toinen kuukausi käteen jää 3000 euroa. Jos näin olisi joka kuukausi, olisin tyytyväinen.

No rehellisyyden nimissä olen nytkin ihan tyytyväinen tämänhetkiseen palkkaani.

[QUOTE="reko";24879422]Ööö, mulla jää nykyään käteen alle 500 euroa, paras palkka mitä olen ikinä saanut oli 1300 euroa verojen jälkeen. Siksi tuo 1500 euroa olisi jotain käsittämätöntä jos sen saisi edes 2 kertaa vuodessa.
Mä voisin maksaa kaikki laskut ja vuokrankin kuukauden etukäteen =)[/QUOTE]

Mistä jää käteen alle 500 e? Varmaan jostain pätkätyöstä?

Mä pienensin vuoden vaihteessa palkkaani ja saan nyt käteen tavallisimmin 2500 €. Enemmänkin, jos tarvitsen, mutta verottajahan siitä riemastuu, jos tarvitsen. Pyrin siis olemaan tarvitsematta. Olen siis tyytyväinen tähän.

[QUOTE="hmm";24879430]Mulla jää toimistotyössä käteen 2000... Se ei ole tyhmä joka maksaa vähemmän vaan se joka tyytyy vähään![/QUOTE]

No näinhän se on. Toisaalta kun tessiä lyödään nokan eteen ja sanotaan, että neuvottelun varaa ei ole, niin vähissä on mahdollisuudet. Omat vinkkini työnhakuun on kaikille seuraavat: pysy pois naisvaltaisilta aloilta sekä aloilta, joihin ei tarvita mitään koulutusta.

[QUOTE="hmm";24879443]Mistä jää käteen alle 500 e? Varmaan jostain pätkätyöstä?[/QUOTE]

Ihan normaalista postin työstä, määräaikaisesta ei pätkä.
Vakituiseksi ei pääse, mutta ei heilläkään ole kuin parisataa euroa parempi palkka kun saavat takuupalkkaa. Siten heille ei tule mitään ikälisiä tms. palkankorotuksia, vain vähennyksiä.
Tuo munki palkka oli pari-kolmesataa parempi vuosi sitten, mutta sitä on leikattu reilu 30% tässä viimeisen vuoden aikana. Tuolloin aiemmin sillä tuli vielä toimeen, nyt sossu maksaa laskuni.
Mutta olen silti tyytyväinen työhöni, työkaverit ovat ekaa kertaa mukavia ja työnteko on mukavaa, vaikka siihen ei mikään kannustakkaan tai ei ole enää mitään millä työnantaja yrittäisi edes nostaa työmoraalia.
Pikkujoulunkin meinasivat viedä, ihan vain sen takia että saisivat omaa budjettiansa karsittua paremmaksi.

Yhteistyössä