Kuinka suureen palkkaan olisit tyytyväinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ja paljonko nyt saat? Kerro myös mitä teet.

Itse saan taloushallinnon hommista 3200 ja mielestäni ihan ok siihen nähden että työkokemusta on todella vähän. Mutta kovin kauaa en ole tähän tyytyväinen. Täysin tyytyväinen olisin n. 5000 euron palkkaan.

No sellaseen, jolla elää ja saa jotain säästöönkin. Jonka kanssa ei tarvitse elellä vippejen/kulutusluottojen/muiden epämääräisten lainojen varassa. Itse olen matalapalkka-alalla, joten semmonen 2400 taitaa olla aika maximi mitä mun ammatissa tienaa.

Olen tyytyväinen jo nyt. Sellaiseen että sillä elää. Huonosta työstä ei riittäisi 5000 euroakaan, hyvään riittää 2000 euroa. Kyse on siitä, onko työ mielekästä minulle.

2000 euroa olis jo käsittämättömän paljon. En tiedä mitä tekisin jos saisin vaikka 3000 (en ikinä tule saamaan), miten sen sais kulumaan...varmaan osa säästöön, osalla ostaisin koruja ja osa hyväntekeväisyyteen.

[QUOTE="Vieras";28805519]2000 euroa olis jo käsittämättömän paljon. En tiedä mitä tekisin jos saisin vaikka 3000 (en ikinä tule saamaan), miten sen sais kulumaan...varmaan osa säästöön, osalla ostaisin koruja ja osa hyväntekeväisyyteen.[/QUOTE]

Ihminen tottuu nopeasti suurempiin tuloihin.

Muut puhuu tässä varmaan bruttopalkoista.. No, mulle riittäisi hyvinkin nettona sellaisen 2500€, eli nykyinen bruttopalkka. Riittäisi hyvin mukavaan (ei luksus kuitenkaan) asumiseen, matkusteluun ja pieneen arjen luksukseen, siihen että kuukaudessa on varaa ostaa muutakin kuin ruokaa ja maksaa pakolliset laskut.

Aiemmassa työssäni sain 2500€, nyt on kiikarissa duuni josta sais suunnillee 3500€/kk. Kun mieheni tienaa vielä enemmän, niin niillä tuloilla yhteensä pärjättäisiin aika mukavasti. Työni on T&K sektorin hommia (eli tutkimus&kehitys) yritysten parissa.palkka ei ole ton isompi koska kyseessä on julkisen sektorin pesteistä, yrityspuolella sais enempi.

Tyytyväinen olisi tällä hetkellä noin 3500-4000 palkkaan (hoitoalalla). Jos työajoista yms. voisi päättää vapaammin olisin tyytyväinen varmasti nykyiseenkin noin 2000 palkkaan.

2021€ bruttona tällä hetkellä "johdon alaisena" tällä saralla. Hippasen sais nousta mutta kyllä mä oon periaatteessa tähän tyytyväinen. Diggaan kuitenkin työstä ja vakkariakin heitettiin kehiin :heart:

No jos vaikka 2000 käteen! Mulle riittää vähempikin, kuhan työssä on mukavaa ja kivat työkaverit.. Ja mieluusti teen vain 30h/vko, niin jaksan olla kotonakin suurinpiirtein kiva äiti..

Jos pitäisi siis valita, joko monen tonnin liksa inhottavilla duunikavereilla, tai vähemmän palkkaa ja suurin osa nykyisistä kamuista, niin kyllä mä enemmän tykkään hyvistä tyypeistä kuin rahasta.

[QUOTE="vieras";28805481]Mitä pitää tehdä/osata, että saa yli 4000 € /kk?[/QUOTE]

Käteen jää 1400 € kuukaudessa. Yiliopistoon lähtiessä sitä odotti, että valmistumisen jälkeen olisi hieman enemmän kuin 1400€ saanut.

Yhteistyössä