Kuinka suuri merkitys seksillä on suhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rouvaP

Vieras
Olen 26-vuotias naimisissa oleva nainen. Olen ollut 3-kymppisen mieheni kanssa yhdessä muutaman vuoden ja viime kesänä meille syntyi ensimmäinen lapsi. En halua miestäni lainkaan seksuaalisesti. Kun tarkemmin mietin, en ole halunnut häntä oikeastaan koskaan. Haluaisinkin tietää teidän muiden mielipiteen siitä, kuinka tärkeää seksi oikeasti loppujen lopuksi parisuhteessa on? Mieheni on kiltti ja rauhallinen, meillä on samanlainen huumorintaju ja hauskaa yhdessä. Hän on myös loistava isä pojallemme. Mutta kun ei haluta, ei sitten pätkääkään!

Aiemmissa suhteissani olen tottunut siihen, että seksiä on vähintään joka toinen päivä. Mieheni kanssa emme ole olleet kovinkaan aktiivisia edes ihan suhteen alussa, jolloin monella muulla on "kanivaihe" päällä. Miehelläni ei ole kovinkaan paljon kokemuksia, ja hän on aika haluton kokeilemaan mitään uutta. Silloin harvoin kun rakastelemme, teemme sen aina saman kaavan mukaan omassa sängyssä. Joskus harvoin olen saanut hänet houkuteltua olohuoneen sohvalle tai saunan lauteille, mutta joka kerta jälkeenpäin kuulen, kuinka seksin harrastaminen muualla kuin sängyssä on hankalaa. Tämä latistaa omaa tunnelmaani entisestään, olen kuitenkin aika kokeilunhaluinen.

Mieheni kyllä haluaa seksiä ja tekee aloitteen vähintään kerran viikossa. Joskus saan psyykattua itseni mukaan, mutta aika usein vetoan väsymykseen ja kieltäydyn. Mies tyytyy tähän. Silloin harvoin kun saan itseni mukaan, haaveilen muista miehistä ja fantasioin, jotta pystyisin nauttimaan.

En syytä miestäni tilanteesta, eihän se hänen vikansa ole, etten halua! En ole pettänyt häntä, mutta pelkään, että niin tulee vielä tapahtumaan. Tapasin pikkujouluissa miehen, jonka kanssa meillä oli heti aivan uskomatonta kemiaa. Olemme tekstailleet ja soitelleet ja nähneet tämän kuluneen puolen vuoden aikana satunnaisesti yöelämässä, mutta mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut. Alkaa kuitenkin olla vain ajan kysymys, että päädymme sänkyyn. Välistämme sähköä on vaikea edes sanoin kuvailla.

Mitä ihmettä tässä oikein pitäisi tehdä? En haluaisi rikkoa perhettämme "vain" sen takia, että haluaisin fyysisesti tyydyttävän suhteen, mutten toisaalta halua elää loppuelämääni miehen kanssa, jota en halua. Voiko parisuhde ilman tyydyttävää seksielämää toimia?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

Ei voi toimia, koska niinkuin itse sanoitkin, lopulta se päätyy jomman kumman pettämiseen ja lopulta se pettäminen rikkoo suhteen.

En ymmärrä, miksi olet mennyt seksuaalisesti epähaluttavan miehen kanssa naimisiin ja tehnyt vielä lapsenkin?! Minusta tuntuu että olet vain käyttänyt miestä hyväksi, "tuossa on lapselle hyvä isä ja elättäjä, käytänpä häntä siementäjänä koska haluan lapsen ja rouvan-statuksen". Varmaan olet ainakin alitajuisesti jo silloin tajunnut, että muuhun mies ei (sinulle) kelpaa, ja minusta olet tehnyt väärin kun hänet olet nainut ja lapsen isäksi ottanut. Tottakai seksielämä ei voi vuosia olla huumaavaa, mutta niinkuin sanoit, tuo teidän tilanteenne on ollut suunnilleen sama jo alusta alkaen joten et voi vedota yhtään muuttuneeseenkaan tilanteeseen.

Tehty mikä tehty, nyt sinulla on kaksi reilua vaihtoehtoa

a) Elät miehen kanssa "onnellisena", ja hautaat haaveet elämää suuremmasta seksistä (sitä tuskin kenenkään kanssa muutenkaan saat loppuikääsi). Yrität opettaa miehelle kokeilunhalua ja sellaisia temppuja, jotka saavat sinut syttymään. Lopetat vieraiden kanssa pelehtimisen, etkä enää hankkiudu tilaisuuksiin jotka saavat sinut houkutuksille alttiiksi. Jos tämä ei ole mahdollista sinun katkeroitumatta, niin..

b) eroatte ja etsit itsellesi miehen joka on jokaisella (sinulle tärkeällä tavalla) sinulle riittävä. Otat tästä opiksesi, etkä mene naimisiin saatika lisäänny ihmisen kanssa josta jo alussa näet ettet voi hänen kanssaan olla onnellinen pidemmän päälle.

Jos sinusta ei ole päätösten tekijäksi, valitset vaihtoehdon c, jossa pidät miestä "kotiukkona" ja aisankannattajana sekä mahdollisena elättäjänä, ja leikit samalla muiden miesten kanssa huumaavia seksileikkejä. Toki tämä tekee sinusta halvan h***n ja loukkaa miestäsi todella rankasti, mutta silloin sinun ei tarvitse itse ottaa vastuuta päätöksistäsi.

Kuulostaa varmaan töykeältä, mutta asenteesi on todellakin lapsellinen ja vastuuton. Saat elämäsi kuulostamaan siltä, kuin sinua olisi vain ohjattu ulkopuolelta ja asiat ovat "vain tapahtuneet" - kuten naimisiinmeno ja lapsen syntymä. Jatkossakin ne vain tapahtuvat, kun pelkäät esim. pettämisen "tulevan tapahtumaan". Herätys, olet aikuinen ihminen, ja äitikin! SINÄ olet valinnut seurustella miehesi kanssa, SINÄ olet valinnut mennä naimisiin, SINÄ olet tehnyt lapsen vaikket halua sen isää, SINÄ pidät yhteyttä vieraisiin miehiin, SINÄ tulet tekemään päätöksen pettämisestä. SINULLA on kaikki vastuu siitä, miten tämän asian hoidat.

Voi yhren tähren. Aina saman kaavan juttuja:
mulla on kunnon mies kotona ja lapsi ja kaunis koti ja asiat hyvin, mutta tunnen
kutinaa vieraisiin.
Pyydät siis siunausta täältä jättää miehesi, rikkoa lapsesi kodin ja juosta sen toisen miehen luo.
No, MENE! Et sinä sieltäkään mitään pysyvää onnea saa, muutaman kunnon panon ja se siitä sitten.

ettekö te keksi enää minkäänlaisia muita aloituksia?
Tätä on jauhettu kymmenissä ketjuissa uudelleen ja uudelleen.

Voi herran tähden, mene sen vieraan kanssa, mutta älä tule tänne itkemään että
.. mies ei tykännytkään kun kävin vieraissa, mitä mä nyt teen kun se ottaa avioeron ja aikoo pitää lapsen ja kodinkin...

Ei liity kysymykseen tämä, mutta ihmettelen nykymenoa. Viimekesänä syntynyt lapsi ja äiti käy "yöelämässä" ilmeisen usein, koska satunnaisesti tapaa siellä jotain miestä! Lapsi alle vuoden ikäinen... miksi lapsia tehdään, jos menojalkaa noin vipattaa? Tämä on nykymenoa, koska olen törmännyt ilmiöön aiemminkin. Naapurin nuoripari käy viihteellä säännöllisesti, vaikka heillä on vasta noin puolivuotias lapsi.

Ei liity kysymykseen tämä, mutta ihmettelen nykymenoa. Viimekesänä syntynyt lapsi ja äiti käy "yöelämässä" ilmeisen usein, koska satunnaisesti tapaa siellä jotain miestä! Lapsi alle vuoden ikäinen... miksi lapsia tehdään, jos menojalkaa noin vipattaa? Tämä on nykymenoa, koska olen törmännyt ilmiöön aiemminkin. Naapurin nuoripari käy viihteellä säännöllisesti, vaikka heillä on vasta noin puolivuotias lapsi.

Ihmettelen minäkin, vaikka olenkin vasta kolmikymppinen. Eikö ne juoksut voi hoitaa ensin alta pois, ennen kuin alkaa hankkimaan lapsia ja menee naimisiin? Sitten olisi ehkä löytynytkin se itselle sopivampi kumppani kun olisi tarpeeksi kypsä tietämään jo mitä haluaa.

Viimeksi muokattu:
En oikein ymmärrä sinua. Miten yleensä olette yhteen päätyneet, kun olette niin erilaisia seksin suhteen. Ei parisuhde todellakaan voi toimia ilman tiettyä seksuaalista viritystä ja kemiaa parin välillä. Aika pitkälle seksuaalisuus ohjaa meitä parin muodostuksessa. Senhän takaa jo luonnon lait. Kuitenkin tunnet vetoa jotakin toista kohtaan, eli halua sinusta löytyy, mutta ilmeisesti kumppani on väärä.
Sanot olleesi vasta muutaman vuoden suhteessa ja nyt jo tilanne tuollainen. Itselläni edellinen suhde kesti 30 vuotta ja kipinä ei sammunut koskaan. Ero ei tosiaankaan tullut seksin puutteen vuoksi, vaan aivan muiden asuoiden vuoksi. Nykyisessä suhteessani olen ollut 3,5 vuotta. Muutimme saman katon alle vuoden alussa, eikä seksielämämme ainakaan siitä ole huonontunut.
kokemuksesta voin sanoa, että lasten ollessa pieniä, ei aikaa aina välttämättä tunnu löytyvän parisuhteen hoitamiseen.
Mutta senkin asian eteen on kummankin tehtävä töitä, eikä vain syytellä toista haluttomuudesta.
Toivon, että saatte asianne kuntoon, eikä sinun tarvitse lähteä suunnittelemallesi tielle. Pettäminen ja jättäminen ei tule olemaan se helpoin ratkaisu.

Ap:n kannattaisi varmaan ensin tarkistaa hormoonitasapaino ja sopiiko käytetyt pillerit hänelle. Synnytyksen jälkeen on yleistä, että haluttomuutta esiintyy ja halut saa heräämään vain poikkeuksellinen kiihoitus (vieraat miehet). Joskus omakin vaimo sai synnytyksen jälkeen kevyen hormoonihoidon, jolla sai palautettua normaalin halukkuuden ja kierron.

Siksi toisekseen, jätä välittömästi flirttailut muiden kanssa ja keskity haluamaan omaa miestä. Ei ne halut synny itsestään, vaan niitä pitää vaalia ja herätellä. Jos mies on kokematon, niin sekin paljon parempi vaihtoehto, kuin oikein kokenut ja helposti vieraisiin narahtava. Saat kouluttaa hänestä ihan mieleisen, niin saat juuri sinulle parhaan rakastajan. Sellaisen joka tuntee sinut läpikotaisin ja osaa vetää oikeista naruista. Työtä se teettää, mutta on varmasti sen arvoista. Sinun pitää vain vietellä miehesi, eikä vain kääntää julmasti selkää keksien älyttömiä verukkeita. Saisi hävetä, kun olet valmis tuhoamaan lapsesi tulevaisuuden omaa saamattomuuttasi.

Ap:n kannattaisi varmaan ensin tarkistaa hormoonitasapaino ja sopiiko käytetyt pillerit hänelle. Synnytyksen jälkeen on yleistä, että haluttomuutta esiintyy ja halut saa heräämään vain poikkeuksellinen kiihoitus (vieraat miehet). Joskus omakin vaimo sai synnytyksen jälkeen kevyen hormoonihoidon, jolla sai palautettua normaalin halukkuuden ja kierron.

Siksi toisekseen, jätä välittömästi flirttailut muiden kanssa ja keskity haluamaan omaa miestä. Ei ne halut synny itsestään, vaan niitä pitää vaalia ja herätellä. Jos mies on kokematon, niin sekin paljon parempi vaihtoehto, kuin oikein kokenut ja helposti vieraisiin narahtava. Saat kouluttaa hänestä ihan mieleisen, niin saat juuri sinulle parhaan rakastajan. Sellaisen joka tuntee sinut läpikotaisin ja osaa vetää oikeista naruista. Työtä se teettää, mutta on varmasti sen arvoista. Sinun pitää vain vietellä miehesi, eikä vain kääntää julmasti selkää keksien älyttömiä verukkeita. Saisi hävetä, kun olet valmis tuhoamaan lapsesi tulevaisuuden omaa saamattomuuttasi.

Tämä on erittäin hyvä vastaus, parisuhde on myös tahdon asia.

Viimeksi muokattu:
Kyllä jollain on helppo ja yksinkertainen elämä. Tarkoitan siis edellistä neuvojaa. Koepas että kaiken yrität vuosia ja mies on vaan yhtä laiska ja haluton aina. vaikka tekisi mitä. Kumpikin. Kuvitelkaapas sellainen tilanne, että sitten lapsen onnen ja perheen säilyttämiseksi se vuosia haluton mies antaa vaimolleen luvan elää. Myös naisena, eroottisena olentona ja jopa harrastaa seksiä jonkun kanssa. Kun itse ei siis halua / viitsi / jaksa. Myöhemmistä vaiheista mulla ei vielä olekaan tietoa. Ei ole nimittäin niin helppoa mennä hakemaan muualta sitä, minkä haluaisi omalta mieheltään, mutta ei tipu. Yöelämään vaan, mitäs muuta. Seksuaalisuus on muuten luonnollinen tarve joka tuo elämään energiaa. Julma tuomio joutua elämään ilman, tiedän kokemuksesta.

nimim. haluttoman miehen vaimo

Ei ole helppoa elää ilman seksiä ei. Kaipa tuollainen mies pitää laittaa selkä seinäävasten jo aikojen alussa ja vaatia tekoja. Turha sitä on painaa villaisella ja antaa olla. Ei siitä koidu kuin paha olo pidemmän päälle. Itselläni on ollut rikas parisuhde yli 30v. Jos seksi olisi kadonnut parisuhteessa, eikä toinen puolisko olisi mitenkään halunnut sitä uudestaan löytää, niin ero olisi tullut satavarmasti. Seksintäyteistä elämää lupasimme toisillemme ja sen lupauksen molemmat ovat myös pitäneet. Seikka, josta olen ikuisesti kiitollinen vaimolleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Voijettä;10887277:
Kyllä jollain on helppo ja yksinkertainen elämä. Tarkoitan siis edellistä neuvojaa. Koepas että kaiken yrität vuosia ja mies on vaan yhtä laiska ja haluton aina. vaikka tekisi mitä. Kumpikin. Kuvitelkaapas sellainen tilanne, että sitten lapsen onnen ja perheen säilyttämiseksi se vuosia haluton mies antaa vaimolleen luvan elää. Myös naisena, eroottisena olentona ja jopa harrastaa seksiä jonkun kanssa. Kun itse ei siis halua / viitsi / jaksa. Myöhemmistä vaiheista mulla ei vielä olekaan tietoa. Ei ole nimittäin niin helppoa mennä hakemaan muualta sitä, minkä haluaisi omalta mieheltään, mutta ei tipu. Yöelämään vaan, mitäs muuta. Seksuaalisuus on muuten luonnollinen tarve joka tuo elämään energiaa. Julma tuomio joutua elämään ilman, tiedän kokemuksesta.

nimim. haluttoman miehen vaimo
Ap sanoi että hänen miehensä on ollut tuollainen aina. Silloin on ollut ihan oma valinta mennä hänen kanssaan naimisiin ja saada lapsikin. Ja silloin tilanteesta todellakin voi syyttää vain itseään, johan sen sanontakin sanoo "sitä saa mitä tilaa".

Uusimmat

Yhteistyössä