Kuinka usein puolisonne juo? Määrät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuinka usein puolisonne juo? Määrät? Häiritseekö puolisonne alkoholin käyttö? Muuttuuko käytös?

Minun puolisoni juo päivittäin, ottaa sen 1-4 olutta tms. päivittäin ja jos on vapaapäivä seuraavana päivänä niin silloin ottaa enemmän.
Ja käytös muuttuu, on herkemmin ärsyyntyvä ja häntä pitää kuunnella silloin esim. suuttuu jos en muilta toimilta ennätä /halua keskittyä esim. hänen suosikki ohjelmaan/videoon/elokuvaan. Nykyään minua ärsyttää se haju, tölkin avaamisen ääni ja se käytöksen muutos.

Ei juo nykyään kun harvakseltaan ja aika rajoissa. Lähinnä rentoutuu välillä. Aikaisemmin oli aika että maistui ja häiritsi muakin. Esim 3-4 olutta perjantaina voi nykyään ottaa. Ei sitäkään jokaviikko.

Ei juo nykyään kun harvakseltaan ja aika rajoissa. Lähinnä rentoutuu välillä. Aikaisemmin oli aika että maistui ja häiritsi muakin. Esim 3-4 olutta perjantaina voi nykyään ottaa. Ei sitäkään jokaviikko.

Voi ku tuo munkin mies muuttaisi tuota alkon käyttöä. Eroa olen ihan vakavissani pohtinut, sillä en halua elämääni hukata ihmiseen jolle alkoholi on tosi tärkeä osa elämää. Vaikka itse en käytä lainkaan alkoholia niin ei minua muiden alkon käyttö hetkauta, mutta se että jos läheinen ihminen käyttää usein niin kyllä se vaikuttaa ikävä kyllä suhteeseen negatiivisesti.

Mikä sai miehesi vähentämään alkon käyttöä?

Kuinka usein puolisonne juo? Määrät? Häiritseekö puolisonne alkoholin käyttö? Muuttuuko käytös?

Minun puolisoni juo päivittäin, ottaa sen 1-4 olutta tms. päivittäin ja jos on vapaapäivä seuraavana päivänä niin silloin ottaa enemmän.
Ja käytös muuttuu, on herkemmin ärsyyntyvä ja häntä pitää kuunnella silloin esim. suuttuu jos en muilta toimilta ennätä /halua keskittyä esim. hänen suosikki ohjelmaan/videoon/elokuvaan. Nykyään minua ärsyttää se haju, tölkin avaamisen ääni ja se käytöksen muutos.

Ihan selkeetä tissuttelualkoholismia. Ja todella epäterveellistä myös. Aivan turhia kaloreita tuossa tulee etc,

Minun mies joi ennen niin, että jos oli iltavuoro (työ alkoi 14-15) niin tissutteli illalla. Uskoakseni sellaiset 6-7 olutta. Viikonloppuna sitten enemmän. Todella häiritsevää ja ne sihaukset ja hajut alkoivat häiritä minua. Tiesin kuitenkin, että puhtaalla pakolla vaikea pysäyttää.

Pikkuhiljaa keskusteluilla jam kompromisseilla tuo juominen vähentyi. Tästä on jo vuosia, mutta nykyään ei enää juo lainkaan arkena ja viikonloppuinakin harvemmin. Ehkä yksi sysäys oli se, että ei halunnut lastensa näkevän tuota.

Yhteistyössä