Kuinka voin auttaa kaveria, joka on just saanut vauvan ja omistaa törpön miehen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo

Vieras
Kaveri on aika depressiossa, kun ei saa vauvan kanssa nukuttua öitään. Mies ei auta ja uhkailee avioerolla kun kaveri on niin väsynyt ja itkuinen koko ajan... Mies ei auta vauvan hoidossa yhtään, eikä kaveri voi edes käydä yksin kaupassa...

Oon aivan järkyttynyt, mutta miten voisin auttaa? Ottaisin vauvan yöksi, mutta kun mulla on itsellänikin vauva, niin ei taida tulla mitään..

se oli HELVETTIÄ! epätoivoinen olo oli, kun juuri olin vauvan kanssa sairaalasta kotiutunut ja "lapsivuodeaika" meneillään, niin miehenipä sanoi että nyt kun vauva on maailmassa, niin hän ei enää ole minun "kotirouvani", eli oli passittamassa minut kauppaan ruokaostoksille, kun hänellä oli nälkä! ja muutkin kotityöt olisi minun pitänyt hoitaa, ts. normaali arki oli hänen mielestään taas alkanut. huhhuh, melkein itku tulee kun muistelee tuota helvettiä! onneksi pääsin vauvani kanssa ystäväni avulla turvaan! sinun ystäväsi kannattaisi kyllä kohdata realiteetit ajoissa, ettei uuvu täysin! valitettavasti sellaisia miehiä on, jotka eivät ymmärrä toimia oikein.

Nykyisin tuore äiti saa melko hyvin perhehoitajan avukseen. Hän voi hoitaa vauvaa, jotta äiti voi nukkua. Tietysti (tuntien törpöt miehet) mies ei halua apua kotiinsa!
Ehdota asiaa ystävällesi ja kyselkää yhdessä heti maanantaina, ensin vaikka neuvolasta.
On hienoa, että välität ystäväsi tilanteesta. Usein vasta synnyttänyt äiti ei itsekään tajua omaa väsymystään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Ja taas miehiä syyllistetään, HÄVETKÄÄ

Niinpä, mulla on ainakin niin ihana mies, että auttaa vauvan kanssa, saan nukkua ja mies ei uhkaile avioerolla kun hormonimylläköissä itkeä tihuutan. Mutta jos mies on saamaton veepää, niin silloin on kyllä aihettakin syyllistää.

Ei auta masentuneen äidin oloa, kun mies uhkaa avioerolla, sanoo, ettei olisi pitänyt tehdä koko vauvaa yms.

Yhteistyössä