Kuinkas moni vie lapsensa huomenna hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työpäivä huomenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työpäivä huomenna

Vieras
Minulle on huomenna työpäivä ja lapset siis menevät päiväkotiin. Meillä oma päiväkoti päivystää, joten tutut hoitajat siellä ovat ja maanantaina uteliaisuuttani kysyin että kuinkas paljon perjantaina lapsia on hoitoon tulossa, niin kuulemma 6. Omat lapseni saavat siis hyvin rauhallisen päiväkotipäivän :)
Jos oikein ymmärsin, niin hoitolapsia tulee 3-4 päiväkodista.

Miksi pidit noin lyhyen joululoman?

Niin ja sinä lupaat, ettet huomenna ihan varmasti:
- Käy kaupassa
- Tarvitse ambulanssia tai poliisia
- Joudu käymään lääkärissä
- Et valita, jos sähköt tai vedet katkeavat, vaan odotat kiltisti vähintään ensi vuoteen
- Et kaipaa hiekoitettuja teitä
- Halua lukea lehteä, uutisia tai katsoa tv:tä
- Soita minnekään puhelinpalveluun

Lisäksi käyt vapaaehtoisena hoitamassa parit vanhukset ja sairaat.

1
Alkuperäinen kirjoittaja työpäivä huomenna;29377375:
Minulle on huomenna työpäivä ja lapset siis menevät päiväkotiin. Meillä oma päiväkoti päivystää, joten tutut hoitajat siellä ovat ja maanantaina uteliaisuuttani kysyin että kuinkas paljon perjantaina lapsia on hoitoon tulossa, niin kuulemma 6. Omat lapseni saavat siis hyvin rauhallisen päiväkotipäivän :)
Jos oikein ymmärsin, niin hoitolapsia tulee 3-4 päiväkodista.

[QUOTE="vvieras";29377432]Se on ihan sama. Me emme saaneet vapaata töistä. Ehkä pitäisi antaa pomon numero PK:n tädeille, niin voisivat he soittaa ja avautua asiasta pomolle :D[/QUOTE]

Mulle on huomauteltu useasti ja lapsella 3 viikkoa joululomaa, 2kk kesälomaa ja muitakin lomia paljon silti pitäisi aina vissiin pitää kotona.

Meillä seuraava hoitopäivä on 7.1. Itse olen tässä välillä pari päivää töissäkin, mutta muuten on perheen lomat saatu sovitettua mukavasti yhteen ja saatu myös paljon vapaita tähän joulun ajalle :).

Täällä ainakin pk.sta huomautettaisiin lapsen loman tärkeydestä.

Ihan turhaan koitatte syyllistää. Mikä siinä on, että se ei mene jakeluun, että niitä vuosilomapäiviä vaan ei riitä joka helvetin pyhien väliksi. Niitä saa VAIN TIETYN MÄÄRÄN VUODESSA!! Jos meinaa olla kesällä lasten kanssa lomalla edes vähän, sitten hiitolomalla ja syyslomallakin, niin on aika äkkiä ne lomapäivät pidetty. Ja kaikkien talous nyt vaan ei kestä pitää viikkotolkulla palkatonta, eikä sitä salli työnantajakaan. MIKÄ tässä oli se vaikein kohta ymmärtää? Sanokaa minullekin se työpaikka, jossa niitä lomapäiviä jaelllaan enemmän, kun tes sallii ja pomo jakelee vielä palkatonta lisäksi määräämättömästi, niin tulen heti töihin.

Ja kyllä, lapseni menee huomenna hoitoon, koska lapseni ei pärjää vielä yksin kotona. Joten pakko on viedä mummulaan, että tällanen köyhä yh pääsee tienaamaan ja elättämään sen lapsensa, ettei tarvi siitäkin valittaa, että elellään tukien varassa.... Koittakaa nyt pikkuhiljaa päättää, että saako sitä elellä tukien kanssa, ettei lapset kärsi hoidossa, vai elättää itse lapsensa?

• Tykkää
Reactions: Joxu
Meillä tyttö 3-vuotias ja on kotona, nimittäin isänsä kanssa. Miehellä parinviikon joululoma ja mä olin maanantainakin ihan normisti töissä ja mies ja tytär kotona ja huomenna sama juttu, ikävä kyllä. Ei kaikilla välipäivät ole joululomaa, niin se vaan menee.

Niin ja sinä lupaat, ettet huomenna ihan varmasti:
- Käy kaupassa
- Tarvitse ambulanssia tai poliisia
- Joudu käymään lääkärissä
- Et valita, jos sähköt tai vedet katkeavat, vaan odotat kiltisti vähintään ensi vuoteen
- Et kaipaa hiekoitettuja teitä
- Halua lukea lehteä, uutisia tai katsoa tv:tä
- Soita minnekään puhelinpalveluun

Lisäksi käyt vapaaehtoisena hoitamassa parit vanhukset ja sairaat.

Lisään vielä tähän, että
-synnytä tai tule mitään ongelmia raskauden kanssa
Mä voisin kyllä hoitaa hommani mielellään ihan virka-ajalla!

• Tykkää
Reactions: Madicken04
kaikki vaan eivät saa lomiaan milloin haluavat. Jos en olis töissä lapsi kyllä saisi mieluusti 3 viikkoa joululomaa. Nyt sai viikon,isänsä kanssa on huomisen,kun minä menen töihin ja ensi viikolla päivystävään päiväkotiin. Ovat siellä kylläkin yhtenä ryhmänä oman päiväkodin lapset ja aikuiset,eli tutussa porukassa. Ei ole päiväkodissa lapsen lomista huomauteltu,tietänevät että työssäkäyvällä ei ole alvariinsa lomia.

Yhteistyössä