Kuka kehtaa väittää ettei avoimia työpaikkoja olisi tarjolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

11.11.2009 10:55

Avoimia työpaikkoja oli heinä-syyskuussa 26 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin, kertoo Tilastokeskus.

Työpaikkoja oli avoinna yhteensä 31100, kun viime vuonna niitä oli 11000 enemmän.Avoimet työpaikat vähenivät Uudellamaalla, Länsi-Suomessa ja Pohjois-Suomessa mutta lisääntyivät Itä-Suomessa.

Eniten avoimia työpaikkoja katosi kaupan ja teollisuuden aloilta sekä yli 100 henkeä työllistäviltä toimipaikoilta.

Osa-aikaisten ja määräaikaisten avoimien työpaikkojen suhteellinen osuus kasvoi vuoden takaisesta. Työnantajilla oli myös vähemmän rekrytointivaikeuksia kuin vuosi sitten.

STT

Avoimia työpaikkoja kyllä on, mutta kun hakijoita on moninkertaisesti enemmän niin niihin ei tule valituksi. Erotkaa töistänne ja kokeilkaa, ei ole niin helppoa. Yhteen paikkaan on useimmiten kymmeniä hakijoita, kokemusta on. Itselläni meni vuosi, ennen kuin onnistuin saamaan työpaikan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ne patalaiskat sohvaperunat, joiden mielestä on kivempaa maata sohvalla kotona ja saada tukirahoja, kun tehdä jotain muuta töitä kun alunperin oli ajatellut.

:laugh: :laugh: :laugh: suomennettuna elämäntapaköyhät :D :D

Tai sitten vapaaehtoisesti työttömänä, on parempi tuo ansiosidonnainen kuin mitä palkkatyöstä jäisi käteen lasten hoidon ja työmatkan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kai noihin hotellisiivoojan paikkoihin nyt työtodistuksia/todistuksia kysellä?

Kyllä ne nykyään vaatii, että siihenkin on koulutus ja minulla on laitoshuoltajan ammatti ja töitä hakiessa se on täytynyt todistaa. Älä vähättele siivoojia. siellä hotellissakin olisi likaista jos niitä ei olis..

Alkuperäinen kirjoittaja f:
No ei kai noihin hotellisiivoojan paikkoihin nyt työtodistuksia/todistuksia kysellä?

Kyllä ne nykyään vaatii, että siihenkin on koulutus ja minulla on laitoshuoltajan ammatti ja töitä hakiessa se on täytynyt todistaa. Älä vähättele siivoojia. siellä hotellissakin olisi likaista jos niitä ei olis..

juuri näin

Varmasti toki töitä löytyy jokaiselle, jos on valmis hakemaan mitä tahansa. Mutta ikävä tosiasia on, että ainakaan pääkaupunkiseudulla ei oikeen pärjää kovin vähillä työtunneilla (kaupan alalla olen nähnyt n. 20 tuntia olevan tarjolla). Siivousalalle ja terveydenhuoltoon tarvitaan koulutus, ja eipä puhelinmyyntikään kaikille ole se oikea vaihtoehto.

Työttömien määrä on lisääntynyt edelleen, Tilastokeskus kertoo. Työttömiä oli elokuussa 203 000, mikä oli 52 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.

Työttömyysaste oli 7,6 prosenttia, mikä oli kaksi prosenttiyksikköä suurempi kuin vuotta aiemmin. Työttömyysaste oli pienin Etelä-Suomen läänissä ja suurin Itä-Suomen läänissä.

Työllisiä oli elokuussa 95 000 vähemmän kuin vuotta aiemmin. Palkansaajien määrä väheni, mutta yrittäjien määrä lisääntyi hieman.

Työ- ja elinkeinotoimistoihin ilmoitettiin elokuussa 32 000 uutta avointa työpaikkaa eli 14 000 vähemmän vuotta aiemmin.

http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/ajankohtaista/uutisarkisto/tyottomien_maara_lisaantynyt_edelleen/index.html

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
joo, onhan noitä töitä, mutta ei minun mielestä koulutetun ihmisen tarvitse suostua mihinkään oveltaovelle kiertävän pölynimurikauppiaan hommaan..

Minä kävin maisterina haastattelussa, eivät uskoneet minun pärjäävän. Heillä kun on alussa takuupalkka, niin ei sinnekään kaikia oteta. Mutta myönnän, en voi valehdella. En voi sanoa että imuri poistaa pölypunkit, kun Suomessa ei niitä ole kotitalouksissa. Tämän sanoin myös haastattelussa. Esittelen kyllä imureita, mutta pitäydyn objektiiviseen tietoon.

Justiinsa..olen hakenut tämän vuoden aikana 27 työpaikkaan eripuolilla suomea,turhaan.
Paperini ovat hyvät,työsuositukseni ovat erinomaiset,pitkät työsuhteet 2-5vuotta(7 työnantajalta olen saanut)työsopimukset loppuneet töiden loppumisen takia tämän 40 vuoden aikana.
Töihin otetaan näillä 8e rahalla kyllä heti noihinkin paikkoihin mihin olen hakenut,että näin!
Siinä työnantajat säästää kun tehdään ilmaistyövoimalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
joo, onhan noitä töitä, mutta ei minun mielestä koulutetun ihmisen tarvitse suostua mihinkään oveltaovelle kiertävän pölynimurikauppiaan hommaan..

Minä kävin maisterina haastattelussa, eivät uskoneet minun pärjäävän. Heillä kun on alussa takuupalkka, niin ei sinnekään kaikia oteta. Mutta myönnän, en voi valehdella. En voi sanoa että imuri poistaa pölypunkit, kun Suomessa ei niitä ole kotitalouksissa. Tämän sanoin myös haastattelussa. Esittelen kyllä imureita, mutta pitäydyn objektiiviseen tietoon.

*reps* :D Tunnistin itseni.. ei tarvinne hakeutua siis tuolle alalle.

Yhteistyössä