Kuka kehtaa väittää ettei avoimia työpaikkoja olisi tarjolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mika pakko siella tuppukylassa on asua? Ei varmaan mikaan pakko.

Ööö, vaikkapa puolison työ? Lasten koulut? Tukiverkko?

Puolisot voivat tarvittaessa asua eri paikoissa (nain mekin jouduttiiin) tai muuttaa alueelle missa kummallakin on mahdollisuus saada tyopaikka. Lapset myos joutuvat muuttamaan kouluaan perheen hyvinvoinnin eteen, ei maailmaa kaada. Tukiverkkoja ei monellakaan ole, huono tekosyy. Ja tukiverkot Suomen sisalla ovat kuitenkin tarpeeksi lahella.

Tekosyita kaikki, nykyaan tarvitsee joskus muuttaa tyonperassa, se on fakta.

Johan on tytöllä jutut! Kiitos vaan, minä ainakin mieluummin olen kotona työttömänä kuin laitan työn perhearvojen edelle. Lapset tarvii isäänsä että äitiänsä kyllä molempia päivittäin, lienee jossain tutkittu että näin on parasta. Töitä löytyy sitten, varsinkin täällä Etelä-Pohjanmaalla, kun on löytyäkseen. Joka kuukaan ei ole mitä hakea, toisinaan taas on useampi.

<olen kaupunkikierrokseni tehnyt ja palannut takaisin kotiseudulle, että ei tarvi siitäkään olla paitsi. Nyt pistän lapseni etusijalle ja olen luultavasti työttömänä aina siihen saakka kun menevät molemmat kouluun ja sitten voin ajatella vaikka omaa ruokaravintolaa ja ehdin sittenkin vielä maksamaan vaikka miljoonia veroja ennenkuin loppu tulee, ellei tuo sika sitten yllätä.

Odotat siis muiden isien ja äitien elättävän sinut?

Kyllä minä niitä veroja olen tässä vuosien saatossa sen verran maksanut että muutaman vuoden niilläkin elän, tosin näin alkuun saadaan ansiosidonnaista että ei ole kelasta kyse laisinkaan. Sellasta se on se suomen hyvinvointivaltio, jotkut pääsevät vähemmällä tietyissä asioissa.

Sun kannattaa muuttaa vaikka yhdysvaltoihin, niin näet että jokainen tekee itsensä eteen, ja kyllä vain ja ainoastaan itsensä eteen, oli tilanne mikä hyvänsä.

Luuletko etta olet maksanut veroja pelkastaan tyottomyyden varalle? Et voi laskea etta soisit kuormasta kaikki verosi, silloin valtio jaa tappiolle sinun suhteesi ja verot sen kun kiristyvat.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Lapset taytyy myos syottaa! Eli jokainen vastuullinen vanhempi tekee kaikkensa jotta saa sen tyopaikan jolla pystyy perheensa hengissa pitamaan.

Ei, vaan jokainen vanhempi tekee niin kuin katsoo lapselleen olevan parasta. En ole veilä kuullut kenenkään lapsen kuolleen Suomessa nälkään. Taidat laittaa rahan ja julkisivusi lapsen edelle. Lapsella voi mennä vaikka kuinka huonosti, kunhan kukaan ei luule että tarvitsisit apua?

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Lapset taytyy myos syottaa! Eli jokainen vastuullinen vanhempi tekee kaikkensa jotta saa sen tyopaikan jolla pystyy perheensa hengissa pitamaan.

Mutta sanoit, että työ on ihmistä tärkeämpi....silloin ei edes ruualla ole enää merkitystä.

Kuinka naiivia porukkaa taalla pyorii, pistaa oikein vihaksi. En sanonut etta tyo on ihmista tarkeampi, mutta tyolla mahdollistetaan elaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
tämä keskustelu saa ehkä jo huvittaviakin piirteitä. Kun tosissan tuntuu jotkut väittävän, että töiden perässä täytyy olla valmis muuttamaan, vaikka erilleen puolisosta. Eli onkohan tosiaan kenenkään etu, ainakaan lapsien, jos esim. löytäisin 6 kk työpaikan toiselta puolelta suomea. Tämän jälkeen taas 10 kk jossain muualla, sitten vaikka koko perhe löytäisi töitä kolmannelta paikalta 8 kk jne.. Pätkätöiden aikana, kannattaa todella tarkkaan harkita, kuinka suuria uhrauksia on valmis työpaikan eteen tekemään.

Ja en millään jaksa uskoa, että verot yhtään laskisi vaikka työttömät saataisiinkin töihin. Eiköhän päättäjät sitten taas nostaisi omia palkkojaan tai muuta käyttöä keksisi "ylimääräiselle".

Lasketaanpa tähän vähän kuluja: lasten hoito 300e, toinen asunto 300e, ruoat yms. toiseenkin talouteen 200e, televisiolupa yms. vaikka 100e. Pitää olla hyvä 900e vähintään käteen tuleva osuus työstä että on edes +-0 työn hyöty, sitten vielä vähennät verot yms niin pitää kyllä olla tosi hyvä palkka, ei mun alalla ainakaan ole, että kannattaisi kahta taloutta pitää pystyssä. Mies oli hetken, mutta sillä onkin palkka 7000 kuussa, mutta ikävä sille siellä meitä tuli ja perusti oman firman tänne.

Ei, vaan jokainen vanhempi tekee niin kuin katsoo lapselleen olevan parasta. En ole veilä kuullut kenenkään lapsen kuolleen Suomessa nälkään. Taidat laittaa rahan ja julkisivusi lapsen edelle. Lapsella voi mennä vaikka kuinka huonosti, kunhan kukaan ei luule että tarvitsisit apua?

Ja lapsen paras on etta naytetaan mallia lusmuilemalla kotona?

Mutta sanoit, että työ on ihmistä tärkeämpi....silloin ei edes ruualla ole enää merkitystä.

Kuinka naiivia porukkaa taalla pyorii, pistaa oikein vihaksi. En sanonut etta tyo on ihmista tarkeampi, mutta tyolla mahdollistetaan elaminen.

koko ajan sanot :D pitää hajottaa perheet, että voi antaa lapsille ruokaa yms. Olen sitten vaikka naivi jos niin haluat. Olen kuitenkin onnellinen siitä ettei minun tarvitse laittaa ihmisiä arvojärjestykseen.

Niin mutta ilman tyota ei ole elamaa. Kylla se vaan niin on etta jokaisen meidan taalla (pitaisi) elattaa itsensa. Joten sen perassa taytyy todellakin joskus juosta, jos on sattuu asumaaan alueella missa ei toita ole.

kyllä sitä elämää on ilman työtäkin. se näkyy monessa tilanteessa.

Juu, muit kuis pitkään luulet elämää olevan ilman työtä?

Näinpä, siskonikin on alkoholisti, mitä ei kyllä moni uskoisi kun kurkkaa kuorta.

Just katoin, että täällä Pohjois-Pohjanmaalla on avoinna 404 työpaikkaa. Näistä n. 110 myyntityötä ja n. 50 hoitoalalla.

Toimistoalan paikkoja vain 4. Itselläni on töitä, mutta katselen aina, että jos löytyisi jotain muuta.

Eli hoitajille ja myyntialan ihmisille töitä kyllä löytyy, muille ei niinkään.

Yhteistyössä