Kuka kertois mulle miten tehdään Hello Kitty täyttis??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä linkissä kaavat Hello Kitty pää -kakkuun.

http://www.dltk-kids.com/crafts/cartoons/hellokitty/cake.htm

Noista nikkien linkeistä näkee sitten muiden HelloKitty kakkuja.

Tässä linkki suomalaisiin blogeihin.
http://www.makuhaku.fi/mh/app/search.html?q=hello+kitty&x=0&y=0

3077139.t.jpg

Ihan yksinkertaisesti tehty. Normi kermakakku jossa Kitty on marsipaanista leikattu, rusetti ja nenä värjättyä marsipaania ja rajaukset sinisellä koristetröötällä (emmie tiä mikä sen nimi oikeasti oli)

Mä tein ihan normaalin pyöreän kakun ja alhaalta vähän leikkasin, että tuli litteä soikio ja laitoin niistä rippeistä korvat. veitsellä ohut kermakerros päälle ja karkeista silmät ja nenä. punaisesta litteästä lakunauhasta rusetti ja mustista naruista viikset.

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA vompatinkiihdytin:
3077139.t.jpg

Ihan yksinkertaisesti tehty. Normi kermakakku jossa Kitty on marsipaanista leikattu, rusetti ja nenä värjättyä marsipaania ja rajaukset sinisellä koristetröötällä (emmie tiä mikä sen nimi oikeasti oli)

hah ei toi kyl näytä miltää kittyltä ees

Alkuperäinen kirjoittaja df:
3077139.t.jpg

eikö ajatus ole tärkein?Turha täällä arvostella..painu himaas kasvamaan

Alkuperäinen kirjoittaja df:
3077139.t.jpg

No hah, ei varmaan kun sille tuli niin iso leuka

3077139.t.jpg

Ihana... Mutta ei näytä ihan Hello Kittyltä...

Alkuperäinen kirjoittaja helloy:
Tuollainen tuli tehtyä ja helppo oli tehdä =)

Vähän siisti!
Mä en ole ikinä tehnyt tuollaisia muotoiltuja kakkuja, osaiskohan sitä? Toi mun kakku oli helpompi, kun tein vaan suklaatäytekakun vadelmamoussetäytteellä ja leikkasin kuvan marsipaanista päälle. Ja allehan käy tietysti minkälainen kakku vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Alkuperäinen kirjoittaja helloy:
Tuollainen tuli tehtyä ja helppo oli tehdä =)

Vähän siisti!
Mä en ole ikinä tehnyt tuollaisia muotoiltuja kakkuja, osaiskohan sitä? Toi mun kakku oli helpompi, kun tein vaan suklaatäytekakun vadelmamoussetäytteellä ja leikkasin kuvan marsipaanista päälle. Ja allehan käy tietysti minkälainen kakku vaan.

Noi muotoillut kakut on helppoja tehdä. Täytät kakun ja annat vetäytyä seuraavaan päivään. Sitten vaan terävällä veitsellä "vuoleskelet" kakun muotoonsa ja sitten kerma pintaan ja marsipaani päälle. Suurin homma on kaulia se marsipaani, varsinkin jos tarvitsee ison. Rohkeasti vain kokeilemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3077806.jpg
Tuommosen kittyn mie tein joskus. Erivärisistä marsipaaneista muotoilin :)

vau, miten oot jaksanu tehdä noin hienon reunanki?

Pursottamalla. Koripunostyllalla, eikä oo ees vaikeeta :)
Tosin vaatii pieniä kikkoja, että kerma kestää kasassa :)

muoks, jos siis noita pursotuksia tarkotit :D
Vähän väsyny jo :D
Ei tuossa mee kun kymmenisen minuuttia kun tuon reunan tekee :)

Sen suklaakakun ohje on aika vaikea, voi tehdä varmaan helpommallakin tavalla yhtä hyvän mutta mä oon tottunu tekemään tuolla kun joskus aikojen alussa aloitin ja ainakin 10 kakkua samalla ohjeella tehnyt... 6 munan kakkupohja jossa lisäksi 200 g voita, puoli levyä sulaa taloussuklaata ja 2 rkl tummaa kaakaojauhetta. Voin kyllä antaa tarkemmankin ohjeen jos joku tahtoo.

Välissä vadelmamousse: 3 dl kuohukermaa, 2 dl tuorejuustoa, 1 1/2 tl vaniljasokeria, 1/2 dl sokeria, 3-4 liivatelehteä (en nyt muista montako panin). Kerma vatkataan ja muut aineet liivatteita lukuunottamatta sekoitetaan siihen. Liivatteet liotetaan kylmässä vedessä, puristetaan kuivemmaksi ja liuotetaan pieneen tilkkaan kiehuvan kuumaa vettä, sekoitetaan muihin aineisiin.

Täytin kakun kun kakkupohja oli kunnolla jäkaapissa jäähtynyt, kakkuvuokaan ja annoin olla yön yli jääkaapissa hyytymässä ennen kuorrutusta. Kuorutin juhlapäivän aamuna: 1 levy Fazerin sinistä, vajaa 1 dl kuohukermaa, 50 g voita.

Marsipaanit laitoin vähän ajan päästä päälle kun oli jo aika jähmettynyt. Marsipaani kannattaa kaulita muovipussin sisällä, mä käytin kahta aukileikattua pussia kun ei ollut tarpeeksi isoja pusseja. Silmät ja viikset leikkasin lakupatukasta ja teksti sulaa taloussuklaata. Tuo vaaleanpunainen päällinen meni vähän hassusti, olisi kyllä saanut peittää koko kakun... Mutta muuten ihan onnistunut näin ekaksi marsipaanipäälliseksi mielestäni =) ja vieraatkin ymmärsivät kehua :D

Yhteistyössä