Kuka kokkaa kuskusia??? (couscous)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pispis :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pispis :D

Vieras
Mietin tässä, että laajentaisko meidän arkiruokia kuskusiin. MItä helppoja, nopeita, kivoja reseptejä siihen on? Ei mitään liian mausteisia, että lapsetki syö. :whistle:

Pannulla paistelet öljyssä vähän wokkivihanneksia (tai mitä vihanneksia tykkäätkään), lissäät nestettä ja "kuskusit" turpoamaan siihen. Maustat mieleiseksi ja kookosmaitoakin voipi lirauttaa. Silleen myö tykätään syödä.

Mun ystävä teki siitä aivan ihanaa jälkiruokaa :p . En muista vaan enää mitä muuta siihen tuli couscousin lisäksi kuin kermaa mutta hyvää oli. Nyt vaan muutti niin kauas, että harvoin sitä sa.

Mä tykkään myös! Mä teen sellaisen lämpimän couscoussalaatin, johon voi laittaa couscousia (turpoamaan kiehautettuun veteen, suolaa). Sit laitan kurkkupaloja, kirsikkatomaatin puolikkaita, korianteria ja fetakuutioita, ja vähän jäähtynyt couscous päälle. Sitten päälle oliiviöljyä, sitruunamehua. Se on oikeastaan siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Mä tykkään myös! Mä teen sellaisen lämpimän couscoussalaatin, johon voi laittaa couscousia (turpoamaan kiehautettuun veteen, suolaa). Sit laitan kurkkupaloja, kirsikkatomaatin puolikkaita, korianteria ja fetakuutioita, ja vähän jäähtynyt couscous päälle. Sitten päälle oliiviöljyä, sitruunamehua. Se on oikeastaan siinä.

Kiitos reseptistä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:

Kiitos reseptistä :p

Olepa hyvä, toivottavasti maistuu. Ja oliivinystävä laittaa tietysti myös meheviä isoja mustia oliiveja joukkoon.

Kattilanpohjalle öljyyn mausteita (sipulia, chiliä, inkivääriä, valkosipulia, mitä vaan) ja tovi kuullottelua. Selkaan vettä, liemikuutio ja kiehuttua coucousit.

Kun se on jäähtynyt, lisätään rehuja ja papuja.

(paprikaa, kurkkua, tomaattia, kevätsipulia, paistettua munakoisoa, kidenypapuja, vihreitä papuja, pakastevihanneksia, mistä vaan pitää...)

Ja vielä ripaus tuoretta sitruunaa ja persiljaa.

Kiitti ohjeista. :D

Lisään vielä, että meidän poppoo on a-luokan lihansyöjiä. Niin että vähän pakko olla joka rualla ainakin jonkin verran lihaa seassa. Mitkä lihat sopii kuskusin kanssa?

jos tofu maistuu, tässä tosi nopea ja helppo resepti:

Tofu-kuskuspannu
(neljälle)

2 porkkanaa
1 punainen paprika
1 pkt marinoitua tofua
3 dl vettä
1 rkl kasvisfondia
3 dl kuskusryynejä
1/2 dl silputtua ruohosipulia

1. kuori ja viipaloi vihannekset. Leikkaa tofu kuutioiksi
2. paahda vihanneksia pari minuuttia, kääntele sekaan tofu. kaada sekaan vesi ja fondi. kuumennakiehuvaksi ja lisää kuskus. peitä pannu kannella, sulje liesi.
3. anna hautua n.5 min. nostele seos irralliseksi, lisää ruohosipuli.

Alkuperäinen kirjoittaja pispis :D:

Lisään vielä, että meidän poppoo on a-luokan lihansyöjiä. Niin että vähän pakko olla joka rualla ainakin jonkin verran lihaa seassa. Mitkä lihat sopii kuskusin kanssa?

Kesällä tuo couscoussalaatti sopii hyvin minkä vaan grillatun lihan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pispis :D:

Tosta minun laittamasta "salaatti" ohjeesta saa loistavan liskukkeen lohelle.
Tai possun ulkofileelle tai vaikka pippuripihveille... Kun vaan maustaa sen sopivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Kattilanpohjalle öljyyn mausteita (sipulia, chiliä, inkivääriä, valkosipulia, mitä vaan) ja tovi kuullottelua. Selkaan vettä, liemikuutio ja kiehuttua coucousit.

Kun se on jäähtynyt, lisätään rehuja ja papuja.

(paprikaa, kurkkua, tomaattia, kevätsipulia, paistettua munakoisoa, kidenypapuja, vihreitä papuja, pakastevihanneksia, mistä vaan pitää...)

Ja vielä ripaus tuoretta sitruunaa ja persiljaa.

Minä ihmettelen teidän kaikkien ohjeita miten valmistatte coucousin?itse kun valmistan perheelleni tätä herkkua niin minulla menee suurimoiden valmistuksessa 3-4 tuntia kun en käytä kaupan moskaa.

eihä kuskusii voi syyä ku siihä lihoo !? joskus jossai juhlissa oli kuskusia enkä kehannu olla syömättä nii sit söin sitä puol lautasellista ja olin iha "täynnä" ..

Yhteistyössä