Kuka lähtee mukaan? 4vko:n GoFatGo-haaste!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
GoFatGo-ruokavalio:
Aamiainen

45g kaurahiutale
100g raejuusto, rasvaton
150g mehukeitto, sokeroimaton / 100g pakastemarjoja
+Fast Omega3 2kpl

Lounas

100g kana / 100g naudanliha max 10% / 100g kala
50g kananmunanvalkuainen / 25g raejuusto, rasvaton
200g vihanneksia vapaavalinnaisesti
10g oliiviöljy

Välipala

1kpl Pro-Fx lo-carp bar / 40g Fast Dietmix / 250g maitorahka + 100g pakastemarjoja

Päivällinen

100g kana / 100g naudanliha max 10% / 100g kala
40g riisi / 40g pasta / 170g peruna / Real-täysjyväleipä 2 viipaletta
200g vihanneksia vapaavalinnaisesti

Iltapala

250g maitorahka / 150g raejuusto, rasvaton
150g mehukeitto, sokeroimaton / 100g pakastemarjoja
10g vehnälese
+Fast Omega3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)
40g Fast Dietmix

Rasvanpolttoon
Fast Burner 2-3 kapselia aamulla ja 2-3 kapselia iltapäivällä
Fast Green tea 1 kapseli aamuisin

Yllä olevat valmisteet tukevat ja tehostavat dieettiä ja sen onnistumista. Ne eivät ole välttämättömiä tulosten saavuttamiseksi.
Pyri vettä juomaan tasaisesti koko päivän ajan ja minimissään 3 litraa. Aamulla heti herättyäsi juo tyhjään mahaan vähintään 0,3 litraa vettä.
Ateriaväli minimissään 2 h ja maksimissaan 4h.
Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40g drinkillä tai Fast Pro-fx low carp patukalla.
Lisäksi olisi hyvä hankkia monipuolinen monivitamiini-valmiste sekä magnesiumlisä päivittäiseen käyttöön. Noudata annosohjeita.
Käytä mausteita (ei saa sisältää sokeria eikä suolaa) runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita olisi niiden termogeenisen vaikutuksen takia hyvä käyttääkin.
Samoin käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa. Lisätyn suolan määrä 3-4g/pv.

(Lainattu: Bye Bye Bullava: Go Fat Go)

Mulla ei mitään Fast Dietmix-jauheita ole eikä Profx-patukoita eikä omegakapseleita, mutta ajattelin silti yrittää. En myöskään välitä rahkasta, mutta tehosekoittimessa jäisten marjojen ja mehukeittolorauksen kanssa siitä luulisi saavan ihan hyvää smoothieta.

Lisäksi jumpat joka toinen tai joka päivä ehtimisen ja fiiliksen mukaan :)
https://www.youtube.com/watch?v=HrpW5PliIdU
https://www.youtube.com/watch?v=bqxxtxXWMsM
https://www.youtube.com/watch?v=i1ZzdBgLtZg
5min ja 8min-vatsalihasjumpat ja 13min peppujumppa :)

Minä!!!! Tein joskus reilun kuukauden ns. Juttadieettiä, mikä oli samanlainen ja paino putosi humisten ja olo oli loistava! Nyt oon taas kaivannut jotain töytäisyä parempiin elämäntapoihin ja tää vois olla just se juttu mulle, mikä auttais ainakin alkuun! Millon alkaa??? :)

Huomenaamulla voisi ottaa vaikka painon ja vyötärönympäryksen ylös. Tietenkään kenenkään ei tarvitse niitä tänne julkistaa, mutta jos joka keskiviikko pidettäisiin "punnituspäivä" ja laitettaisiin viikkotulos ylös?
Myös yleistä pohdintaa ruuista, vaihtoehdoista, purnausta huonoista päivistä yms, kaikkea sopii kirjoitella ja keskustella :)

Huomenta! :)
Lähtöpaino ja mitta otettu, koska kävin myös eilen vaakalla ja söin miltei juuri ruokalistan mukaan niin voin pistää jo tähän, että eilisestä putos 800grammaa o.O Merkkaan silti lähtöpainoksi tämän aamuisen :)
Oon laihduttanut aikaisemminkin, ja vaikka on jättänyt hiilarit vähiin ja kalorit ollut joskus vielä vähemmin, niin ei kyllä noin paljoa ole koskaan tainnut päivässä pudota. Laskin eilisen kalorit, menivät johonkin about 1440kcal, siinä oli yksi ylimääräinen kahvijuoma ja vähän prodejauhetta kun en pelkkää rahkaa syönyt välipalalla, vaan sekotin rahkaa ja jogurttia ja lisäsin hieman jauhetta.
Aamupala on kyllä aika suoritus minulle, yleensäkin saatan sen unohtaa ja nyt pitäisi iso lautasellinen jaksaa joka aamu :O

Kokeilen ainakin noita jumppavideoita vaikka rankalta vaikuttaa. Mulla kans aamupala on kaikista vaikein, rahkaa nyt syön muutenkin ja juurikin mehukeiton kanssa mutta yritän noita muitakin ruokavaliooni sisällyttää. Toki kasviksiakin syön jo :)
Seurailen ketjua mielenkiinnolla ja yritän saada jotain aikaseksi itsekin.

Vois kyllä lähteä mukaan, vaikkei kyllä painollisesti ole kauhiasti pudotettavaa (6-5kg vai onko se paljon?), toimiiko tämä normaalipainoisilla? Vatsan seutua pitäis kiinteyttää ja löysät ottaa pois. Mun mieskin varmaan lähtis mukaan, mutta on ollut nyt herkuttomalla puoltoista kuukautta ja tuleva viikonloppu on herkuttelu viikonloppu, niin aloituksemme siirtynee ensi viikkoon, josko silloin meidät huolitaan mukaan...

Ne vatsalihasjumpat on tehokkaita, vaikka ovatkin lyhkäsiä. Tein itse eka yhden vatsajumpan, sitten peppujumpan ja sitten vatsajumpan. Jaksoi paremmin ja kyllä tuntui vatsoissa!

Saana: Toki mattimyöhäisetkin mahtuu mukaan :) Maanantaina vaan tsemppailemaan ja kertomaan tänne. Voitte ottaa maanantaina lähtöpainon ja sitten keskiviikkoisin punnitaan onko lähtenyt painoa tai vyötäröstä :) Minäkin normaalipainoinen, toivon jotain ~3kg pudotusta. En kylläkään tee noita kotijumppia ja kuntosaleja, vaan teen nuo mitä itse linkitin.
Kuntosalia mietin, tosin se nostaa jo painoa sen pari kiloa nesteinä, niin voi olla että menee motivaatio. 3vuotta olen salilla käynyt ja nyt on ollut parin viikon tauko ensimmäistä kertaa, tuli kyllästyminen.

Eilinen meni suht hyvin. Jumpat tein aamulla, muut päiväruuat meni ihan listan mukaan, mutta välipala ja päivällinen korvautui Ikean lihapullilla, salaatilla ja kasviksilla.

Pitää varmaan tulostaa tuo ruokalista jääkaapin oveen. Lounaalta unohdin raejuuston/kananmunan. Ja tuon välipalan unohdin tänään syödä.
Päivälliselläkin on 2palaa real-leipää, no mulla oli vain ruispaloja niin otin yhden, mutta sitten kävin miettimään että kuivanako ne pitää syödä? Laitoin kuitenkin 2siivua juustoa ja margariinia.

Tänäänkin ruokailurytmissä parantamisen varaa, sisältö ja kalorit ok. Kyllä sen heti huomaa, jos ei kotonaan ole, että syömisten kanssa on hankalampaa. Riippuu tietty missä on, mutta esim tänään lähdin aikaisin, en ottanut mitään eväitä, luulin pääseväni nopeasti syömään mutta jäin jonottelemaan sinne ja tänne ilman ruokailumahdollisuutta. En tänään myöskään jumpannut, olen hieman kahden vaiheilla, pitäisikö noita jumppia tehdä joka päivä, vai joka toinen..
No, huomenna paremmin, tosin yhdet synttärit tulossa... eihän siellä todellakaan tarvitse mässäillä, mutta eihän sitä ihan kaikesta haluaisi kieltäytyäkkään.

Mitenkäs muilla?

Ukon kanssa jääkaapin oveen ruokalista rustattu, ei tätä varmaan jaksa kauempaa kuin tuon 4vko, aika ykstoikkosen oloinen, mutta huomenna starttaa meidän dietti. En tiedä teenkö vatsalihasharjoitteita noiden mukaan ollenkaan, käyn yleensä 3-4/vko juoksemassa 7-10km, jonka jälkeen teen noilla käsipainoilla muutamia liikkeitä ja vatsalihaksia. Viimeksi olin mukana Jiillianin haasteessa ja siinä ei tullut tuloksia ollenkaan, niin aattelin, josko nyt lähtis vaan tällä ruoka jutulla ja muuten tekisin mitä yleensäkin teen.

Vauvakilot muuten karisseet, mutta vatsa jäi löysäksi, johon toivottavasti tiukka ruokavalio auttaa, normaalin liikunnan lisäksi. Normaalin painon sisällä ois siis tarkoitus painoa pudottaa 3 kiloa. Miehelläni on vähän enempi pudotettavaan n. 10kg, jotka aika tiukasti on pitänyt kiinni, mutta ehkäpä nyt alkais tippuun hälläkin.

Digivaaka täytyy tänään ostaa, jotta saadaan punnittua ruokaa.

Aamupalan mä ajattelin tökkivän eniten, koska siinä ei kummoista vaihtelua tunnu olevan. Mutta sitten huomasin, että joku syö ne kaurahiutaleet raakana mehukeiton kanssa, että sekin on tietty vaihtoehto. Vielä ei kuitenkaan puuro ole alkanut tökkimään joten puurolla eteenpäin. Iltapalarahkat olen vetänyt tehosekottimessa marjojen ja mehukeiton kanssa sileäksi, maistuu hyvälle :)
Lounaan ja päivällisen kanssa ei ole mitään ongelmia, vaihtelua on niin paljon kuin omaa mielikuvitusta.

2päivään en ehtinyt jumppailemaan, kun en ollut kotona. Etsin selkäjumpan, ja otan sen itselleni mukaan niin teen vuoropäivinä selkäjumpan, ja sitten toisena päivänä vatsa- ja peppujumpan. Tulee sitten ainakin tasapuolisesti. Mulla ei tahdo tuo vatsanseutu millään kiinteytyä, vaikka kuinka olen salilla ravannut, pyöräillyt, hölkännyt ja tein sitä Jillianin jumppaakin sen 1kk. Siksi otin tuollaiset tehokkaat ja kohdennetut jumpat missä on paljon alavatsoja (pienentää pömppöä) ja lankkua (litistää vatsaa).

Aamupala mulla ei varmaan tee tiukkaa, syön muutoinkin aamuisin puuroa raejuustolla. Ja pakkasesta löytyy marjoja, jotka onkin jo aika syyä uusien tieltä pois.

Mulla ei ole kauheesti mielikuvitusta, siksi ei haittaa vaikka laittais vähän esimerkkejä omista ruuista ;) Muutoin ruaka ei varmaan tuota vaikeuksia, salaatteja ja kasviksia syödään muutoinkin paljon, mutta herkkujen ja leivän puute voi vähän tehdä tiukkaa.

Leipäähän voi syödä päivällisellä 2siivua real:ia? Mä olen tehnyt nyt ihan perusruokia, riisiä kasviksia ja lihaa, ja kanasalaattia. Ajattelin että voisi tehdä päivälliseksi jossain vaiiheessa kasvissosekeittoa perunalla, mihin sitten laittaa aina sen 100g vaikka naudan jauhelihaa tai korvaa sen kananmunalla/raejuustolla.

Tarkoittaa raakana. Kaurahiutaleet kuivana, riisi kuivana, lihat raakana :)

Synttärit meni hyvin, otin pienen siivun kakkua ja pasteijan ja viinirypäileitä, korvasin päivällisen noilla, olikin aika pitkä vierailu. Iltapalaksi otin kanasalaatin kun oli ihan kauhea nälkä kotiin tullessa. Haittaakohan tuollainen "lipsuminen" paljon? No huomenna vaakapäivä, niin katsotaan miten on mennyt. Ainakin tuntuu jo ihan hyvältä, päänsärkyily on loppunut ja nälkä tulee ruoka-aikaan, eikä mitään heikotuksia tai muutakaan ole ollut. Pari päivää mennyt just niin kuin pitää, eikä ole mitään mielitekoja tai muutakaan lipsumisfiiliksiä, kun ruokaa on ja sitä tulee säännöllisesti :)
Jumppaillut olen, viikonloppuna tuli 2pv tauko. Otin selkäjumpan tuohon tosiaan mukaan, selkä kun on muutenkin vähän könkkö, niin ajattelin ettei kannata tehdä vatsoja pelkästään joka päivä.

Mitenkäs Leppis*:llä on mennyt? Ei ole ensimmäisen viestin jälkeen kuulunut :)

Yhteistyössä