Kuka lähtee mukaan? 4vko:n GoFatGo-haaste!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eilen oli ensimmäinen päivä, eikä päivällisellä ollut kovin nälkä, joten otettiin vähän vähempi molemmat, se kostautui iltapalalla. Tänään päätettiin syödä tarkalleen kaikki mitä saahaan :)

Eilen kävin lenkillä, eikä luistanut ollenkaan, meni ihan kävelyksi, vaikka normaalisti juoksen koko lenkin. Voimat oli jotenkin ihan pois?

Haluaisin itsekin kokeilla tätä, mutta ruokavaliossa mulla heti tökkää kananmuna ja raejuusto, en kertakaikkiin pysty syömään kumpaakaan ! Voisko niitä korvata millään ?

Kyllä pysty kananmunan ja raejuuston korvaamaan. Pitää vaan tsekata, että prodea tulee mutta kalorit ei mene yli. Jos sielu sietää, niin lusikoi rahkaa, tai sitten ottaa jonkun proteiinisheikin esim aamupalan kanssa. Lidlistä saa ainakin jauheita jos ei omista, mutta en suosittele mansikan makua.

Viime keskiviikosta paino on pudonnut 0,5kg, viime viikon tiistaista jolloin aloin jo vähän yrittämään tätä ruokavaliota, paino on pudonnut 1,3kg
Vyötärönympärys on pienentynyt vasta 0,5cm

Tää on kyllä aivan älytöntä. Oon pari kertaa laihduttanut kaloreita laskemalla, eikä ikuna oo ekana viikkona lähtenä mitenkään paljoa painoa, ehkä just se 500g. Samoten oon nyt pari kertaa laskennu, ni kaloreita tulee kyllä enemmän ja olin tosi skeptinen, että ehkä lähtee 200-300g tän viikon aikana :O

Onko muilla ollut väsymystä ja vetämätöntä oloa, itsellä tuntuu olevan, eikä lenkkille ole viihtinyt edes harkita menevänsä. Eilen kävin fillaroimassa ipanan kanssa, mutta vauhti ei kyllä päätä huimannut, luulin, että tästä tulisi energisempi olo.

Vitsit, mikä energiapuuska!!!! :D Tää (normaalisti unikeko) heräsi tänää kahdeksalta ja tähän asti touhunnut kokoajan ja virta ei vaan lopu sitten millään!! :)

Mäkin aloitin tän nyt maanantaina... Tai oikeestaan jo viikonloppuna, mutta vähän muunnellen ja ilman jumppia! En uskaltanut vielä heti alkuun lähteä teidän mukaan, koska viime kerralta muistin, että mulla tuli hirveitä päänsärkyjä ja oli ihan voimaton olo ekat päivät, niinku Saanakin kirjotteli.. Jotenkin puhti poissa ja kroppa ihmeissään. Ja viikonloppusin teen duunia, joka on fyysisesti tosi vaativaa. Otin siis dietin mukaiset eväät töihin mukaan ja extrana vähän varmuudenvuoksi hedelmiä ja jugurtteja, jos voimat loppuu kesken.. Mutta eipä loppunut!! :) Päinvastoin, ollu TOSI hyvä olla ja tuntuu jo, että farkut sujahtaa paremmin päälle.. Tosin toi on varmaan kuvitelmaa, kun en oo vielö puntarille päässyt!

Tänää kävin taas Lidlissä ostamassa sapuskoita ja just tein tän päivän ruuat ja huomiset eväät.. Mietin, että hitsit, eihän mistään ravintolastakaan sais parempaa annosta :D Ja siis noi on diettieväitä.. Luulis, että on ankeet ja kuivat muonat, mutta päinvastoin. Ja varsinkin ku mausteita saa käyttää, niin nam!! :) Ja muistakaa, että päivässä pitää saada ruokalusikallinen niitä hyviä rasvoja, kuten oliiviöljyä. Sen muistan juttadietistä, että sitä ei passannut unohtaa!

Ja toinen asia, mikä nytte tuottaa harmaita hiuksia, on se, että siis jos kanaa syö, ni siinä ei saanut olla marinaadia. Lidlistä oli ainakin tosi vaikee löytää kohtuuhintasta marinoimatonta kanaa.. Onkohan toi kuinka ehdotonta? Eihän se marinaadi hyväksi oo, mutta eikai tollasen takia koko dietti mee pilalle :D Nii ja kahvi on ollu aamulla aivan must juttu.. Siitä ei oo voinut luopua! Vähän oon siis huijannut.. Mutta pääasia, että olo on erinomainen ja ihanan kevyt! :)

Tsemppiä tytöt... Ja Saanan mies! :)

Ekat pari kolme päivää oli vähän sekava olo. Ilmeisesti vähät hiilarit vie energiaa, sittemmin on kyllä ollut ihan normaaliolo. Ekoina päivinä tuli tosi paha olo pelkästä imuroimisesta.

Mä en ennen edes käyttänyt oliiviöljyä, mutta nyt tuli ostettua se pullo Lidlistä ja oon käyttäny sitä safkojen paistamiseen. Vielä en oo muuta käyttöä keksinyt.

Mäkin juon kahvia 2kuppia päivässä. En oo ottanu stressiä, vaikka se ei diettiin kuulukkaan, juon enemmän vettä sitten vaan. Sitä tuntuu muutenkin menevän tosi paljon kun on kuuma.

Tänään on menny vähän pyrstölleen, kalorit on ihan ok, mutta sisältö ei. Olin kaverilla jeesimässä siivouksessa koko päivän ja söin vähän kiinalaista ja jätskin. Soosoo.
Toivottavasti huomenna ei oo taas luvassa päänsärkyä ja pahaa oloa nyt sitten tän takia.
On huono omatunto jo valmiiksi, kun lauantaina lupasin mennä syömään ravintolaan ja sitten on vielä isot festarit. Ruuan saan varmaan valittua jonkun sopivan, mutta pitää varmaan pysytellä vesilinjalla, tai luvassa on elämää isompi darra jo parista.
Kesä ei oo kyllä mitään elämän helpointa aikaa laihistella, mutta pienistä repsuista huolimatta tuntuu, että tää gfg on ihan sopiva tapa, ei ole mielitekoja, ei nälkää ja saa syödä. Ei tee mieli lyödä heti ihan läskiksi jos yhtenä päivänä ei mene täysin oikein.

Pää on vieläkin sekaisin, keskittyminen on haastavaa, eikä jaksa edes harkita juoksulenkkiä. Missä on mun energia?
Sanokaa joku kokenut, meneekö tämä ohi? Sattuiko vaan helteet pahasti aloituksen kanssa päällekkäin vai johtuuko tämä vaan ruokavaliosta?

Aattelin tarpoa viikon, jos olot jatkuu tämmösenä, niin tarvii varmaan rukata ruokavaliota.

Johtuu ihan vaan siitä, että hiilarit on alhaalla. Aiheuttaa mulle tuota, plus liskojen öitä pari ekaa päivää.
Viikossa menee ohi, mulla yleensä ekat 2-3 päivää tommosta. Jos ei mene, niin lisää pikkasen hiilaria jossain muodossa.
Jos on helteestä, niin aiheuttaa myös pyörrytystä ja etomista. Nestehukka->krapula. Tämäkin koettu joku aika sitten vasta -.- Lisäsin vähän suolaa veteen tai join kivennäisvettä, niin se meni ohi parissa päivässä myös.
Tsemppiä :)

Eilen meni syömiset vähän niin ja näin, oltiin reissussa jossa menikin odotettua pidempään. Pikasesti hain kaupasta rahkat, mustikoita ja pähkinöitä lounaan korvikkeeksi. Kotona välipala puolestaan jäi väliin, kun kaverit tuli grillaileen. Kohtuudella kuiten söin kanaa ja naudanlihaa salaatilla, sienillä, kesäkurpitsalla ja grillijuustolla. 3 oluttakin tuli nautittua päivän aikana. Toivottavasti dietti ei mennyt häneksi tämän takia. Ensi viikonloppuna on uus koettelemus kun mennään festareille...

Muutoin ollaan kyllä noudatettu orjallisesti diettiä, paitsi kahvia kyllä juodaan.
Kahvia menee, liikaakin, mutta kuumuuden takia ei pysty nukkumaan ja toinen lapsi tahtoo herätä viikonpäivästä riippumatta kuuden aikoihin, jollakin on päivä pysyttävä hereillä.

Olo ei ole enää niin kauhia, mutta en voi sanoa olevani erityisen energinenkään (voi johtua kyllä huonosti nukutuista öistä). Oon ottanut go fat go kotitreenin käyttöön kun ei ole kuumuuden takia viittinyt juoksemaan lähteä.

Hyi yök, en ainakaan minä. Hirveä kitudieetti ja koko ajan pitäis olla syömässä jotain pahaa rahkaa tai kaurapuuroa. Runsasrasvaisella karppauksella olen saanut kuukaudessa 5 kg pois enkä ole edes urheillut kuin 3-4 kertaa viikossa. Nälkä ei ole ja saa syödä hyvää ruokaa niin paljoin kuin jaksaa. Muutama kilo vielä pitäis pudottaa, mutta ainakin vatsalihakset näkyvät jo :)

Mulla myös eilinen meni vähän niin ja näin. Päivä meni ihan ok, mutta illalla käytiin syömässä raflassa ja parit siiderit tuli juotua. Tänään on onneksi helppo taas palata ruotuun. Varsinkin kun tuntuu, että juuri se vaikein vatsafläsä on ruvennut häviämään kerrankin.

Mitä olen tossa kalorilaskurissa katsonut, niin tulee kyllä ihan reippaasti rasvaa ja prodea tällä dietillä, ihan itse kun kuitenkin voi vaikuttaa moniin asioihin. Hiilaritkin pyörii noin 100g/vrk mikä on vähemmän kuin virallisterveellisellä.
Nälkää ei ole, eikä tarvitse kituuttaa. Ruokarytmi on hyvä, koska se mukailee sitä mikä mulla normaalistikin on. En rupea dietin takia seisomaan päälläni ruoka-asioissa, helpointa on silloin, kun ruoka on hyvää ja isoja muutoksia ei tarvitse tehdä. Rahkasta en pidä, mutta kun heittää sen blenderiin marjojen kanssa, niin ei tarvitse kärsiä sellaisenaan vaan siitä tulee jopa hyvää.

Vaikka gfg sopii mulle, en mä sitä kenellekkään tuputtamalla tuputa. En myöskään hyiyököttele toisten karppaukselle ja hauku sitä yksittäisten ruoka-aineiden takia jota joku karppaaja syö.

Saana: Varmaan tää kuumuuskin verottaa jo. Mä joudun juomaan jonkun 3-4L päivässä ja täytyy kyllä jo oikeasti syödä suolasta ruokaa tai juoda vissyä. Tulee nukuttuakin vähän niin ja näin, illalla ei saa unta ja täälläkin muksu herättää aamulla. Koko päivän kun on mielellään jossain uimassa tai vaikka kaupassa (:D) että saa vähän aikaa viileää, niin illalla ei joko muuten vaan tahdo muksu käydä nukkumaan tai sitten on jo niin väsynyt ettei sitä meinaa saada nukkumaan.
Ei viitsis valittaa, kun kerrankin on lämmin, mutta toi nukkuminen on aika nahkeaa.

Onnee vaan painonsa pudottaneille, riippumatta tyylistä.

Mulle rahka ja kaurapuuro sopii kuin nenä päähän, olen jo useamman vuoden nauttinut aamuisin kaurapuuron raejuustolla, siksi aattelinkin tähän ryhtyä, kun käytönnössä mun ruokavalio muuttui vain herkkujen ja leipän luopumisen osalta. Jokkainen taplaa tyylillään ja sovittaa syömisensä omaan elämäänsä.

Hienoo Saana! Toka viikko on vissiin se vaikein, itse jännään miten käy. Siis silleen on ollut helppoa, että safkat muistaa jo, eikä päätä enää ole särkenyt ja untakin saa taas helpommin. Mutta siis vaikein viikko siinä, että putoaako paino vai ei. Mä suorastaan ihmettelen jos putoaa. Ensinnäkin tuo lauantain repsuilu, ja lisäksi ihan vaan tuo ekan viikon ihan älytön painon pudotus. Mitenkäs sun miehellä on mennyt?

Leppis: Itse oon löytäny Lidlistä marinoimatonta kanaa. Jos ei muuten, niin se about 450gramman paketti marinoimattomia suikaleita on lähtenyt kärriin :)

Miehen paino on pudonnut reilu pari kiloa, oli laiskuri eikä jaksanut käydä digi vaa'alla kellarissa :) Hän ei ole kyllä päässyt selkäkipujen vuoksi juurikaan kuntoileen viime viikolla.

Helkkarin heittomerkki, ihan mieletön pudotus. Treenasitko samalla?

Leppiksen pikapäivitys..

Noin viikko dieettiä takana ja ihan mahtava fiilis! Ihan eri tuntemukset kun viime kerralla.. Ei väsymyksestä ja uupumuksesta tietoakaan. Mitä ihmettä!? Rahkat ja pöperöt maistuu erinomaisesti.. Kauhea ruokahalu muutenkin, vaikka muut yökkii kuumuuden takia :)

Mä en oo vaa'alla vielä päässyt käymään. Oon normipainonen muutenkin, joten enemmän sitä kiinteytystä haen tällä kuurilla... Ja hyvältä näyttää! Toi etureppu, joka tossa edessä "löllyää" on kovaa vauhtia sulamassa. Aamusuihkussa näytti vatsa jo paljon litteämmältä... Mä en voi uskoa tätä!!!!!! :)

Kiitos Jonna, kun postasit alotusta ja sait mut taas kiinni terveelliseen elämään. Huippujuttu!! Tsemppiä teille muillekkin siellä :) Ja toi on niin junttia tulla tänne arvostelee eri dieettejä.. Maailmassa niitä on about miljoona ja osa sopii toisille ja osa toisille. Hyvä niin! Ollaan kaikki erilaisia :)

Mun on kyllä pakko myöntää, etten vieläkään kovin energinen ole. Johtuu varmaan kuumuudesta ja huonosti nukutuista öistä.
Kuin paljon jumppaatte/liikutte viikossa?

Kuulostaa hyvältä Leppis!

Ei oo kyllä huonosti Saanan miehelläkään mennyt :O

Mulla yleensä tuo about 100g/vrk hiilarimäärä aiheuttaa keikkumista ketoosirajalla, jotenki sitä ei nyt ole ollut, ehkä siihenkin tottu ekalla viikolla.
Saana: Paljonko juot vettä päivässä? Kannattaa juoda vissyä tai lisätä juomaveteen vähän suolaa jos se auttaisi.

Kiva Leppis että sulla menee noin hyvin! Mullakin on jotenkin tuo vaikein kohta (vatsa) edistynyt parhaiten. Aamupuuro maistuu oikeen hyvin ja yhtenä päivänä puputin sen pitkän puhelun jälkeen kylmänä marjojen ja raejuuston kanssa ja maistu ihan maukkaalle :O

Mä jumppaan noin 5x viikossa. Joka toinen päivä vähän lyhyemmin ja eri liikkeet vatsa ja selkä. Ja joka toinen päivä vähän pidemmin. Peppujumpan teen jotain 2x viikossa, peppu ei oo mun ongelmakohta ja kun tuo selkä alko taas vähän kiukuttelemaan niin menee jo aikaa noihin. Aattelin että turha hamstrata, menee into.
Crosstrainerikin löytyy kotoa, mutta näillä asteilla (kotona +31) se ei ole ihan ykkösvalinta.

Jonna, teetkö siis nuo jumpat mitkä olit alkuun linkannut? Nyt on kyllä turhan lämmin hiki hatussa heilua sisätiloissa :D

Vettä juon n.3-4 litraa päivässä, ehkä pitäis vähän lisätä suoloja juomaan.

Ukon paino oli aamusella -3kg lähtötilanteeseen verrattuna, hyvin puttoo, toivottavasti on pysyvää pudotusta.

Juu nuo kaikki jumpat käytössä mitä ekaan viestiin linkitin. Plus 2 selkäjumppaa, kevyempi joka vaan vähän herättelee päivään tavallaan ja toinen joka kyllä tuntuu ihan tuskalta jo tehdessä :)
Juot ainakin tarpeeksi, mutta kannattaa käyttää suolaa myös ruuanlaitossa ja jos on lapsia, ettei voi paljoa laittaa, niin lisää lautaselle tai juomaveteen vähän. Tarttuu neste paremmin kroppaan, eikä kaikki mene läpi. Mulla riitti 3huonommin juotua päivää niin sain nestehukan, oli kestokrapula. Vasta kivennäisvesi ja suolavesi auttoi.

[QUOTE="Saana";30130558]Miehen paino on pudonnut reilu pari kiloa, oli laiskuri eikä jaksanut käydä digi vaa'alla kellarissa :) Hän ei ole kyllä päässyt selkäkipujen vuoksi juurikaan kuntoileen viime viikolla.

Helkkarin heittomerkki, ihan mieletön pudotus. Treenasitko samalla?[/QUOTE]

En treenannut. Liikuntana oli työmatkojen fillarointi (22 km/pvä).

Yhteistyössä