Kuka lähtee mukaan? 4vko:n GoFatGo-haaste!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaakalla käyty. Joko aikaesmman viikon pudotus tai viikonlopun repsahdus, mutta viikossa putosi vain 300g.
2viikossa pudonnut siis 1,6kg.
Vyötäröä en päässyt mittamaan, mittanauha on tän talouden mystinen esine, vaikka se varmasti ole eilen käytössä, tänään se on taas hävinnyt eikä löydy kissojen eikä koirien kanssa. Vatsa näyttää kyllä jo paljon paremmalta, kuin 2viikkoa sitten :)

On jo parempi, eilen pystyin jo aika hyvällä temmolla tekemään pyörälenkin, eikä edes tehnyt tiukkaa :) Ehkä tämä tästä.
Mies on tosi tyytyväinen, paino on tullut jo n.3kg alespäin ja maha pienentynyt selvästi.

Saako tulla mukaan vielä? Mulla lähtöpaino 76.8kg aamulla punnittu ja tämän päivän mennyt näillä ruuilla. Jumpat tein illalla ja huh huh, kyllä oli tulessa pakarat :D :D Ruoka oli hyvää, tykkään maitorahkastakin. Minkä merkkistä rahkaa syötte? Mä käytän ehrmannia.

Lucia, tottahan toki, mukaan vaan :)

Ehrmann oli pitkään suosikkini, mutta nyt olen miehen mieliksi siirtynyt Valion pehmeään rasvattomaan rahkaan, ei viittitä kahenlaisii ostella. Paljos tuossa Ehrmann rahkassa oli protskua?

Koti jumppaa ja vatsalihaksia tänään.

Mulla on nyt kaapissa vain tuota ehrmannin pehmeää maitorahkaa, siinä on 8,5g/100g. Muistaakseni siinä tavallisessa on enemmän. Paljonko tuossa valion pehmeässä on?

Lucia, tervetuloa sekaan vaan :)
Mä syön ehrmannia, tosin maussa ei paljoa eroa ole huomannut, kun blenderissa pistän mustikkakeiton ja marjojen kanssa vähän mukavempaan muotoon :) Menee miltei herkusta :P
Mua tökkii vähän vieläkin aamupalan koko, on aika hidas pupeltaa, mutta joka aamu olen syönyt ja hyvien marjojen kanssa ei edes huomaa, vaikka vikat lusikalliset olis jo kylmiä :D

Moikka ja hyvää viikonloppua kaikille!

Mä oon sortunut herkutteluun :( Kaikki alkoi siitä, kun mun mies toi mäkkäristä takeawayt kotiin!!! Mulla oli töissä rankka päivä ja soiteltiin miehen kanssa ja valittelin nälkää, kun oli jääny melkein puolet päivän sapuskoista kiireen vuoksi syömättä.. Ja mies oli niin huomaavainen, että mua odotti kotona ateria cheddar dipillä ja muilla höysteillä.. Voi ei!!! Ja mä tietysti ahmasin sen :( Kyllä harmitti!!

Seuraavana päivänä oli vaikee saada itteään ruotuun ja herkuttelu vaan jatku ja jatku.. No mutta nyt oon loukussa täällä töissä ja otin tarkkaan noi listan mukaset eväät. Onneks täällä ei oo mahdollisuutta päästä lipsumaan, ku taas tekis mieli jotain makeeta! Vitsit, mikä morkkis!! :'(

Nii ja Lidlin rasvaton rahka on hyvää.. Se on iso purkki ja maksaa jotain 80-90 senttiä!!! Mua vois luulla Lidlin promotytöks, kun aina hehkutan niitten tuotteita, mutta pakko!!! :D Ja Jonna, kiitti vinkkauksesta.. Tarkemmin kun tutkin, ni löytyhän mullekkin ne marinoimattomat kanat. Ja tuntu, että siinä paketissa on enemmän sitä itse kanaa, ku jää ne marinaadin painot pois! Kyllä tää tästä taas iloksi kääntyy... :)

Tsemppiä!!!

Leppis: Tuttu tunne, mul on kans joskus tullu repsahdus just noin. Mies ootti mäkkärikassin kanssa kotona ja mä en kehdannu jättää syömättä.
Mut jotain täs gfg-ssä on, nimittäin ei tarvi itte pohtia mitä syö mihinkin aikaan, joten repsahtelua iltasin on tullu vähemmän, eikä oo semmosta kaloriahistusta kun syö. Tuntuu et jos syö jotain vähän vähemmän listan mukasta, niin se on vaan se yks safka, ja seuraaval mennään taas listan mukaan.
Repsahtamista on ollu vähemmän ja helpompi palata ruotuun tällä, vrt. pelkkä kaloreiden laskeminen. Ja tietty tää vertaistuki :) Kiva kun voi keskustella ruuista, miten on menny, miltä tuntuu yms muiden kanssa :)
Tsemppiä kaikille :)

Meillä on menty visusti ruokalistan mukaan, mutta eilen kävästiin viihteellä ja turhan monta lonkeroa ja situkkaa tuli juopastua. Nyt kyllä harmittaa, käväsin aamusta vaa'alla ja sehän näytti -2,6kg, joista nyt sitten varmaan osa tulee takas, sen verta paljon noissa juomissakin noita kaloreita on. Ja tämän päivän kuntoilutkin jää varmasti tekemättä, plääh.

Täällä on hyvin mennyt. Missään vaiheessa päivää en ole nälkäinen, ja kun tasaiseen tahtiin syö niin suuria mielitekoja ei tule. Tänään oli vaikeampaa kun ympärillä muut herkutteli jätskillä ja suklaalla. Olen kirjoittanut ohjelman jääkaapin oveen, sitä vilkaisemalla mielihalut hävisivät ;) Pari pähkinää söin kyllä listan ruokien lisäksi, mutta se nyt sallittakoon :D Puntarilla en halua käydä kuin vain keskiviikkoisin. Luovutan helposti, jos käyn joka päivä ja joku päivä ei olekaan pudonnut.

Kuinkahan pahasti horjuttaisia, jos ottaisi makeannälkään aina cola zeroa tms. kaloritonta limppaa? Tietääkö kukaan onko sallittua?

Nesteitä ainakin kehosta on jo lähtenyt, kun housut sujahtivat jalkaan paljon helpommin kuin muutama päivä sitten :D

Leppis, mä oon kans sellanen, että jos syön herkkuja niin se jää päälle. Nyt päätin että tämä neljä viikkoa menee vaikka päällänsä seisten kunhan paino putoaa. Ja toki tämän jälkeenkin on painonpudotusta jatkettava, mulla on pudotettavaa noin 15kg normaalipainoon (olen lyhyt:D).

Niin ja noista jumpista vielä... Toissapäivänä tein ja eilen aamusta oli tuskaa päästä portaat ylös. Eli tehokkaita ovat! Tämän päivän jumppa vielä tekemättä, joten nyt niiden pariin hikoilemaan!

Meiltäkin tuo ruokalista löytyy jääkaapin ovesta, helppo kurkata mitä sitä saikaan ottaa. Toki meillä helpottaa myös, että ollaan molemmat tähän lähetty mukaan, ei lasten lisäksi kukkaan herkkuja puputa nenun edessä :)

Ei kai se kaloriton haittaa. Itse vaan vedän sisulla nää makeannälkä kohtaukset (joita ei kyllä ensimmäisen viikon jälkeen ole tullutkaan). Minullakin hirttää herkuttelu vaihe päälle, siksi sitä en halua millään keinolla ylläpitää. Veden ja kahvin lisäksi, juon sitruunalla maustettua vettä sekä vissyä.

Noita vatsalihas jumppia olen tehnyt muutaman kerran, mutta tarvii vissiin kokeilla tuota takapuolitreeniäkin. En tee mitenkään säännöllisesti, vaan silloin kun tuntuu hyvältä.

Mulla on ruokalista tossa tietokoneen työpöydällä, ja aika hyvin jo muistaa mitä pitikään syödä milloinkin. Mä olen kyllä juonut pari kertaa lightcolaa, mutta luulen, ettei haittaa. Ei ainakaan mulla aiheuta makeanhimoa tai muutakaan, sen himon luulen selättäneeni joskus 5vuotta sitten kun lopetin karkin syömisen.
Jumppia olen tehnyt parhaanimukaan, tällä viikolla olen ehtinyt 3x jumppaamaan ja tehnyt sitten vähän pidemmän kaavan kautta, noin 30min kerrallaan vähän sekoitellen noita jumppia.
Jos teen useammin, niin teen sitten vuoropäivinä vain noin 10min, enkä samoja jumppia.

Eilinen oli kyllä houkutusten päivä. Oltiin retkellä ja muulla poppoolla oli eväinä ihania voileipiä ja keksiä...mutta kaikki houkutukset selätin ja kyllähän tuo marjat+maitorahka maistuu niin hyvältä että sillä selvisin! Illalla tein taas jumpat ja jo nyt huomas, että jaksoi paljon paremmin tehdä kuin viime kerralla. Viiminen kyykky kyllä jo niin poltteli. Huomenna punnituspäivä, ei millään malttais odotella, että näkee tulokset!

Huomenta!
Taas ei voinut kuin yllättyä kun kävi vaakalla. Viikossa -500g. Eli 3viikossa 2,1kg!
En voi kyllä uskoisi näin helpoksi, tällä määrällä ruokaa :O
Eilen ei aamulla puuro napannut, mutta söinkin sitten iltapalan ja aamupalan toisin päin.
Viikonloppuna tulossa kaverin 30veet, toivottavasti ei tule kauheasti takapakkia. Olen tietty jo tosi tyytyväinen tähänkin pudotukseen tässä ajassa, mutta toki sitä haluisi vielä lisää pudottaa, kun vielä 1viikko aikaa. Aion kyllä jatkaa vielä ensi keskiviikon punnituksen jälkeen ensi viikon perjantaihin asti tätä. Sitten onkin lomareissulle lähtö :)

Hyvä Jonna! Lomareissuun on hyvä päättää haaste :)

Miten Lucialla punnitus meni?

Miehelläni hieman lipsututtaa, jäätelöä kuulemma tekee mieli ihan kauheesti. Hyvin on kuiten vielä sinnitellyt ja reilu 4 kg on tippunut parissa viikossa (ei vaan jaksa käydä kellarin digivaa'alla, niin ei tiiä ihan tarkkaa lukua, mutta hyvä tuokin on).

Eilen tein aloitussivulle linkitetyt jumpat. Hieman olin pettynyt takapuoli jumppaan, kun siinä toistettiin liikkeet kahdesti, ei tullut niin paljoa vaihtelua. Toisaalta toistaa voi useamman kerran tai lisätä väliin muutaman vatsalihasliikkeen, punnerruksia... ja kuntopiiri on valmis :)

Muakin on alkanut vähän tympäsemään se 2x tekeminen. Tein aamulla molemmat vatsajumpat, yhden 8minsan selkäjumpan ja puolet pehvajumpasta.
Tykkäsin siitä alkuun, kun ei ollut turhan paljon kyykkyjä ja pomppuja ja muuta outoa, mutta kun tuntuu että on vihdoinkin lopussa, se alkaakin taas.. hmph..

Aamupaino -2,8kg lähtöpainosta :o Miten lähtee näin nopeaa, on kai jo liian suuri pudotus vai luotanko siihen että on nesteitä lähtenyt nyt alkuun? En halua että liian nopeaa lähtee, koska silloin painonpudotus tuskin on pysyvä...Vyötärön unohdin taas mitata, en jaksanut etsiä mittanauhaa :D

Listan mukaisesti edelleen olen syönyt, tosin tänään söin lounaalla jauhelihakastiketta (sisälsi vehnäjauhoja ja mausteita ja vettä lihan lisäksi) kun ei ollut pelkkää lihaa kaapissa :( Päivällisellä teinkin sitten kanaa. Makeaa ei tee yhtään mieli, eilen mies söi karkkia ja mulla ei käynyt edes mielessä ottaa yhtään...kai se on tuo tasainen ja riittävä proteiinin saanti mikä pitää makeanhimot loitolla. Energinen olo senkun jatkuu vaan! Jumppia en ehtinyt tänään tehdä, huomenna tarkoitus lenkkeillä ennen jumppia.

Wau, hieno tulos Lucia! Kai sitä alussa enempi nesteitä lähtee ja sitten varmaan tasottuu se painon putoaminen, luulisin.

Tuota Lidlin rahkaa vois kokeillakin, meillä kun rahkaa menee melkoiset määrät. Tänään taas saa rahkaostoksille lähteä.

Eilen kävin juoksemassa pitkästä aikaa, ei ollut vauhti ihan kohdillaan, mutta tuntui ihan hyvältä. En ole varma johtuuko juoksun niheys näistä helteistä vai vähäisistä hiilareista. Täytyy nyt pyöräillä enempi kunnes juoksuvauhti taas löytyy.

Lidlin rahkaa ostettu, hyvää oli ja suunnilleen saman hintainen kuin Valion puolta pienempi rasia.

Tänne tais pesiytyä kesäflunssa, joten kuntoilut on nyt toistaiseksi pannassa. En tiedä kuinka tärkeetä tässä ois syödä noi päivän ruuat, nyt kun ei taho maistuu mikkään, lounaan jätin väliin ja kasvissosekeittoa ilman pottua tein päivälliseksi.

Mites muilla menee?

Täällä oli repsahdus eilen illalla :( Koko päivä meni liikenteessä enkä syönyt oikeisiin aikoihin, joten tässä tulos. Ihan mahottomiin ei mennyt ja ruotuun palasin heti, vaikka tänään on tiedossa ystäväpariskunnan juhlat...eli houkutuksia taas edessä, mutta nyt en repsahda vaan taistelen! Tuli muuten huono olo repsahduksen jälkeen, sekä henkisesti että fyysisesti. :(

Yhteistyössä