Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
heitän tähän nyt vähän inhottavan kysymyksen. Jos joku katsoo olevansa kyllin vanha tekemään lapsia niin miksi siihen sitten vanhempia elättäjiksi tarvittaisiin? yleisesti ottaen kun on helpompi kuitenkin tienata vaikka koululaisena pientä taskurahaa omiin tarpeisiin kuin alkaa huolehtimaan lapsesta
Mä olin täysy kakara, kun omat lapseni sain, mutta mielestäni silloin niin aikuinen. Siperia opetti, enää en ole sitä mieltä, että ensin lapset ja sitten voi opiskella. Nyt ei tulisi mieleenkään tehdä 3tta lasta, ei ole sitä paljon puhuttua taloudellista turvaa
Juups, minä tyydyin kahteen lapseen, nuorena parikymppisenä yh:na sitten opiskelin kunnon ammatin itselleni, sitä ennen oli vain kursseja käyty. Helpomminkin sitä olisi voinut elämänsä rakentaa, mutta eipä sitä osannut eteenpäin katsoa ja paljoa ajatella, kun vauvakuume iski.
Nyt kun itsellä on taas taloudellisesti tiukkaa ja just samaan aikaan nämä omat nuoret opiskelee ja tartteisi taloudellista apua, olen miettinyt miten kauskatsoisia ja fiksuja ovatkaan olleet ne, jotka ensin opiskeli, bailasi, vietti vapaan nuoruuden ja vasta sitten kun oli ammatti ja koulutus, teki lapsia, perusti perheen.
On sitten sekin mahdollisuus että voi auttaa taloudellisesti lapsia ja lapsen lapsiaan eikä elämä ole vain pelkkää pienituloisena kituamista.
Ja yh-na oleminen ei tarkoita sitä, että olisi myös toimeentuloten piirissä !!!

Edes opiskeleva yh ei saa automaattisesti toimeentulotukoa, kuten mun luokkakaverit luuli ja kuten opettaja luuli, eräässä keskustelussa kommentoi, että sinähän saat toimeentulotukea.. Hah, en ollut edes ymmärtänyt hakea semmosta, samalla lainalla ja opintorahalla minäkin opiskelin kuin muutkin.
Harmi, etten älynnyt nostaa isoa älämölöä aiheesta.