KUKA on varastanut rahat? salapoliisia tarvitaan, vaikka yhtä epäillään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miismarpleeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä ottaisin kylmästi possut pois.

Näin nyt sitten valitettavasti joudun tekemään :( olisiko jotain ideaa mihin sitten laitetaan mummeleita jne. saadut kolikot?

hmmm...vastaan kysymykseen itse.. pidän kirjaa summasta.. otan kolikot itselleni ja siirrän tililtäni pienten tilille..?

Ainakin minun lapseni tykkää niin kovasti tiputella rahoja possuun, että en veisi lapselta sitä iloa. Possut sinun kaappiin talteen ja jos sieltä vielä rahat häviää, niin sitten järeitä keinoja kehiin ja kiireesti ennen kunnon murrosikää.

Mihin 11v tarvitsee 70e, ja miten on saanut ne tuhlattua ilman, että huomaat mitään uusia tavaroita kotona? Onko varma, että käyttää ne itseensä, eikä esim lahjo kavereita tms?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin 11v tarvitsee 70e, ja miten on saanut ne tuhlattua ilman, että huomaat mitään uusia tavaroita kotona? Onko varma, että käyttää ne itseensä, eikä esim lahjo kavereita tms?

Tätä minäkin ensimmäisenä ihmettelin. 70e on iso summa rahaa. Miten aiemmat varkaudet ovat selvinneet?

Alkuperäinen kirjoittaja idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
kenen possuista on kyse. Jos on isojen omat, nii en nostai haloota. Eikähän joksinne saa rahansa käyttää mihin haluaa. Meillä ei lapsila oo possuja, van rahat säilyttävät lompakoissaan. jos käyttää rahansa johonkin turhaan niin oma on vikansa, ettei saa sit sitä tarpellista

Juu, luin uudelleen aloituksen, niin eihän siitä tosiaan selviä kenen possut.., eli ei ollut oma possu. kahdella pienellä possut, ja kahdella isommalla ei.. isommat saavat tehdä rahoilleen "mitä haluavat".

Mä rankaisin kaikkia jos syyllistä ei löydy.
Mikä ikäisiä nää pienemmät ovat. Kylä pienetkin osaa varastaa

Joo sääli jotain alle 5 v joka ei edes osaisi varastaa...

osaa 5v jo varastaa.. ihan varmana

Sukulaispojan rahat hupenivat juuri näin, kun tämä oli eksynyt vähän isompien lasten porukoihin mukaan, ja nämä laittoivat pienemmän antamaan heille rahaa ja ostelemaan milloin mitäkin. Jos rahaa ei tippuisi, niin uhkauksena oli selkäsauna.

helposti tommonen summa menee vähitellen karkkiin, limuun/energia juomiin.. yms.. rahaahan oli hävinnyt erissä.. ei varmaan ole 70e ottanut kerralla.. tiiä vaikka tupakkaan. nyky 11v polttaakin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja oon nähnyt:
kenen possuista on kyse. Jos on isojen omat, nii en nostai haloota. Eikähän joksinne saa rahansa käyttää mihin haluaa. Meillä ei lapsila oo possuja, van rahat säilyttävät lompakoissaan. jos käyttää rahansa johonkin turhaan niin oma on vikansa, ettei saa sit sitä tarpellista

Juu, luin uudelleen aloituksen, niin eihän siitä tosiaan selviä kenen possut.., eli ei ollut oma possu. kahdella pienellä possut, ja kahdella isommalla ei.. isommat saavat tehdä rahoilleen "mitä haluavat".

alle 5v ei kovin huomiota herättämättä saa auki säästöpossua, ei ainakaan meillä ole niin omissa oloissaan että ehtisi saada sen huomaamatta ja äänettömästi auki

Alkuperäinen kirjoittaja Hookoon Blöö:
Alkuperäinen kirjoittaja oon nähnyt:

alle 5v ei kovin huomiota herättämättä saa auki säästöpossua, ei ainakaan meillä ole niin omissa oloissaan että ehtisi saada sen huomaamatta ja äänettömästi auki
joo ei se tässä tilaneessa varmaan ookkaan syyllinen.. mutta miksi tätä 11v on epäilty.. miksi ei tätä 10v???????

Varmaan sen takia 11 v. on pääepäilty, kun on aiemmin 2 kertaa kähveltänyt. Mutta, voi se olla toinenkin tällä kertaa. Kakarat riviin ja kuulustelu pystyyn, sillä se selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja maailma muutuu.:

helposti tommonen summa menee vähitellen karkkiin, limuun/energia juomiin.. yms.. rahaahan oli hävinnyt erissä.. ei varmaan ole 70e ottanut kerralla.. tiiä vaikka tupakkaan. nyky 11v polttaakin jo.

Tätä mäkin epäilen... eli syönnyt ne rahat... ja kyllä on voinut ostaa kavereillekin jotain, mutta en usko että kiristetään tms. mutta täytyypä sitäkin kysyä.

Ja aikaa on ollut siis n. 300 päivää... kyllä helposti euro per joka kolmaspäivä esim. voi ostaa jotain niin etten tosiaan huomaa..

JA edelleenkin en usko että nuorimmat lapset voivat tyhjentää possut kun minä olen aina paikalla kun hekin ovat. ja se rahan käyttö? millä käyttävät...

Ja voi olla että syyllinen onkin tuo 10v. mistäs sitä tietää, mutta kyllä se syyttävä katse menee sen 11v. puoleen... eiköhän se tänään selviä...

Yhteistyössä