Kuka ostaa pienille pojille synkkiä vaatteita, joissa rumat kuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
No ilmeisesti aika monikin kun ne kaupat niitä niin ahkerasti hamstraa! Tosi ikävän näkösiä ovat... Harvoin näkee pienille pojille iloisen värisiä ja mielikuvituksellisia vaatteita! :(

meillä on ainakin, sai just mummolta oranssin t-paidan ja tummansiniset shortsit joissa vihreitä, oransseja, punaisia, keltaisia isoja krokotiileja :)

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Antakaa palautetta kauppojen ostoista vastaaville!

Eilen viimeksi mainitsin Lindexillä, että mihin ovat heidän ihanat uusretronsa kadonneet. Jotakin ympäripyöreää tätsä tietty vastasi, mutta ei voi kuin ihmetellä, kun se parin vuoden takainen mallisto oli kuitenkin heillä kaikkien aikojen myydyin lastenvaatemallisto, niin sitä ei sitten enää oikein jatketa. Ei mitään järkeä.

Mie ostan taaperon vaatteet kirpparilta suurimman osan ja mieluummin värikästä ja kivaa,kun synkkää mustaa ja harmaata :ashamed: ,mutta teini saa itse valita jo vaatteensa ja ikävä kyllä kaikki hupparit on jollain tapaa mustaa ja mustavalkoista.Laittaa sentäs jonkun muunvärisen t-paidan alle.Jos rupeisin tyrkyttää vaikka oranssia hupparia niin lähtis kouluun varmaan ennemmin alasti :o
Heh,pojalla ainoa "värillinen" päällepantava on varmaan punaiset jääkiekkohousut :whistle:,poika on sekoitus jääkiekkoa pelaava-pitkätukka- hevari...

Ei mua siis mitenkään haittaa, jos joku noista tykkää, mistä minä en. Onhan ihmisillä eri makuja ja eri värit sopivat lapsille, ja se on ihan hyvä asia. Mutta kun tosi harvoin niitä näkee ja harva kertoo pitävänsä, niin mua vaan ihmetyttää minne ne menevät.

Alan tosin epäilemään, ettei niitä oikeasti ostetakaan. Kun katselee aletankoja, niin ne hirvitykset roikkuvat siellä vaikka kuinka pitkään. Katsokaa vaikka HM:n nettikaupan aleosastoa, siellä ne ei niin tyylikkäästi toteutetut Star Wars -vaatteet ovat kuukaudesta toiseen, pirteämmät eivät sinne päädy. Ihmetyttää vain, eikö alunperinkin kauppojen kannattaisi tilata vähemmän noita, kun eivät näytä menevän kaupaksi normaalihinnalla.

Pojan vaatekaappia järjestellessäni tajusin, että olenhan minäkin ostanut musta-tummanvihreän raketti-robotti-hirvityksen joskus alesta. Taisin maksaa siitä kaksi tai enintään kolme euroa. Onneksi se ei näyttänyt niin rumalta päällä kuin pelkäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ostan kyllä sieltä tyttöjen puoleltakin vaatteita pojalle. En tiennyt, että esim. punaisten ulkohousujen ostaminen eri sukupuolen tangosta on kiellettyä...

Sama täällä ja tytölle poikien puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
jaa, mie ostan juurikin mustia ja tummia vaatteita pojalle, hämähäkkejä,liskoja,lohikäärmeitä,pääkalloja kuvioina.. jo ihan vauva-aikana puin mustiin bodyihin jne.
satun vain tykkäämään niistä, itse en taas osta pojalle mitään iloisen kirkkaan värisiä nalle ym vaatteita.. ne on ällöjä :D

Meiltä lötyy myös paljon tummia vaatteita. ihan käytännöllisyydestäkin esimerkiksi ulkohousut ovat mustia/harmaita. Saa rymytä ulkona, eikä näy heti lika. Jokaisella oma tapansa pukea lapset. Itse en voi ymmärtää niitä jotka pukevat tytöt vaaleanpunaiseen ja pojat vaaleansiniseen. Pidän poikien vaatteissa punaisesta, oranssista, liilasta, keltaisesta, vihreästä, harmaasta, ruskeasta ja mustasta. Mutta EI vaaleansinistä, eikä tummansinistä meille, kiitos. Kukin tyylillään.

Mä ostan kyllä sieltä tyttöjen puoleltakin vaatteita pojalle. En tiennyt, että esim. punaisten ulkohousujen ostaminen eri sukupuolen tangosta on kiellettyä...

Tämä on muuten toinen juttu. Vaikuttaa siltä, että tyttöjen vanhemmat ostavat useammin vaatteita poikien puolelta kuin päinvastoin. (Itse ostaisin, mutta usein tyttöjen vaatteissa on joku supertyttömäinen juttu, enkä viitsi poikaani pukea ihan niin tytön näköiseksi. Neutraalimmissakin vaatteissa herkästi luullaan tytöksi. Tavallisia punaisia vaatteita yms. kyllä käytän pojallani.) Mutta vaikuttaa siltä, että molempia vaatteita tilataan yhtä paljon. Niinpä poikien vaatteista usein koot loppuvat, kun tyttöjen puolella olisi vaikka kuinka paljon jäljellä.

Vähän aikaa sitten katselin Lindexillä (?) kuravaatteita. Vaaleanpunaisia oli jäljellä kymmenittäin, sinisävyisiä ehkä viidet. Eikö niitä neutraalimpia "poikien" vaatteita voisi tilata vähän enemmän, kun ne näemmä menevät kaupaksikin? Mitä järkeä on myydä alennuksessa hirveä kasa tyttöjen vaatetta ja poikien vaatteissa ei-oota?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Menee hermo, koska jouduin vähän aikaa sitten siirtymään H&M:llä isompien poikien osastolle. Ne vaatteet on ihan kauheita joitain kivoja kauluspaitoja lukuunottamatta.
Kaiholla katselen sinne alle 86cm:n osastolle, niitä ihania vaaleansinisiä ja turkooseja värejä, tikruja ja muita mukavia otuksia.
Ymmärrän että 5 vee haluaa mörköpaidan, mutta minä en halua sellaista 1v9kk:lle pojalleni!!!!

Ihan juurikin näin, juuri eilen Henkkamaukalla samaa katselin. Mulla poika 1 v. Onneksi niitä söpöjä vauvojen vaatteita saa siellä 86-kokoon asti, mutta seuraavassa koossa ei saa enää. :( Tosiaan pari bändipaitaa pojalla on, ja ne on ihan kivoja minusta, mutta ei muut synkät, saisi olla värikästä ja söpöä. Kalliilla merkeillä olisi, mutta niihin ei ole varaa kuin käytettynä.

Kirppareita kierrellessä näkee tosi paljon rumia, käytettyjä vaatteita myynnissä. Mietin aina, että kukahan tuonkin on uutena viitsinyt ostaa. Mä ostan vaan semmosia, mitkä oikeesti on kivoja.

Nyt vaan tyylisuuntaus on niin, että kivat tyttöjenpuolen kuosit/värit ovat tunikoita ja mekkoja. Tai sitten niitä extratyttömäisiä. Housut ovat leggareita, mitä en osaa "raavaalla" pikkupojalla suurin määrin käyttää.

Ostin eilen tyttöjen farkut pojalle Lindexin aletangosta. Ulkonaisesti sitä en tiennyt, mutta kassakuitissa onneksi se kerrottiin. Olivat samanlaiset malliltaan kuin ne toiset farkut, mitkä mukaan tulivat- poikien mallistosta.

Alkuperäinen kirjoittaja irina:
no en tiedä kuka ne kaikki ostaa, mutta esim. eräs tuttavani puki jo vauvalle pääkallokuvioituja mustia ja muita tummansävyisiä vaatteita. Vauva on tyttö. Aika kamalia mielestäni..

Näin meilläkin. Ja poitsulle ja... rock

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Samaa ihmetellyt. Tai siis sitä ettei pojille löydy kivoja ja värikkäitä vaatteita ja mm. sitä punaista mitä meidän poika rakastaa. Inhoan synkkiä ja pääkallovaatteita. Tytöille kyllä löytyy vaikka mitä kivaa mutta poikia sorsitaan. :kieh:

itsellä kaksu tyttöä,joille helppo löytää nättejä vaatteita,mutta kolmelle kummipojalle ei meinaa löytää millään,ovat justiin sellaisia rumia" likaisen värisiä".Miksei etenkin pienille pojille voida tehdä enemmän puuhapete,Tomi tarktori yms... vaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Samaa ihmetellyt. Tai siis sitä ettei pojille löydy kivoja ja värikkäitä vaatteita ja mm. sitä punaista mitä meidän poika rakastaa. Inhoan synkkiä ja pääkallovaatteita. Tytöille kyllä löytyy vaikka mitä kivaa mutta poikia sorsitaan. :kieh:

itsellä kaksu tyttöä,joille helppo löytää nättejä vaatteita,mutta kolmelle kummipojalle ei meinaa löytää millään,ovat justiin sellaisia rumia" likaisen värisiä".Miksei etenkin pienille pojille voida tehdä enemmän puuhapete,Tomi tarktori yms... vaatteita?

taitaa olla niin että aina jotain puuttuu tai jotain ei kelpaa.
meillä taas päinvastoinen ongelma. :D

4 tyttöä ja kaikki on vaan pinkkii, glitterii, hellokittyy, rusetteja. ym. yök yök yök. ostan paljon poikien osastolta varsinkin vauvalle.

Esikoisen äitinä en osaa pahemmin vertailla, mutta tuntuu, että tämä on muuttunut ihan viime vuosina. Kirpparilta ostin läjän vaatetta pojalle pöydästä, jossa vaatteet olivat ilmeisesti unohtuneet useammaksi vuodeksi kaapin perukoille. Niissä oli lapsekkaita aiheita, kirkkaampia värejä jne. Tai sitten myyjä oli onnistunut hamstraamaan kivat vaatteet aikanaan.

Kun olen jutellut asiasta mm. äitini kanssa, ei 80-luvulla ole ollut samaa ongelmaa. Lapsille on löytynyt ihan eri tavalla lasten vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Esikoisen äitinä en osaa pahemmin vertailla, mutta tuntuu, että tämä on muuttunut ihan viime vuosina. Kirpparilta ostin läjän vaatetta pojalle pöydästä, jossa vaatteet olivat ilmeisesti unohtuneet useammaksi vuodeksi kaapin perukoille. Niissä oli lapsekkaita aiheita, kirkkaampia värejä jne. Tai sitten myyjä oli onnistunut hamstraamaan kivat vaatteet aikanaan.

Kun olen jutellut asiasta mm. äitini kanssa, ei 80-luvulla ole ollut samaa ongelmaa. Lapsille on löytynyt ihan eri tavalla lasten vaatteita.

no kyllä noi retro vaatteet on tullu takasin että eiköhän valikoima on kuitenkin isompi ku esim. 90-luvulla. kannattaa shoppailla useammassa kaupassa ku prisma niin näkee muutakin.

Juu, minäkin muistan, kun etsin aikanaan 2,5-vuotiaalle pojalle kesähattua, enkä löytänyt muita, kuin pääkallolippiksiä ymv. Suututti. En minäkään ymmärrä, kuka sellaisia haluaa niin pienelle. Nyt poika 6-vuotias ja ostan jo suosiolla Star Wars -vaatteita, tärkeintä on kuitenkin tässä vaiheessa, että poika itse tykkää :) Haluaisi pukea pikkuveljensä (1 v) samanlaisiin vaatteisiin, mutta vielä olemme pitäytyneet veikan kanssa iloisemmissa aiheissa.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no kyllä noi retro vaatteet on tullu takasin että eiköhän valikoima on kuitenkin isompi ku esim. 90-luvulla. kannattaa shoppailla useammassa kaupassa ku prisma niin näkee muutakin.

Joo, valikoimaa on yllättävästi kun nettikauppoja kahlaa. Toki välillä pitää olla nopea, että saa haluamansa koot, mutta samoja vaatteita saa monesti monesta kaupasta. Mutta jos haluaa henkkamaukan hintatason, niin sitten valikoima on mitä on. Toooosi heikko.

Olen ostanut paljon 4v. pojalleni paitoja Lindexiltä. Etenkin Bamse ja traktoriaiheiset ovat nyt hänen suosiossaan. Vaaleankeltaisella pohjalla traktoreita, oranssi-valko-vihreäraitainen Bamse, yms. hieman värikkäämpää. Vain yksi paita on musta, sekin lahjaksi saatu ja sitä poika ei suostu laittamaan päälleen kun siinä on ritari hevosen selässä, muka pelottava :D.

Alkuperäiseen aiheeseen, noista markettien hirvitysvaatteista. Esim. naapurissa 3v. ottaa itkupotkuraivarit, jos hän ei saa Spiderman-aiheista vaatetta päälleen, joten hänellä on paljon Spiderman-paitoja, sinne ne menee ne market-hirvitykset :D

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
En ainakaan minä! Taistelen viimeiseen hengenvetoon ;) saakka noita örkki-supersankarihirvityksiä vastaan. Onneksi poika 4 v. oli eilen oikein onnessaan paidoista, jotka sille ostin. Värikästä ja sopivan lapsekasta sen olla pitää!

T: Äiti, jonka pojalla ei ole yhtään sinistä vaatetta

Mie ostan meiän pojille monsteriauto/rekka/moottoripyörävaatteita kun ne niistä tykkää. Mutta valitsen aina värikkäimmän vaihtoehdon..
Noita örkkihirviöjuttuja en ikinä osta! Eikä pojat oo niitä halunnukaan!

Yhteistyössä