Kuka tietää mitä tää voi olla...? *silmäoireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iris"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iris"

Vieras
Minulla on tullut aiemminkin tuohon toisen silmän sisänurkkaan punoitusta, ilman muita oireita. Nyt siinä on pystysuuntainen aivan haavan näköinen juova kun nopeasti vilkaisee. Siis silmän valkuaisessa, tuossa lähellä sisänurkkaa. Ei ole kipeä, mutta eilen silmää kutitti ja tänään huomasin tuon punaisen jäljen. Eihän silmätulehdukset yleensä oireettomia ole. Ja tuo jälki on vain tuossa yhdessä kohdassa.

Se näyttää siltä kuin silmänurkassa olisi ollut ripsi tai muu roska joka olisi "painanut" tuon verekkään jäljen valkuaiseen, mutta onko sellainen mahdollista?

En muuten edes pohtisi näin tarkkaan, mutta tiedän että herpeskin voi tulla tuhoisin seurauksin silmään, niin se jäi mietityttämään. Kun tuossa samassa kohdassa on ollut tuota punoittavaa oireilua ennenkin. Mutta käsittääkseni silmäherpes on järkkykipeä??

Voisiko johtua vain kuivista silmistä? Ja se aiheuttaa tuollaista ärtymää?Joka lähteessä puhutaan vain sarveiskalvon haavaumista, ja eikös se ole tuo silmän värillinen osa...? Mutta kun tämä on valkuaisessa ihan sisänurkassa aina.

No hmm...en mikä on pitkään. Ei tässä lasten kanssa ehdi ihan hirveästi. Mutta saatan olla koneella päiväuniaikaan pitkään yhtäjaksoisesti. Siis onko sulle oikeasti tullut tuollaista koneella olleessa?

[QUOTE="a p";27599263]Ja kun toi punoitus ja verekkyys tulee yleensä aina yön aikana, aamulla huomaan. Joskus menee päivässä ohi, joskus juova näkyy pari päivää.[/QUOTE]

Mulla tulee koneella istumisesta joo. Ruudun tuijotus pitkään ei ole hyväksi.

Mulla on joskus ollut herpes silmässä ja se oli silloin kyllä todella kipeä. Oli rakkuloita silmän ympärillä. Tuo sun juttu ei kuulosta herpekseltä mutta en tietenkään ole lääkäri.

Yhteistyössä