Kukaan tilannut jäykkäkouristusrokotetta ulkomailta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten onnistuisi parhaiten? Ilmeisesti lääkäri kirjoittaa reseptin tullia varten, mutta mistä sen voi tilata? Kyseessä siis pelkkä jäykkäkouristusrokote ilman muita tauteja. Tetanol tai vastaava kävisi.

Oletteko tilanneet muita lääkkeitä tms. ulkomailta, voiko ostaa nettiapteekista?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
miksi ihmeessä haluat tilata sen ulkomailta. ja sitäpaitsi se on kiellettyä. kukaan lääkäri ei pysty sulle resptiä kirjoittamaan.

No siksi kun Suomessa ei sellaista ole. Käsitin että ulkomailta sen sais tilata. Onko sulla varma tieto?

no eikös pelkän jäykkiksen saa ihan terkkarista!
minä ainakin sain puolisen vuotta sitten kun semmonsen pyysin,ja ilman muita tauteja
mitähän sä horiset =)

*muoks* siis lapselle haluat pelkän jäykkiksen,ymmärrän yskän.
ookkop kysyny neuvolsta ja perustellu sillä ettet halua muita kun vain sen

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
minä ainakin sain puolisen vuotta sitten kun semmonsen pyysin,ja ilman muita tauteja
mitähän sä horiset =)

No 1,5-vuotiaalle ei saa :) Aikuiselle kyllä tai sitten yli 5-vuotiaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Öh.. miksi se pitäisi omin päin ulkomailta hankkia?

Huoh.. kun Suomesta ei saa. Neuvolantäti ei osannut sanoa, miten pitäis toimia. Kysyn kyllä lääkäriltä 1,5-vuotisneuvolassa, mutta ajattelin kysellä täältä ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitähän sä horiset =)

luulisi lapsellekkin saavan jotenkin pelkän jäykkäkouristuksen jos haluaa..aika jännä,en oo tullu tommosta ennen ajatelleeksi että miten menetellään jos haluaa vain tuon yhden lapselle.

mitähän sä horiset =)

luulisi lapsellekkin saavan jotenkin pelkän jäykkäkouristuksen jos haluaa..aika jännä,en oo tullu tommosta ennen ajatelleeksi että miten menetellään jos haluaa vain tuon yhden lapselle.

Juu en minäkään tiennyt että se on näin vaikeaa :D Ei tosiaan noin pienelle ole pelkkää jäykkäkouristusrokotetta olemassa. Huoh. Pitää kysellä vielä lisää sitten.

se voi tulla aika kalliiksi. luulen että joku lääkefirma tilaa sen suomeen... miksi et halua muita?

Olen tämän asian jo miettinyt valmiiksi, jäykkäkouristus on se ainoa jonka tarvitsemme :)

Voiskohan apteekki tilata, jos on resepti? Ei muuten tullut mieleenkään että lääkefirman kautta.. Pitääkin sitä kysellä :)

se voi tulla aika kalliiksi. luulen että joku lääkefirma tilaa sen suomeen... miksi et halua muita?

Olen tämän asian jo miettinyt valmiiksi, jäykkäkouristus on se ainoa jonka tarvitsemme :)

Voiskohan apteekki tilata, jos on resepti? Ei muuten tullut mieleenkään että lääkefirman kautta.. Pitääkin sitä kysellä :)

No et sinä ihan valmiiksi ole miettinyt kun et vielä edes tiedä miten ja mistä saat rokotteen! Jatka miettimistä!

Pelkkää jäykkäkouristusrokotetta ei saa Suomesta koska se ei kuulu rokotusohjelmaan, eikä Suomessa ole yhtään myyntiluvallista jäykkäkouristusrokotevalmistetta siis immunisaation aiheuttamiseen. Lääkäri voi (mutta tuskin) kirjoittaa eritysiluvan kyseiselle rokotteella, koska pelkkä jöäykkäkouristusrokote löytyy myyntiluvallisena jostain euroopan maasta. Tällöin rokote ei kuulu neuvolasta saatavaksi vaan haetaan avopuolen apteekista erityislupaa vastaan ja asiakas itse maksaa rokoittee. Käytännössä tällainen ratkaisu on kuitenkin mahdoton, koska tuskin lääkelaitos myöntää erityislupaa tällaisessa tilanteessa, koska kyseessä on yleensä rokotteiden "vastustaja". Suomessa jäykkäkouristus on sisällytetty DiTeboosterin, jossa on lisä kurkkumätä (tehosterokotus) sekä 4- ja 5-rokotteisiin, esim Infanrix-Polio HIB. Tässä teille faktaa omilla olettamuksilla höystettynä.

Yhteistyössä