G
gorilla
Vieras
Käydään lasten kanssa vapaamuotoisessa äiti-lapsi kerhossa, kokoonnutaan siis vuorotellen toistemme luona. Yksi ryhmäläisistä on selvästi aika varakas; vaimolla käytössä kakkosauto, BMW-maasturi, mies ajelee Uudella Audilla. Asuvat hulppeassa uudessa kivitalossa. Kun oli meidän perheen kestitysvuoro, tämä kyseinen äiti katseli huvittuneena ja (mielestäni, tai sitten olin hiukan herkkä asialle) halveksien meidän vanhaa taloamme, jossa remontti menossa, osa talosta siis todella kaunis ja kunnossa mutta esim. keittiö ja vessan aivan järkyttävät. Itse rakastamme vanhaa ihanaa taloamme yli kaiken,tämä on meille elämäntapa. Meillä kakkosauto, jota itse käytän, on toistakymmentä vuotta vanha pikku volkkari joka täyttää tarpeensa. Tälle autollemme tämä äiti kerran tokaisi huvittuneena että 'siinä teillä on varsinainen perheauto'.
Se mikä itseäni huvittaa tässä on, että tämä perhe selvästi on TOSI pihi. Kaikki tarjottavat ovat aina halvinta merkkiä, lasten vaatteet kirppiksiltä (ei sinänsä mitään pahaa), äiti valittaa aina ettei halua maksaa mistään paljoa (esim. liikuntaharrastuksista itsellä tai lapsilla). Miksi pitää autot ja talot olla viimeisen päälle ja ylenkatsoa muita, joilla nämä asiat ovat eri tasoa kuin itsellä? Ja sitten kuitenkin ovat tuollaisia pihtareita. Tämä äiti kysyi minulta haluanko heidän lasten vanhoja vaatteita. Kävin katsomassa ja totesin etteivät ole ihan minun makuuni ja kaiken lisäksi tosi kuluneita. Otin kuitenkin, kohteliaisuudesta lähinnä, muutaman vaatteen jonka jälkeen tämä äiti sanoi että annan sulle tilinumeron johon voin maksaa. Eikä ollut ihan halpa hinta. Loput kuulemma myy huutiksessa.
Meitä on moneen junaan.
Se mikä itseäni huvittaa tässä on, että tämä perhe selvästi on TOSI pihi. Kaikki tarjottavat ovat aina halvinta merkkiä, lasten vaatteet kirppiksiltä (ei sinänsä mitään pahaa), äiti valittaa aina ettei halua maksaa mistään paljoa (esim. liikuntaharrastuksista itsellä tai lapsilla). Miksi pitää autot ja talot olla viimeisen päälle ja ylenkatsoa muita, joilla nämä asiat ovat eri tasoa kuin itsellä? Ja sitten kuitenkin ovat tuollaisia pihtareita. Tämä äiti kysyi minulta haluanko heidän lasten vanhoja vaatteita. Kävin katsomassa ja totesin etteivät ole ihan minun makuuni ja kaiken lisäksi tosi kuluneita. Otin kuitenkin, kohteliaisuudesta lähinnä, muutaman vaatteen jonka jälkeen tämä äiti sanoi että annan sulle tilinumeron johon voin maksaa. Eikä ollut ihan halpa hinta. Loput kuulemma myy huutiksessa.
Meitä on moneen junaan.