Kukkaron herraksi -lapsiperheen talouskriisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan uskomattomia törppöjä. Saman tyyliset perheet ovat lisääntyneet hurjasti viimeisen vuoden aikana ja tulee lisääntymään. Jo vuosi sitten kuntien velkaneuvojille oli isot jonot. Kohta ne jonot ovat katastrofaaliset.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
En katsonut. Luultavasti en myöskään tunnistaisi itseäni. Aina on eletty suu säkkiä myöten, ei ole ollut talouskriisin poikastakaan.

peesaan tätä. Minkäänlaista tarvetta ei ole esittää kenellekään mitään. tulot aina olleet pienet ja perintöjä ei ole tippunut eikä luultavasti tipu, mutta säästössä pitää olla rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei jestas miten tyhmää sakkia. Nettotulot yli 4000 tonnia ja tuossa jamassa. Työmatkakulut yli 700 euroa kuussa??

Joo. Ihan samoihin asioihin kiinnitin huomiota. Katsoiko joku ohjelmaa alusta asti, että miten työmatkakulut voi olla noin paljon??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei jestas miten tyhmää sakkia. Nettotulot yli 4000 tonnia ja tuossa jamassa. Työmatkakulut yli 700 euroa kuussa??

Joo. Ihan samoihin asioihin kiinnitin huomiota. Katsoiko joku ohjelmaa alusta asti, että miten työmatkakulut voi olla noin paljon??

ei siinä mun mielestä kerrottu

Alkuperäinen kirjoittaja v:

ei siinä mun mielestä kerrottu

Ei sen tarkemmin ollut mainintaa tuosta. Katsoin juuri tuon ohjelman.

EI voi muuta kuin ihmetellä miten vanhemmat voivat päästää tilanteen tuohon pisteeseen.. ihan lasten takia olen iloinen, että tilanne kuitenkin paranee! Ja tässä taas nähtiin, että kannattaa miettiä tarkkaan lähteekö lainaan takaajaksi.

Aivan uskomattomia törppöjä. Saman tyyliset perheet ovat lisääntyneet hurjasti viimeisen vuoden aikana ja tulee lisääntymään. Jo vuosi sitten kuntien velkaneuvojille oli isot jonot. Kohta ne jonot ovat katastrofaaliset.

Tää on kyllä aika rumasti sanottu, vaikka totta kyllä, että huonosti oli asiat hoidettu.

Miulle tuli tuosta ohjelmasta tosi surullinen olo.

Työmatkakuluihin oli varmaan laskettu auton kaikki kustannukset, koska niisssä laskelmissa ei tainnu autoa näkyä ja auto kuitenkin oli.

Mä katsoin ohjelman ja eka ajatus mikä tuli mieleen oli että kyllä pariskunnalla on pokkaa kun pystyy esittelemään pommin jäljiltä olevaa kotia ja surkeaa taloudenhoitoa julkisesti. Minä en kyllä tuohon pystyisi. En kyllä päästäisi edes asioita tuohon jamaan..

Mä katsoin ohjelman ja eka ajatus mikä tuli mieleen oli että kyllä pariskunnalla on pokkaa kun pystyy esittelemään pommin jäljiltä olevaa kotia ja surkeaa taloudenhoitoa julkisesti. Minä en kyllä tuohon pystyisi. En kyllä päästäisi edes asioita tuohon jamaan..

Mullakin tuli tämä mieleen :ashamed:

Katsoin äsken areenalta ohjelman. Aika hurjaa. Ja täysin, täysin ajattelematonta. "Ärsytti maksamattomat laskut, joten otin joka kuukausi uuden pikavipin, jolla maksoin laskut pois" :headwall: Mä en tajua miten kukaan enää sortuu pikavippeihin, kun nyt on jo monta vuotta joka paikassa toitotettu niiden epäkohdat ja ongelmat.

Ja se koti :o Tuli mieleen, että olisko äiti masentunut tms, kun pystyi olemaan tuollaisessa kodissa kaiket päivät. Siis ettei huomaa sitä todellisuutta.

Minulle jäi tunne että perheessä oli ollut jonkinlaista keskinäistä kilpailua rahankäytöstä, jos sää saat polttaa mää saan ostaa lomaosakkeen tyyliin..

Kuitenkin minusta aika rohkeata että tulivat julkisuuteen, toivottavasti herättätäisi niitä
jotka ajautumassa tai ajautuneet vastaavaan tilanteeseen.

Aika holtittomalta perheen rahankäyttö kuitenkin vaikutti, ikävä asia tuossa että vanhemmat saivat takausvastuun kautta lystin maksettavakseen, toki silloin kun nimensä paperiin laittaa ottaa vastuun toisen veloista joten oma valintahan tuo heiltä oli.

Yhteistyössä