Kummalle lapset kuuluu eron jälkeen, isälle vai äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Jos isä ja äiti ovat ihan yhtä hyviä vanhempia niin kumman kuuluisi päästä eron jälkeen lähivanhemmaksi mielestäsi? Mun mielestä äidin! Se on sekä lapsen että äidin etu! Äiti on kuitenkin se, joka on lasta sisällään kantanut, synnyttänyt ja hoitanut varhaisaikoina ainakin enemmän.

Jos tosiaan on tilanne niin, että vanhemmat on yhtä hyviä (miten se muuten mitataan?), niin eikö yhteishuoltajuus ja tasajako (puolet ja puolet) ole silloin paras ratkaisu?

Tässä maassa on muuten paljon hyviä isiä, jotka jäävät erossa ilman lapsensa lähihuoltajuutta vain siksi, että äidin ajatellaan olevan lapselle aina se paras vaihtoehto - mikä ei tietenkään pidä paikkaansa.

Tuttu pariskunta ratkaisi asian näin: asuvat toinen vanhassa asunnossa ja toinen uudessa joka on toisella puolen tietä. Lapset on vuoroin vieraissa tai siis vuoroin kummassakin kodissa. Ihme kyllä 3 vuotta on mennyt ja mitään tapaamisjärjestelyjä ei oo tarvinnut vaan homma on toiminut tosi hyvin

Jos kummatki yhtä hyviä, niin tulee mieleen, että äidin. :whistle:

Jotenkin juontaa varmaan siihen, että äidit kantaa lapsensa, synnyttää ja imettää. Ja ku ite oon kotihoidontuella, niin jos me erottas, niin tuskin lapset jäis miehelle ja menis sitä myöten hoitoon. Paitsi jos ne tulis päivähoitoon mulle :whistle:

Meillä ainakin jos olis ex:n työn puolesta mahdollista niin lapset olis 2 viikko mulla ja 2 sillä. Sillon oppis olemaan molempien kanssa yhtälailla.. ja oppis tuntemaan molemmat hyvin..eikä niin että isin kanssa sitten käydään viikonloppuna tekemässä jotain jne.
mutta kun ei se ole mahdollista niin täytyy tyytyä tähän.. ja kuin lapset kasvaa niin olis sielä sitten useammin..
tärkeintä siis lapsen etu ei se kumpi haluaa pitää tai ei halua..
vaikkei toimeen tultais niin sitten sitä on itsensä kärvisteltävä vaan ..

Yhteistyössä