kummilasten vanhemmat, miksi ette kiitä lahjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitoskunniaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitoskunniaan

Vieras
Mielstäni kohteliasta olisi kiittää lahjasta, oli sitten mitä oli. Jos lahja ei mielytä vanhempia useimpia lapsia lahjat mielyttävät. ITse kiitän ja näin tietää lahjan antaja, että lahja on tullut perille!

Kummityttöni taitaa olla nyt 11 v. Laitoin hänelle aikoinaan 10-v lahjan ja sitten en enää. Koskaan ei tullut kiitosta (asuvat aika kaukana eri paikkakunnalla, joten ei nähdä, asiat pitäisi hoitua puhelimitse tai kirjeitse). Etukäteiskyselyyn että mistä tykkää mitä tarttee, mitä ei missään nimessä tms. ei tullut vastauksia.
Aiemmin laitoin joululajan ja synttärilahjan postissa, mutta... ??? !!

Miehen sisko on meidän lapselle kummi ja koska kummi hoitaa asioita miehen kautta, mies myös hoitaa kiittämisasiatkin. JOS kummi kysyisi minulta, tilanne olisi eri. JOS kummi hoitaisi asioita minun kautta, olisi meidän lapsella ollut tämän joulun pettymys kokematta ja minulla kiukutus - ja lahjan vaihtaminen, koska vaate, josta lapsi ei yhtään tykkää, on 3 numeroa liian pieni!! (pitäisi tietää vaatekoko, osti viime vuonnakin ja pyynnöstä oikeaa kokea, ja voisihan hän aina kysyä!!!! edes veljeltään!)

Mies on kummi siskonsa lapselle ja tämä laittoi kiitoskorttia ainakin joululahjojen jälkeen.

Voisin esittää vastakysymyksen: Miksi kummit eivät kiitä lasta saamaastaan paketista? Eli siis lapsi antaa kummeille pienen lahjan. Eikö olisi myös kummin kohteliasta kiittää?
Meillä lapset kyllä kiittävät saamistaan lahjoista, ovat jo sen verran isoja.

Kiitän niitä kummeja jotka lahjoja lapsillemme ostavat.
Valitettavasti on myös kummeja jotka eivät muista millään tavoin. Kuten eräs kummi, joka on tavannut tasan kaksi kertaa lapsemme,joka on sentään kohta jo seitsemän vuotias...

Alkuperäinen kirjoittaja :
kun joku lasten kummeista muistas ees kortilla =( ni ois kiva
niimpä juuri. Meidän lapsen kummi ei ole moneen vuoteen muistanut lasta mitenkään, ei synttärinä, jouluna eikä muulloinkaa, ei edes puhelinsoitolla :( Lapsi on jo eskarilainen ja osaa kaipilla kummien perään. Lapsi kyllä muistaa kummejaan joka joulu pienellä lahjalla ja muulloinkin korteilla ja piirustuksilla.

kiitetään siinä kummeja, kun ennen joulua paketiti vaihdamme, mut aaton jälkeen, kun lahjat on aukastu niin ei mulla oo ainakaan hajuakaan siitä mikä lahja oli kummilta. Paketteja on niiiiin paljon ja monesta eri paikkaa eikä kaikissa lue aina antajaa. Sit vaan kysellään vaivihkaa niiltä, et mikäs paketti teiltä olikaan... ;)

meidän poika 13v soitti kummitädileen ja kiitt lahjasta.

Itse halusi soittaa, muiden kummit ei ole synttäreinäkään muistaneet, joten ihania kummeja meidän lapsilla. Eivät muista muulloinkaan,joten siskonion meidän pojalle hyvä kummi, mutta tykkäkin pojasta kovasti kun itellään on vaan tyttöjä.

Kiittämättömyys on maailman palkka... ainakin meiän suvussa... sisko on saanut meiltä kaiken lasten tavaran, vaatteen ja lelun... onko koskaan kiitosta kuulunut? Kerran sen oli pakko kiittää, kun kyseltiin oliko paketti tullut perille kun ei sieltä mitään kuulunut. Päin vastoin siskon mielestä kaiken kuuluukin mennä näin ja lisäksi pitäisi vielä lainata rahaa ilman takaisinmaksua... sellaista kiittämättömyyttä täällä. p.s. rahaa en enää suostu antamaan

Juu joulupukkihan ne tuo, ei kummit, joten en sen kummemmin lasta laita kiittelemään ja itse kiittelen kyllä kun kummit lähtevät kotiin meiltä, yleensä suku on meillä aaton. Pitääkö ottaa sellasia kummeja lapsille joihin ei pidetä mitään yhteyttä, mikä vika sukulaisissa on ???

Kiitetään tottakai! Lapselle myös selitetään myöhemminkin, että tää lahja oli siltä tai siltä kummilta!
On minusta hiukka törkeetä, että ei kiitettäis, saatika, että ei edes oltais tietoisia siitä mitä kukakin on antanut :o . Miks kummi edes vaivautuis muistaan lasta, jos lapselle ei viitsitä kertoa keneltä lahja on?? Ainakin minä keskittyisin muistaan muilla tavoin kuin lahjoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu joulupukkihan ne tuo, ei kummit, joten en sen kummemmin lasta laita kiittelemään ja itse kiittelen kyllä kun kummit lähtevät kotiin meiltä, yleensä suku on meillä aaton. Pitääkö ottaa sellasia kummeja lapsille joihin ei pidetä mitään yhteyttä, mikä vika sukulaisissa on ???

meillä vahinko vaan ne kummit jotka ei muuten muista lapsia on sukulaisia. jjoita nähsään muutenkin TOSI HARVOIN.

Minuakin ärsyttää. Lähipiirissä on (akateeminen) perhe jotka eivät ikinä kiitä lahjoista. Tylsä lähetellä mitään kun ei edes tiedä meneekö lahjat perille. Lapsetkin siellä jo sen verran isoja, että voisivat itse kiittää. No, joka joulu ja synttäri lähetän lahjat siitä huolimatta ettei sitä kiitosta ei tipu... minusta on kuitenkin kiva muistaa heitä ja se ilo tulee kuitenkin siitä antamisesta.

Itse kiitän kun lähetetty paketti on tullut perille ja samalla siis ilmoitan, että kirje/paketti on tullut perille.Yleensä saatan kiittää lapsen puolesta myös aaton jälkeen.Joulupukki tuo lapsille lahjat niin sinänsä lapsi ei voi itse kiittää, mutta puhelimessa voi muuten muutaman sanan vaihtaa =)