Kummin tehtävä vai ostaa kalliita lahjoja????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynytkummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynytkummi

Vieras
Siltä ainakin tuntuu kun lahjatoiveita kyselee!!! Ei kai kummin tehtävä ole lahjoa, jotkut taitaa valitettavasti niin luulla. ja sit kun ostaa jotain halvempaa niin katsotaan nenän vartta pitkin ja hyvä kun kiitetään!

Jos meil ei kummit ota yhteyksii/hoida tehtäviää niinku kummin kuuluis ni kyllä mä ootan et ees pakollisilla tapaamisilla (esm pojan synttärit) ois jotain muutakin mukana ku pahvinen palapeli...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Mä oisin tyytyväinen jos ees viitsisivät yhteyttä pitää, siis osa kummeista.Kuvia oon heille lähetelly mut ei ees kiitosta tuu.

tosi kurjaa, mä just pidin yhdelle kummille palopuheen ja lopputulos oli et moikataa kun nähään ja vapautin sen kummin "tittelistä"....
:|

Ei todellakaan ole. Itse ainakin olen yrittänyt lapsille opettaa että kaikki lahjat/muistamiset ovat yhtä tärkeitä. Minä en ainkaan kiinnitä sen suurempaa huomiota mitä lapset kummeiltaan saavat lahjaksi. Jos lahjatoiveita kysytään niin yleensä ilmoitan jotain vaatetta tai muuta pientä. En edes ilkeäisi mitään kallista toivoa.

Mä en odota kummeilta yhtään mitään. Kiva ois mieluummin lahjojen sijaan viettää aikaa kummilapsen kanssa sehän se kummiuden tarkoitus hyvin pitkälle on, ei lahjonta. Itsellä on 3 kummilasta ja oon vieny leffaan, ottanu yökylään jne jne ja syntymäpäivänä muistanut pienellä lahjalla.

Meilläkin jotkut kummit ovat niin aikaa saamattomia... :kieh: Välillä ei käydä tai edes kysellä kuinka kummilapselle kuuluu jne. Ja tiedän yhdenkin naisen jolle ei kelpaa mitkään halvat! Kaikki pitää olla kallista ja TESTIVOITTAJAA!!! :headwall: :laugh:
Pimee eukko... :whistle: Ja just just kiitetään jos jollakin tavalla on muistettu lasta. Tai ostettu joku halvempi versio esim. jostakin vaatteesta. Niin sitä ei sitten kerta kaikkisesti voi laittaa lapsen päälle... :o Tietäähän tuon! Ja sitten kun kyselee onko vaate ollut mieluinen ja tarpeellinen. Niin sanotaan naama pokkana juu kyllä on! Ja toinen puolisko (mies) vastaa ohi mennen, että eihän se ole ollut kertaakaan lapsen päällä. Ja tietäähän minne se vaate on sitten heitetty... :kieh:
Onhan näitä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Jos meil ei kummit ota yhteyksii/hoida tehtäviää niinku kummin kuuluis ni kyllä mä ootan et ees pakollisilla tapaamisilla (esm pojan synttärit) ois jotain muutakin mukana ku pahvinen palapeli...

Miksi? Mitä jos on muuten paljon tekemisissä, niin riittääkö sitten se pahvinen palapeli?
Eli jos kummit ei syystä tai toisesta näe paljon kummilastaan, niin lahjan on oltava kallis! Eikö kuitenkin ajatus ole tärkein. Hienointa olis mun mielestä saada kummilta jotain omatekemää. Mutta minä ymmärrän täysin, ettei kaikilla ole aikaa siihen ja toisaalta monilla menee rahaa ihan riittämiin omiin lapsiin, niin en todellakaan odota mitään monen kympin lahjaa lapsilleni, pieni muistaminen riittää!

mulla kävi samoin.2 kummii lähti kun valasin tehtäviä.1 muutti paikkakuntaa ei antanu osotetta eikä uutta numeroonsa eikä pitäny yhteyttä.itse olen senki edestä pitäny huolta kummilapsestani.

Alkuperäinen kirjoittaja HessuHopo:
Ei todellakaan ole. Itse ainakin olen yrittänyt lapsille opettaa että kaikki lahjat/muistamiset ovat yhtä tärkeitä. Minä en ainkaan kiinnitä sen suurempaa huomiota mitä lapset kummeiltaan saavat lahjaksi. Jos lahjatoiveita kysytään niin yleensä ilmoitan jotain vaatetta tai muuta pientä. En edes ilkeäisi mitään kallista toivoa.

Näin just. Minäkin kerron toiveeksi kysyttäessä jotain muutaman euron juttua esim. pikkuauto, dinosaurus tms. Olis aika noloa vaatia jotain kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
Mä en odota kummeilta yhtään mitään. Kiva ois mieluummin lahjojen sijaan viettää aikaa kummilapsen kanssa sehän se kummiuden tarkoitus hyvin pitkälle on, ei lahjonta. Itsellä on 3 kummilasta ja oon vieny leffaan, ottanu yökylään jne jne ja syntymäpäivänä muistanut pienellä lahjalla.

Yhdyn edelliseen. Vaikka minulla ei ole kun yksi kummilapsi, niin olen vienyt hänet leffaan, uimaan ja joskus huvipuistoon... :D
Ja muistanut synttärinä, jouluna jne. pienellä lahjalla. Ja huomaa kummilapsen sisarusten paha mielisyys, jos vien hänet jonnekin... Kun niiden kummit ovat myös aika aikaasaamattomia ja ei vie välttämättä koskaan esim. huvipuistoon...

No ei mun mielestäni, mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka valikoivat lastensa kummit juuri näiden varakkuuden perusteella (ja arvokkaiden lahjojen toivossa). Suurin osa kai kuitenkin valitsee kummeiksi ihmisiä, joiden toivoo pitävän yhteyttä lapseen ja olevan tälle tärkeitä ja läheisiä ihmisiä.

Ei ole. Itse olen lopettanut erääseen perheeseen yhteydenpidon, koska ikinä ei kiitosta tule eikä edes viesteihin vastata. Eli kyllä sen tulee toimia kumminkin päin! Mun mielestä pienten lasten vanhempien tulisi opettaa lapset soittamaan (kiittämään) lahjan saannin jälkeen. Tähän asti olen aina joutunut laittamaan lahjan postissa, koska kutsua synttäreille ei ole tullut (välimatkaa huomattavasti). Tuskinpa lapsi edes tietää, kuka olen. (Tämä varmaan johtuu siitä, että yhdellä kertaa en ostanut lapselle isän toivomaa Pleikkaria!! vaan jonkun parinkympin lahjan.)

Onneksi toisen kummipojan vanhemmat on ihan erilaisia.

Mun sisko on pojan sylikummi. Sen tehtävä ei todellakaan ole ostaa kalliita lahjoja(vaikka tekee kyl joskus sitäkin..). Kaikista tärkeintä näyttää olevan tuolle pojalle se yhteinen aika kummin kanssa. Sisko asuu 150km päässä mutta kun tulee käymään niin poika ei äitistä ja isistä jaksa välittääkään kun kummi on niin ihana. Ne ulkoilee, käy kaupassa, leikkipuistossa, lukee, piirtää jne. Juuri se on tärkeää, se yhteinen aika, ei mitkään lahjat, ainakin minun mielestä.

Minä mistään lahjoista perusta,tulisivat joskus katsomaan kummilapsiaan niin se riittää ja on varmasti arvokkaampaa kuin mitkään lahjat. Tavaraa on meillä kaapit pullollaan muutenkin, mutta sitälapsen ja kummin välistä kontaktia kun ei pysty ostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:

Miksi? Mitä jos on muuten paljon tekemisissä, niin riittääkö sitten se pahvinen palapeli?
Eli jos kummit ei syystä tai toisesta näe paljon kummilastaan, niin lahjan on oltava kallis! Eikö kuitenkin ajatus ole tärkein. Hienointa olis mun mielestä saada kummilta jotain omatekemää. Mutta minä ymmärrän täysin, ettei kaikilla ole aikaa siihen ja toisaalta monilla menee rahaa ihan riittämiin omiin lapsiin, niin en todellakaan odota mitään monen kympin lahjaa lapsilleni, pieni muistaminen riittää!

No meillä ei oo kummit paljoa tekemisissä ja ne jotka ovat edes vähän, niin ei haittaa vaikkei mitään ostais mutta muutamat jotka ei koskaan käy saati edes soita niin ei sillä siin vaihees oo mitään merkitystä mitä ne tuo jos kerran vuodes käy tekohymyilemässä synttäreillä. Sit on niin kameraa sun muuta ja muka innoissaan otetaa kuvia yms ni on ainaki todistusaineistoa että ees kerta vuoteen käy... Vituttaa tommonen, ku pistetää lapsi poseeraamaan ja kiertämään kaikkien sylissä vaikkei se ees tunne/muista joitain kummejaa... Ja joo, kuulostan ehkä katkeralta mutta oon vaa niin superpettynyt muutamaan kummivalintaan... :/

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Minä mistään lahjoista perusta,tulisivat joskus katsomaan kummilapsiaan niin se riittää ja on varmasti arvokkaampaa kuin mitkään lahjat. Tavaraa on meillä kaapit pullollaan muutenkin, mutta sitälapsen ja kummin välistä kontaktia kun ei pysty ostamaan.

sepä se....

Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Alkuperäinen kirjoittaja mallura:

Yhdyn edelliseen. Vaikka minulla ei ole kun yksi kummilapsi, niin olen vienyt hänet leffaan, uimaan ja joskus huvipuistoon... :D
Ja muistanut synttärinä, jouluna jne. pienellä lahjalla. Ja huomaa kummilapsen sisarusten paha mielisyys, jos vien hänet jonnekin... Kun niiden kummit ovat myös aika aikaasaamattomia ja ei vie välttämättä koskaan esim. huvipuistoon...

Oispa meillä käynyt kummienkaa yhtä hyvä tuuri...

:)

meillä ainakin jokainen kummilapseni vanhempi tietää ettei mulla ole varaa kalliiseen ja aina kun lahjatoiveita kyselen niin kertovat niitä sen mukaan mitä mulla on varaa ostaa. yhtä kummalastani en pitkän välimatkan vuoksi nää kuin muutaman kerran vuodessa, muita kyllä tapaan useammin.

mä en lahjan hintaan kiinnitä huomiota,mutta osa kummeista pistää kyllä vihaseks kun eivät yhteyttä pidä juuri lainkaan..yhdellekkin ihan suoraan sanoin,että vois kyllä useammin kummipoikaansa nähdä kun ei edes kaukana asu,mut kun ei niin ei...

mitä tuohon tapaamiseen tulee niin yksinkertaisesti elämät on kaikilla niin kiireisiä että on vaikea saada sovittuja tapaamisia. musta on ainakin ihan ymmärrettävää ettei niitä tapaamisia tule kovin usein kun on työt ja muut kotihommat töiden jälkeen. joskus jos on aikaa niin on ihan kiva olla vaan ilman sovittuja menoja..

Yhteistyössä