Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
No ei tarvii ostaa kalliita lahjoja (sitä paitti 20-50 euroo on paljon rahaa!) ja ite tehyt on parasta mitä mie tiijän.
Siis vinkkaileeko lapsen äiti leikillään, vaiko tosissaan? Ompas outoo meininkiä miun makkuuni, saattaisin vaikka aukasta leipäläpeni ja kyssyy, että kalliit lahjatko ne onkin kummin tehtävä? Kummius on ymmärtääksein ihan jottain muuta...
Alunperin luulin, että leikillään, mutta nyt ei siltä tosiaan enää tunnu. Siis esim. kun oltiin ostoksilla ja mentiin vauvojen leluhyllyille (siis sinne missä on esim. soittorasioita ja niitä helistimiä, mitkä on pehmolelun näköisiä, mutta voi ripusta vaunuun ...sattui aika kallis liikekin vielä olemaan) ja sitten vauvan vaatehyllyille, niin tämä äiti tokas, että tämä on hyvä paikka kummin tulla. Täällä on paljon kaikkea kivaa. Ja lisäs, että tähän, että kummin lahjathan on aina kalliimpia (ja siis tässä äänensävy ja ilme paljasti, että ei tosiaan mitään vitsiä ollu). Ja muutenkin kun käytiin vauvalle tarviketta katsomassa, niin aina joka tavaran kohdalla tuli, että kummihan voi ostaa tämän vauvalle ja kummilta sitten kuuluu saada sitä ja tota. ...itse aina kyllä valitsi ne halvimmat lakanat, mutta kuulemma kummi voi sitten ostaa ne kalliimmat. ...ja kun tätä ei siis sanottu mitenkään niin, että niistä ois voinu jotain valita, vaan niin, että jokaisesta niistä liikkeistä jotakin.
Ennen kaikkea mulla pistää korvaan toi kummin kuuluu ostaa sitä ja tätä. Eikö kummi saa valita ostamaansa lahjaa itse???
Musta tuntuu, että jos teen jotain vauvalle itse, se on semmoinen lahjan lisuke. Siis sain kaikesta puheesta sen käsityksen, että tottakai mun pitää sitten sen itse tehdyn lisäksi ostaa vauvalle vielä ainakin hopealusikka ja joku lelu.