kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mä teen?!

Vieras
kummipoika silloin n.½vuotias.
sanoin, että näillä näkymin kyllä, että juhlia on kyllä tulossa pitkin heinäkuuta, mutta ainakaan vielä juuri sille päivälle ei ole mitään.
viime viikolla tää äiti sit hehkutti mun läsnäollessa kavereilleen miten mä otan pojan yöksi ja ihanaaihanaaihanaa.
no, tänään tuli sitten kutsu 6kymppisille, eli kaksi kaveria täyttää 30 ja pitävät juuri sinä päivänä isot juhlat minne on tulossa kaikki kaverit, bändi jne.
olin tietoinen et nää juhlat on tulossa, mut luulin et on kesäkuun puolella...
miten mä nyt asian ilmaisen kummipojan äidille?! se suuttuu verisesti jos en otakaan kummipoikaa kun on asennoitunut et mä otan vaikka oon koittanu toppuutella sitä...
mitä tekisit mun sijassa?
ja siis kummipoikahan on tulossa meille koska on kummipojan vaarin 5kymppiset ja tää äiti haluais siellä appensa juhlissa vähän rentoutua.....
apua mikä tilanne, mä en halua jättää niitä bileitä väliin kun näkee kaikki vanhat kaverit, jopa sellaisia jotka asuu ulkomailla!!! aarg...

Aika paha tilanne,mutta jos olet lyönyt asian jo lukkoon kummipoikasi äidin kanssa niin olisi reilua pitää lupauksensa. Mutta toki saat perua, varaudu vain siihen että pojan äiti todennäköisesti suuttuu... Ymmärrän kyllä miksi haluat perua.

Tosi ikävä tilanne.
Kuinka selkeesti sanoit, että suunnitelma peruuntuu jos sulle tulee muuta menoa?
Kertoisin kummipojan äidille tilanteen ja mikäli muuta ratkaisua ei saatais järjestymään hoitaisin lasta.

niin mähän EN OLE LYÖNYT ASIAA LUKKOON, olen varoitellut että saattaa tulla vielä jotain kun tiedän et on tulossa häitä ja synttäreitä, olen todellakin toppuutellut että älä nyt liikaa vielä innostu jne, mutta ei ole ottanut kuuleviin korviinsa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin mähän EN OLE LYÖNYT ASIAA LUKKOON, olen varoitellut että saattaa tulla vielä jotain kun tiedän et on tulossa häitä ja synttäreitä, olen todellakin toppuutellut että älä nyt liikaa vielä innostu jne, mutta ei ole ottanut kuuleviin korviinsa...

No siinä tapauksessa ilmoittaisin että on tullut meno ja että mielellään voit ottaa pojan joku toinen kerta hoitoon. Ja onhan tässä aikaa pojan äidillä etsiä toinen hoitaja.

Vaikea tilanne. Jos kieltäydyt, niin olet itsekäs p**ka joka ei välitä kummipojastaan, ja jos otat lapsen hoitoon, niin sitten itseäsi ketuttaa sivu suun menneet juhlat. Sinuna kuitenkin panostaisin kummilapseen, ja päästäisin äidin tämän kerran juhlimaan. Sulla on kuitenkin juhlia kesän aikana useampia ja pääset niihin menemään ilman mitään erikoisjärjestelyjä. Tää lupaamasi lapsenhoito saattaa olla äidille tosi iso juttu ja henkireikä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos et oo luvannu nii ei muuta ku ilmotat et sulla on juhlat sillon ja voit ottaa joku toinen kerta lapsen hoitoon.

peesi! et ole VARMASTI lupautunut niin aina on mahd että et voikkaan hoitaa! reippaasti nyt vain :)

no jos et oo luvannu nii ei muuta ku ilmotat et sulla on juhlat sillon ja voit ottaa joku toinen kerta lapsen hoitoon.

peesi! et ole VARMASTI lupautunut niin aina on mahd että et voikkaan hoitaa! reippaasti nyt vain :)

Lupautumisesta lienee tulkintaeroja ap:n ja kummipojan äidin välillä...

Mä en olisi ikinä sanonut: "näillä näkymin kyllä, että juhlia on kyllä tulossa pitkin heinäkuuta, mutta ainakaan vielä juuri sille päivälle ei ole mitään. ". Kuulostaa tosi epäkohteliaalta ottaa hoitoon jos ei ole mitään muita suunnitelmia. Mahdoitko ihan noin tylysti sanoakaan jos äiti olettaa sinun luvanneen?

Tuossa tilanteessa tekisin kuten mlps ehdottaa:
Kerrot tilanteen ja kysyt kummipojan äitsyn mielipidettä. Ja jos välttä haluaa, et lapsi on sulla hoidossa niin jätät sit ne bileet väliin. Näin tekisin minä.

Yhteistyössä