kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
luinko oikein että tämä tuore äiti on jo ollut viihteellä monta kertaa?

Kyllä olis ny viisanta laittaa vauvan äiti ruotuun ja hoitamaan omaa vauvaansa. Tissillä sen vauvan pitäisi olla vielä.

Ei ole mikään pakko -saati oikeus!- päästä yhtikäs mihinkään (lähikauppaa pidemmälle) noin pienen vauvan äidin. Nyt voisi todella puhua hetimullekaikkitännenyt-tyypistä.

Tissillä?? Ei kaikki imetä syystä tai toisesta....

tää on vähä kummallinen ketju.. syyllistetään sitä äitiä, eikä olla edes kuultu hänen mielipidettään! Mistä me tiedetään jos hän vain toteais et ok, joku toinen kerta sit, kun ap sanoo hälle ettei voikaan hoitaa hänen lastaan??!! Tässä nyt vaan oletetaan että tämä äiti vetää herneet ja haukutaan aivan syytöntä ihmistä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ele:
tää on vähä kummallinen ketju.. syyllistetään sitä äitiä, eikä olla edes kuultu hänen mielipidettään! Mistä me tiedetään jos hän vain toteais et ok, joku toinen kerta sit, kun ap sanoo hälle ettei voikaan hoitaa hänen lastaan??!! Tässä nyt vaan oletetaan että tämä äiti vetää herneet ja haukutaan aivan syytöntä ihmistä!!

No mä en oikeesti edes tiedä, onko tässä asiassa mitään ongelmaa... :whistle:
Jotenkin vähän turhaa spekulaatiota...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nää:
on just kivaa kun sanotaan, kyllä se käy jos ei nyt muuta ilmaannu ennen sitä. Sanokaa kyllä tai ei.

kun ei voinu sanoa varmaksi kyllä eikä varmaksi ei kun ei sillon tiennyt?!

tiedossa oli 3 häät, 3 polttarit ja 2 synttärit, mutta ei päivämääriä...
onko mun ulosanti oikeesti näin surkee?

Miten voi olla häät muttei päivämääriä? Ymmärrän vielä että polttaripäiviä tai synttäreitä ei lyödä lukkoon, mutta eikö hääkirkkokin pidä varata paljon hääpäivää aikaisemmin?

Ookko sä oikeesti noin yksinkertainen, vai esitätkö vaan?
Sunko mielestä avioituva pari soittelee kaikille vieraille heti kirkon varaamisen jälkeen, ja ilmottaa koska se on varattu? Mikäs pointti niillä hääKUTSUILLA sitten on?
Katsos kun mä olen aina ollut siinä käsityksessä, että suurinosa vieraista saa siinä kutsussa vasta tietää sen hääpäivän. Ja kutsut noin niinkun yleisesti lähetetään 2 - 6 viikkoa ennen itse juhlaa. Jos sä lähetit ne heti kun varasit kirkon, se ei tarkoita, että yleisesti niin toimitaan.

Ei juma.. täällä tosiaan ON nuorta porukkaa... viiskymppiset on todellakin aikuisten bileet, ei siellä lapsia kaivata. Ne viiskymppiset joita meidän ystävä/tuttavapiirissä on vietetty, on olleet melkoiset änkyräkännijuhlat.

Ja aapeelle : Minusta olet oikeutettu muuttamaan mielesi vaikka olisit mennyt lupaamaan jotain. Ja. Itse en ottaisi lapsettomana pikkuista vauvaa hoitoon, siinä voi tulla todella kinkkiset paikat eteen. Tuon ikäisen lapsen paikka on äidin luona, eikä ko äidin pitäisi edes miettiä tuollaisia menoja vielä. Ehtii juhlia sitten kun lapsi hieman kasvaa. En myöskää oliis antanut omaa lastani tuon ikäisenä yöhoitoon, puhumattakaan että hoitaja olisi lapseton henkilö. Jos ko äiskä suuttuisi tällaisesta asiasta sinulle,ei hän ole ystävyytesi arvoinen. Voit varmasti ojentaa auttavan kätesi sitten kun lapsi hieman varttuu ja kun itsellesi sopii.

Ihan pimeetä porukka täällä.
Sinulla ei ole velvollisuutta lasta ottaa!
Et ole luvannut, ja vaikka olisitkin, voisit silti hyvin pyytää, josko äiti etsisi toisen vahdin.
Jos nyt loukkaantunut on, anna olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Ei juma.. täällä tosiaan ON nuorta porukkaa... viiskymppiset on todellakin aikuisten bileet, ei siellä lapsia kaivata. Ne viiskymppiset joita meidän ystävä/tuttavapiirissä on vietetty, on olleet melkoiset änkyräkännijuhlat.

Ja aapeelle : Minusta olet oikeutettu muuttamaan mielesi vaikka olisit mennyt lupaamaan jotain. Ja. Itse en ottaisi lapsettomana pikkuista vauvaa hoitoon, siinä voi tulla todella kinkkiset paikat eteen. Tuon ikäisen lapsen paikka on äidin luona, eikä ko äidin pitäisi edes miettiä tuollaisia menoja vielä. Ehtii juhlia sitten kun lapsi hieman kasvaa. En myöskää oliis antanut omaa lastani tuon ikäisenä yöhoitoon, puhumattakaan että hoitaja olisi lapseton henkilö. Jos ko äiskä suuttuisi tällaisesta asiasta sinulle,ei hän ole ystävyytesi arvoinen. Voit varmasti ojentaa auttavan kätesi sitten kun lapsi hieman varttuu ja kun itsellesi sopii.

No joo, on tosiaan aina niitä öö-luokan juhlijoita, joilla ei oo mitään rajoja juomisen kanssa ja se juominen menee yhdessäolonkn ohitse. Pitää saada viunaa eikä sillä, ketä on koolla oo mitään väliä. Ymmärrän jos loppu illasta jengi jatkaa myöhään ja näin, mutta että känniin sohelletaan jo heti alusta pitäen niin ettei sinne voi lapsia tulla, on kyllä tosi öö-luokan meininkiä. Jotenki tosi junttimaista ja just sellaista alemman sosiaaliluokan pelleilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja z:
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:

No joo, on tosiaan aina niitä öö-luokan juhlijoita, joilla ei oo mitään rajoja juomisen kanssa ja se juominen menee yhdessäolonkn ohitse. Pitää saada viunaa eikä sillä, ketä on koolla oo mitään väliä. Ymmärrän jos loppu illasta jengi jatkaa myöhään ja näin, mutta että känniin sohelletaan jo heti alusta pitäen niin ettei sinne voi lapsia tulla, on kyllä tosi öö-luokan meininkiä. Jotenki tosi junttimaista ja just sellaista alemman sosiaaliluokan pelleilyä.

se nyt vaan on niin että ei noi alle 60-vuotiaiden pirskeet oo lapsille hyväks.
Ne on aikuisten geimit. Lapsille on sit ihan omat juhlat, perhejuhlat.

äiti veti herneen nenään, rutisi ja valitti.
puhelu loppui aika hyiseen tunnelmaan.
soitin tän äidin veljelle (tunnen hyvin, on myös kummi) ja se sanoi, et voi vaimonsa kanssa ottaa pojan silloin yökylään, et ensin äiti ja vauva ovat juhlissa ja eno hakee sitten illalla sieltä.
soitin sille äidille et veljes voi ottaa pojan, niin heti oli hyvä mieli ja kiitteli mua. sanoin, että luulin kyllä et olit jo kysynyt, niin ei hän oo kysyny ketään muuta kun sua.
sanoin, että mähän en luvannu, niin sanoi että et niin, mutta silti :o
ihme logiikka.
mutta loppu hyvin kaikki hyvin, kaikki pääsee kaikkialle ja välit on tallessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Linski:
Jos on jotain luvattu niin mielestäni se pitää myös pitää. Juhlia tulee ja menee, kummipoika on pieni vain hetken..

no hah, juhlat on vaan sen kerran mutta voit ottaa kummipojan yökylään vaikka seuraavana vkonloppuna!

No tämähän se vasta jankkausketju on. Ihme ettei kukaan jo huuda modeja poistamaan.

Ja asia ratkesi niin, että kummitäti joutui järjestämään lapselle toisen hoitajan, kun äiti ei siihen kyennyt ja oma veljensä sentään oli kyseessä.

Yhteistyössä