Kumpaa kannattaisi opiskella?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outsider"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outsider"

Vieras
Minulla olisi siis mahdollisuus opiskella työnohessa, mutta kummastakohan olis enemmän hyötyä?
1. Aikuiskoulutuskeskuksessa datanomiksi
2. avoimessa yliopistossa kauppatieteen perusopinnot 30 op
 
Jälkimmäinen. Tuo datanomi nyt on semmoinen että siitä on lähinnä itsellesi hyötyä kotikoneiden kanssa mutta vähemmän siitä sulle on mitään oikeaa ammattia lohkeamassa. Tuon sortin osaajia on 15 tusinassa.
 
Mitä olet ajatellut tehdä tai mihin käyttää näitä opittuja taitoja ja tietoja? Avoimen AMK:n kautta löytyy sellasta käytännönläheisempää matskua, tuo avoimen yliopiston kama luultavasti enemmän teoriapohjaista. Se riippuu niin siitä, mihin niitä tarvii.
 
Onko noi molemmat jotenkin poikkitieteellistä nykyiseen hommaan nähden?

Työnantajat eivät kauheasti datanomin opintoja arvosta, mutta jos opiskelet avoimessa yliopistossa niin siitä saa ainakin oma-aloitteisuuspisteitä.
 

Yhteistyössä