Kumpaa tämä nyt on?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhanenät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuhanenät

Vieras
Elikkäs lapsilta nenä vuotaa kirkasta ja vetistä räkää, aivastuttaa ja yskittää, silmät vetistää ja punoittaa, lisäksi nuoremmalla alkoi lämpö nousta nyt illalla.
Mietin tässä että onko tämä nyt sitten siitepölyallergiaa vai flunssaa???
Asutaan Oulun seudulla ja mulla itellä on siitepölyallergian oireet tosi pahana päällä.
Lapsilla on ikää 3,5 v ja 1,5 v. Vanhempi alkoi niiskuttamaan perjantaina ja nuoremman nenä alkoi vuotamaan kuin salama kirkkaalta taivaalta tänään. Molemmat oli tänään hirveän väsyneitä ja kiukkusia.

Meillä on juuri flunssa menossa ohi. Annoin viikon Aeriusta kun tuota samaa epäilin, mutta ei vaikuttanut mitenkään oireisiin (kuumetta ei ollut), joten th oli sitä mieltä että selvää flunssaa. Nyt ovat jo selvästi parempia, ilman lääkettä, eli meillä oli flunssaa.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
no ei kai flunssassa silmät yleensä punoita ja vetistä, eikö niin? Kyllä ne koivut on varmasti alkanut kukkimaan jo oulun korkeudella.

Paitsi että mulla flunssa tulee aina niin rajuna, että silmät vuotaa ja punoittaa, ovat turvoksissa.

Mutta ap:n tilanteeseen ei taida ihan todellista ratkaisua löytyä :/ Meillä perheessä on yksi allergikko, jolla oireet juuri tuollaiset ja minä ja vanhin lapsi ollaan flunssassa samoilla oireilla.

Ennemmin se kai selviää sillä, että jatkuuko oireilu kuinka pitkään vai helpottaako parin päivän päästä.

Kiitos vastauksista. Tämä tosiaan on aika tympeetä :( Jatkuvalla syötöllä molempien nenät vuotaa ja siinä samalla minunkin. Miehellä ja vauvalla ei mitään oireita, toivottavasti ei vauvalle tulekaan.Selvästikin vanhemmalla lapsella kutittaa/karhentaa kurkkua kun äsken unissaan nieleskeli hirveästi, sitä samaa on mullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksista. Tämä tosiaan on aika tympeetä :( Jatkuvalla syötöllä molempien nenät vuotaa ja siinä samalla minunkin. Miehellä ja vauvalla ei mitään oireita, toivottavasti ei vauvalle tulekaan.Selvästikin vanhemmalla lapsella kutittaa/karhentaa kurkkua kun äsken unissaan nieleskeli hirveästi, sitä samaa on mullakin.

Siis ap tässä :)

Taidan huomenna soittaa lääkäriin ja pyytää lapsille allergialääkkeet koska heillä on tosi tukala olo, jos tämä on allergiaa niin lääkkeet helpottaa ja jos ei niin sitten flunssaa. Vielä kertaakaan ei kummallakaan ole ollut näin hankala olla vaikka aika rankassa flunssassa oltiin koko alkuvuosi. Sekin tässä vähän hämmentää kun lapsilla täysin samat oireet kun mulla on nämä allergian oireet.

Yhteistyössä