Kumpaa uskoa, lasta vai mummua? Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Outoa on, että ruhjeet/haavat on molemmat etupuolella. Vois ajatella että jos 150kilonen ihminen kaatuu pienen lapsen päälle niin mahassa olis enemmänkin vammoja. Yhdyn tuohon kirjoittajaan #16 jotain tuonsuuntaista on varmaan tapahtunut.
Jos mummo olis oikeesti kaatunut lapsen päälle olis joko selässä tai mahassa todennäköisesti isompia vammoja.

Lapsilla on kyllä taipumus varsinkin silloin kun säikähtävät kovasti "syyttää" jotain toista tapahtuneesta vaikka ei muuten palturia puhuiskaan.

Kerron meidän tarinan.... mummo ja 4v poika oli koirien kanssa ulkona. Poika piteli toista koiraa (chihu) kun koira yhtäkkiä riuhtaas ittensä eteenpäin ja koostaan huolimatta sai pojan kaatumaan. Olivat vielä alamäessä ja poika kaatu kädet ojona niin että molempiin ranteisiin tuli tosi ilkeät haavat ja toinen ranne nyrjähti. Tk:ssa poika sano, että mummo tönäs hänet kumoon. Mummo sanoi ottaneensa kiinni ettei kaatuisi... kumpaa uskoisin jos en olisi itse nähnyt mitä tapahtui. Vammat sopi hyvin tönäsyyn kun oli niin voimallisesti tömähtäny maahan.

Kumpikohan siinä nyt valehteli lapsi vai alkoholinvaikutuksen alaisena ollut narsisti? Tiedät varmasti itsekin sen ap, että narsisti ei ikinä myöntäisi tuossa tilanteessa, jos olisi kaatunut päälle.

Piti vielä jatkaa, että keskustelisin vielä mummun kanssa tilanteesta kun on vesiselvä. Kertoisin miten lapsi on tilanteen nähnyt tapahtuvan ja haluaisin hänen kertovan mitä kävi.

"Maistissa olevaa". Voi hyvää päivää, voisi rattiin lähteä aivan mainiosti. 150 kiloinen ihminen ei ole maistissa kahden kaljan jälkeen!

Minä olen viisivuotiaana valehdellut lääkärille että kaaduin kun äiti tönäisi. Leuassa oli vekki. Tosiasiassa äitini oli töissä tapahtumahetkellä, mutta pelkäsin lääkäriä niin paljon etten kehdannut kertoa itse reuhottaneeni.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ainoa mikä mua ihmetyttää, on ylipäätään koko tilnanne, että 150 kiloinen kaljaa juonut ja vielä mummo (oletettavasti jo iäkäs ihminen siis) leikkii pimeäpiilosta nelivuotiaan kanssa... kenties ketterä ikäisekseen ja varsinkin kokoisekseen. Jotenkin omituinen tilanne kaikenkaikkiaan, mutta näköjään joillekin ihan normaalia.

Ainoa mikä mua ihmetyttää, on ylipäätään koko tilnanne, että 150 kiloinen kaljaa juonut ja vielä mummo (oletettavasti jo iäkäs ihminen siis) leikkii pimeäpiilosta nelivuotiaan kanssa... kenties ketterä ikäisekseen ja varsinkin kokoisekseen. Jotenkin omituinen tilanne kaikenkaikkiaan, mutta näköjään joillekin ihan normaalia.

Ja vielä mummo? Ai että mummot ei saa leikkiä lastenlasten kanssa? Tosi outoa. Hoitaa sais, muttei leikkiä piilosta? Ihmiset on erikokoisia. Yhtä hyvin se voisi olla äiti, joka painaa noin paljon.

Ap. Tosi ikävä tapaus. :( Kysyisin vielä huomenna uudestaan lapselta miten kaikki tapahtui. Samoin äidiltä. Ihan rauhallisesti.

Aika absurdiksi on mennyt tämä touhu alkoholin kanssa. Ihan kuin se olis vain joko tai. Täysraitis tai sikakänninen alkoholisti. Missä ovat nyt kaikki eteläeurooppalaisesti viiniä ruuan kanssa juovat? Yks olut tai yks lasi viiniä = ravintola-annos alkoholia.

Jaa, no mä kysyisin vielä lapselta ja antaisin sitten asian olla. Olisin vastaisuudessa tarkempi jättäessäni lasta mummon kanssa. Vahinkoja kuitenkin sattuu ihan kaikille, joten turha asiasta nyt enää sen suurempaa tehdä. Hiljaa itsekseni sitten seurailisin mummoa enempi.

• Tykkää
Mikä tässä on nyt se ongelma? Mummo ei varmaankaan ollu humalassa ja vahinkoja sattuu kaikille. Lapsi on saattanut vaikka vahingossa kampata mummon leikin tiimellyksessä.

Valehteleminen on tietenkin kurjaa, mutta en kiusaisi mummoa enempää aiheella, mummokin saattaa olla nolona.

Ja miksi lääkäri olisi tehnyt LS-ilmoituksen? Se on tehtävä silloin kun lääkärillä on aihetta epäillä lapsen olevan vaarassa. Se, että mummo kompastuu lapseen ei ole aihe ilmoitukseen.

Kurja tapaus tietenkin, mutta vahinkoja sattuu.

• Tykkää
Noh, tämä mummo on 53-vuotias eli en tiedä luokitellaanko jo ikääntyneeksi?. En tiedä miksi tohon ton pienen maistelun laitoin, mutta koska hän on narsisti ja juotuaan edes vähän, hän muuttuu minua kohtaan todella kamalaksi, päätin sen mainita.

lapsi ja mummo päättivät keskenään alkaa leikkimään ko leikkiä, minä olin keittiössä laittamassa iltapalaa ja olisin muutenkin jo kieltänyt leikin koska olimme tekemässä lähtöä kotiin heti kun iltapala syöty, puuro oli siis jo lautasella. Kuitenkin ehtivät alkaa leikin. En usko että kukaan teistä olisi osannut odottaa tuollaista tapahtuvan vaikka miten päin olisi.

Siksi epäilen mummon kertomusta koska hän on narsisti, jonka vuoksi käyn psykoterapiassa. Emme olisi menneet mummulaan ollenkaan, mutta jotenkin tämä narsisti mummo sai lapset aivopestyään minut suostumaan siihen että käydään pikaisesti. (ja huom. isäni oli myös paikalla, täysin selvinpäin!)

[QUOTE="Vieras";27524138]Jos juttu on totta, niin lekuri teki automaattisesti ilmoituksen viranomaisille.
Tiedoksi, että lasta hoidettaessa on viranomaisilla nollatoleranssi.[/QUOTE]

Missä sanotaan että pitää olla nollatoleranssi? En ole ainakaan tuollaisesta laista kuullutkaan.

[QUOTE="vieras";27524422]Ja vielä mummo? Ai että mummot ei saa leikkiä lastenlasten kanssa? Tosi outoa. Hoitaa sais, muttei leikkiä piilosta? Ihmiset on erikokoisia. Yhtä hyvin se voisi olla äiti, joka painaa noin paljon.

[/QUOTE]

Jooooooo, just tuota mää tarkotin :D

Leikkiähän tietty saa, mutta alkoholinvaikutuksen alaisena, iäkkäänä ja vielä pimeässä, ahdetaan tuolla massalla johonkin ahtaaseen piiloon... ei kuulosta turvalliselle mun korvaan, mutta kuten sanottu, jollekkin vissiin normaalia. Ehkä näin asian sieluni silmin jotenkin väärin.

(Ja miksihän ap sitten otti kaljanjuonnin esille, jos sillä ei ole lopulta mitään vaikutusta tilanteeseen... ja mummon 53v ikähän tuli selville vasta äsken. Miksi korostaa aloituksessa asioita, jotka sitten ketjun edetessä mitätöidään.)

Jooooooo, just tuota mää tarkotin :D

Leikkiähän tietty saa, mutta alkoholinvaikutuksen alaisena, iäkkäänä ja vielä pimeässä, ahdetaan tuolla massalla johonkin ahtaaseen piiloon... ei kuulosta turvalliselle mun korvaan, mutta kuten sanottu, jollekkin vissiin normaalia. Ehkä näin asian sieluni silmin jotenkin väärin.

(Ja miksihän ap sitten otti kaljanjuonnin esille, jos sillä ei ole lopulta mitään vaikutusta tilanteeseen... ja mummon 53v ikähän tuli selville vasta äsken. Miksi korostaa aloituksessa asioita, jotka sitten ketjun edetessä mitätöidään.)

kerroin näihin kysymyksiin jo vastaukset! Pimää piilosta ei leikitä sohvan alla tms vaan sammutetaan
huoneesta valot. Eiköhän 150kg painava ihminen mahdu olohuoneeseen mainiosti.

Ap, uskot siis että kuulit tömähdyksen, ja siinä ajassa kun ehdit naapurinhuoneeseen, 150 kiloinen iäkäs huppeloinen ihminen oli gepardin ketteryydellä noussut jaloilleen ääntäkään päästämättä, keräillyt tenavan altaan, ja oli jo kaikessa rauhassa, ähkimättä ja loukkaantumattomana kantamassa lasta luoksesi kun ehdit keittiöstä hätiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kerrataas vielä;27524550:
Ap, uskot siis että kuulit tömähdyksen, ja siinä ajassa kun ehdit naapurinhuoneeseen, 150 kiloinen iäkäs huppeloinen ihminen oli gepardin ketteryydellä noussut jaloilleen ääntäkään päästämättä, keräillyt tenavan altaan, ja oli jo kaikessa rauhassa, ähkimättä ja loukkaantumattomana kantamassa lasta luoksesi kun ehdit keittiöstä hätiin?

Mitä tohonkaan sanois, Kuulin kovan paukahduksen tms. jähmetyin paikalleni ja kuuntelin kuka kohta huutaa, koska siitä tömähdyksestä ei voinut päätellä oliko se ihminen vai esim joku tavara. Aika pian lapsi alkoi huutaa lujaa ja lähdin heti katsomaan mitä tapahtui, kyseessä on vanha ja iso talo, joten ei riitä että vain pyöräyttää päänsä ympäri ja näkee kaiken, vaan täytyy mennä erikseen katsomaan, kaikissa huoneissa on ovet ihan kuin makuuhuoneissa eli ei ole sellaista avointa yhteistä tilaa niinkuin nykytaloissa. Samalla kun kävelin ääntä kohti mummo tuli lapsi sylissään vastaan ja "nakkas" sen mun syliin ja samalla sanoi et se kyllä kaatui omiin jalkoihinsa.

mummo oli tilanteesta jotenkin tarpeettoman hätääntynyt siihen nähden että lapsi olisi vain kaatunut. Siksi epäilin tätä kertomusta jo heti alkuun. Mutta sen ihmisen kanssa ei voi väitellä. Se antaisi laittaa tilanteen minun syykseni jos tästä joku tutkinta tulisi ennenkuin koskaan itse tunnustaisi mitään.

Lapsella lääkäriä vaativa vekki otsassa ja ruhje vatsassa, sinusta mummo oli "tarpeettoman hätääntynyt"?

Oot jo päättäny että vika oli mummossa, oli totuus mikä tahansa. Ymmärrettävää, jos kerran et muutenkaan äidistäsi pidä, mutta miksi kysyt jos jo olet vakuuttunut?

Lapsella lääkäriä vaativa vekki otsassa ja ruhje vatsassa, sinusta mummo oli "tarpeettoman hätääntynyt"?

Oot jo päättäny että vika oli mummossa, oli totuus mikä tahansa. Ymmärrettävää, jos kerran et muutenkaan äidistäsi pidä, mutta miksi kysyt jos jo olet vakuuttunut?

Hankalaa... koska kuten sanoin, äitini on narsisti jonka alaisuudessa olen kasvanut ja tämän
kasvatustyylin takia olen terapiaan joutunut, on hankala uskoa ketään... Siis jos lapsi olisi vain
kaatunut, ilman mitään muuta, ei olisi mielestäni tarvinnut hätääntyä aivan nuon pahoin... Siis
siihen nähden mitä mummo sanoi tapahtuneen, oli hän ihan liian hätääntynyt...

Yhteistyössä