Kumpi laihdutustapa mielestäsi parempi, kalorien laskeminen vai karppaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiedä kumman aloittaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tiedä, mut jotenki tuntuu, ettei tuo karppaaminen voi olla sydämelle ja verisuonille hyväksi, pitemmän päälle...
*muoks* Unohdin kertoa, että mä olen kaloreita laskemalla pudottanut tän vuoden aikana 18 kiloa. Mutta eihän se, miten paljon nopeimmin pudottaa, ole se pointti, vaan se elämäntapojen muutos (jos korjattavaa on) ja se tahdon voima.

Kalorien laskeminen on aina tominut kun vaan saan itseäni niskasta kiinni =)
Karppaus ei olis ainakaan mun juttu, en pidä mm. (rasvaisesta) lihasta, kananmunista ja voista.

Meikä karppailee nyt, sillä en yksinkertaisesti jaksa sitä kaloreiden laskemista. Suhteelisen helppoa on ollut, mitä nyt ei oikein mikään ruoka enää maistu miltään, kun on ne hulvattomat mielihalut lähteneet.

Mä oon tykännyt kalorien laskemisesta. Karppaamiseen en ole kauheasti perehtynyt mutta olen kyllä vähentänyt hiilareiden syömistä samalla kun lasken kaloreita Kiloklubissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Kalorien laskeminen 57kg -> 47kg 12kk.

paljo syöt pvässä kaloreita,mulla tuntuu nyt paino junnaavan paikoillaan,syön pvässä 1000-1400 kaloria.olen 163cm ja nyt 55kg ja vielä pitäs saaha 3-4kg pois.

Karppaaminen ei ole verisuonille yms pahaksi, jos syö vähärasvaista lihaa ja käyttää runsaammin kasvirasvoja. Itselleni sopii karppaaminen paremmin, koska en jaksa laskea kaloreita.

Alkuperäinen kirjoittaja kalorien laskija:

paljo syöt pvässä kaloreita,mulla tuntuu nyt paino junnaavan paikoillaan,syön pvässä 1000-1400 kaloria.olen 163cm ja nyt 55kg ja vielä pitäs saaha 3-4kg pois.

Kiloklubi suosittelee minulle 1900 kaloria, jota pyrin noudattamaan. Kannattaa kokeilla tuota kiloklubia, jos et ole jo siellä :)

Kumman kanssa jaksat elää koko loppuelämäsi?
Olet tekemässä elämäntavan muutosta ja siihen tarvitsee aikaa vain koko loppuelämän :)
Onnea uuteen elämään :)

Siis oikeesti?? Eihän sun tarttis mitään saada enää pois. Todella hoikka olet jo noin. Ei miksikään luurangoksi kannata laihduttaa, se on paljon vaikeampi pitää...

Mun mielestä kalorien laskenta ohjaa oikeampaan tapaan syödä. Karpaten pitää omistautua ko. tavalle pitkäksi aikaa. Ainakin pari lähipiirin karppaajaa on lihoneet aika nopeasti normaalilla ruokavaliolla. Ehkä hiilarien takia tai sitten pekonit ovat päätyneet liian tiukasti ruokavalioon. Itse olen joskus laihduttanut kiinnittämällä huomiota kaloreihin. Samalla on taas saanut muistutusta siitä, mikä on terveellistä ja mikä omassa ruokavaliossa mättää.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Siis oikeesti?? Eihän sun tarttis mitään saada enää pois. Todella hoikka olet jo noin. Ei miksikään luurangoksi kannata laihduttaa, se on paljon vaikeampi pitää...

Vaikka hän laihduttaisikin 51 kiloon, niin hän olisi vielä normaalipainoinen eikä todellakaan luuranko.

Yhteistyössä