Kumpi meistä on tyhmä (minä vai kaveri)???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt ystävä

Vieras
Jos mulla on vaatteita tai tavaroita, joista haluan luopua ja kaveri olisi niistä kiinnostunut, niin ilmanmuuta antaisin ilmaiseksi. Tai jos olisi joku kiva vaate, jonka haluaisin joskus takaisinkin, antaisin lainaan.

Noh, minulla on kaveri, joka myy kaiken mitä voi. Vaikka minä olen joskus ANTANUT hänelle omia vaatteitani, minun piti OSTAA häneltä vaatteita ja tavaroita lapsilleni. Kävipä kerran niinkin, että hän oli MYYNYT MINUN VAATTEITANI kirpparilla, vaikka ne olivat hällä vaan lainassa. Minä todella odotin, että saan ne takaisin.

kai minä sitten olen tyhmä ja johdateltavissa. Yleensäkin mulla on sellanen reaktio, että jos joku kehuu jotain minun vaatetta, tekee mieli kysyä "haluatko?".. :whistle:
no tuon ystävän kohdalla se reaktio ei enää toimi. nytkin se tarjosi minulle pojan vaatteita, että ostaisinko. enpä oikeastaan valehdellut kun sanoin, että kaapit pursuaa yli, mutta en kyllä enää halua häneltä mitään. Parempi kun pidetään raha ja rakkaus erillään....

tuossa pitää jokaisen vetää se oma raja. Jos annat, anna se sydämestäsi, elä odota että toinen anaa takaisin. Jos toinen myy, älä osta jos se tuntuu epäoikeudenmukaiselta.
Äläkä myöskään lainaa tälle enää mitään :-)

Meillä kävi niin, että ostettiin pinnasänky miehen siskolta (maksoi 100 mk). Kun hän sai toisen lapsen, pyysi sänkyä lainaan. Annettiin tietenkin. Kun lapsi oli tarpeeksi kasvanut, hän iloisena kertoi meille että "kiva kun sain tuon pinnasängyn myytyä, yks kaveri ostaa sen." Minä ihan että täh, ja mies tokaisi että no ne rahat tulee sitten varmaan meille, mehän myös maksettiin sängystä. Sisko ihan vaikeena, ette kai hänelle mitään maksaneet, ei hän muista... Eikä kyllä saatu rahojakaan.

mun periaate on se, että jos jollekin annan lastenivaatteita ilmaiseksi, niin on sitten tämän vastaanottajan asia, mitä niille seuraavaksi tekee. myyköön jos haluaa. mutta jos mä jollekin ilmaiseksi jotain annan, niin jos toinen sit mulle jotain antaa, en mä niistä mitään sitte ala maksamaan, perusteluna se että olen itsekin ilmaiseksi antanut kyseiselle hlölle antanut vaatteita. ja ehottomasti ei tietenkään saa mennä myymäänj tai lahjoittamaan jos joku vaate tai tavara on vain lainassa

Tämä ketju on taas tukena periaatteelleni. En koskaan ota enkä anna lainaksi mitään. (poikkeuksena kirjasto :D )

Joko annan pois tai sitten myyn pois kirpparilla. Pysyy välit kavereihin kun ei tarvi kantaa kaunaa edellämainituista asioista. Kyllähän tuollainen potuttaa varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No on hienoa jos annat ilmaiseksi mutta ethän sä nyt voi olettaa että kaikkien tarvii tehdä niin?! :o

No kyllä nyt vähän oletin, että hyvän kaverin kanssa toimisi puolin ja toisin. Siskojenkin kanssa kierrätetään ölasten vaatteita minkä voidaan.
Sen yhden kerran kun suostuin maksamaan kaverilta saaduista vaatteista, hän sitten vielä vinkkasi, että hän haluaa sitten osan noista takasin jos hän saa toisen lapsen....

Saa nähdä kuinka meillä käy. Annoin veljeni syntyvälle lainaan kalliit mobilet, leikkimaton ja sitterin. Mahdetaanko saada niitä takaisin, vai myyköhän veli ne.....

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt ystävä:
No on hienoa jos annat ilmaiseksi mutta ethän sä nyt voi olettaa että kaikkien tarvii tehdä niin?! :o

No kyllä nyt vähän oletin, että hyvän kaverin kanssa toimisi puolin ja toisin. Siskojenkin kanssa kierrätetään ölasten vaatteita minkä voidaan.
Sen yhden kerran kun suostuin maksamaan kaverilta saaduista vaatteista, hän sitten vielä vinkkasi, että hän haluaa sitten osan noista takasin jos hän saa toisen lapsen....

Rahaa vastaan, tokikin..

:D

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
tuossa pitää jokaisen vetää se oma raja. Jos annat, anna se sydämestäsi, elä odota että toinen anaa takaisin. Jos toinen myy, älä osta jos se tuntuu epäoikeudenmukaiselta.
Äläkä myöskään lainaa tälle enää mitään :-)

Justiinsa näin

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

Rahaa vastaan, tokikin..

No ei kun ihan ilmatteeks se halusi. Sovittiin eka koko satsille hinnaksi monta kymppia, sitte se sano että haluaa 1/4 vaatteista takasin itelleen. Siis oltiin jo sovittu että ne kuuluu siihen samaan satsiin, mistä maksan ja sitten ne olikin muka vain lainaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

Rahaa vastaan, tokikin..

No ei kun ihan ilmatteeks se halusi. Sovittiin eka koko satsille hinnaksi monta kymppia, sitte se sano että haluaa 1/4 vaatteista takasin itelleen. Siis oltiin jo sovittu että ne kuuluu siihen samaan satsiin, mistä maksan ja sitten ne olikin muka vain lainaan.

Sahan tokikin olisit voinut perua kaupat.

Ei kannata enaa ostaa hanelta mitaan, eika edes ottaa ilmatteeksi. Eika itsekaan antaa mitaan, sillalailla helpompaa.

Tämän takia annan omaksi tai otan omaksi. Ja teen sen selväksi,et meille ei oteta mitään lainaan.piste. Mä en halua ottaa siittä vastuuta et vaate/tavara hajoaa ja se ei ole palautettavassa kunnossa. Riippuu kamppeesta et maksanko vaikko en.

Yhteistyössä